Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det store flertallet av muslimer i Norge VIL IKKE la seg integrere, og vi KAN IKKE tvinge dem.

Jeg kjenner selv en del muslimer, og deres reaksjoner på bl.annet Mohammed-tegningene var skremmende - ikke minst fordi jeg aldri har opplevd dem som ekstreme, og trodde (svært feilaktig viste det seg) at de var meget godt integrert i det norske samfunn.

Problemet ligger i at de tviholder på (u)kulturen, og lever i stor grad et dobbeltliv - der livet innenfor de lukkede muslimske miljøer er det absolutt viktigste for dem.

Og vi KAN bidra til å hindre at dette utvikler seg videre, ved å snarest få slutt på den familiegjenforeningspolitikken som føres i Norge. Den er det viktigste hinder for integrering, for uansett hvilken generasjon innvandrer vi snakker om - så fylles og styrkes (u)kulturen opp videre fra hjemlandet deres gjennom denne "importen" (i tillegg til andre uheldige konsekvenser av denne politikken som f.eks tvangsekteskap).

Stopp denne invandringen, og bruk de ressurser vi har på de som allerede er her. Strengere krav til opplæring og kunnskap kombinert med strengere reaksjoner for de som ikke oppfyller disse vil også kunne bidra - samt en rekke andre tiltak.

Men intet av dette vil nytte noe som helst, hvis familiegjenforeningen fortsetter i samme tempo som nå.

Utviklingen går ikke bare sakte - den går i negativ retning.

Og det overrasker meg stadig at så mange fremdeles ikke se ut til å forstå konsekvensene av det.

Dog viser Frps oppslutning at stadig flere forstår det. For dette er hovedårsaken til den fremgangen de har fått....

Og bare for ordens skyld - jeg stemte ikke Frp ved siste valg...

Jeg er alltid litt imponert over folk som henviser til "det store flertallet" uten annen bakgrunn en generell synsing. Og jeg kan bare konstantere at vi nok har mildt sagt motstridende erfaringer mht de muslimene vi kjenner. Men jeg skal ikke begynne å snakke om "det store flertallet", for like lite som deg har jeg ikke noe grunnlag til å si noe om hva "det store flertallet muslimer" i Norge ønsker...

Og jeg har heller ikke noen ønsker om fri innvandring, og jeg har sterke meninger om integrering og hva man kan og ikke kan forvente av innvandrere. Jeg er ikke så liberal på det område som enkelte her tydeligvis tror jeg er. Men jeg er temmelig sikker på at den "velge side"-strategien som Grip messer om bare fører en eneste vei, og det er rakt i ulykka. Jeg er ingen stor USA-tilhenger, men når det gjelder integrering har vi enormt mye å lære av det landet, så mye er sikkert.

Dette handler ikke om å lukek øynene for problemene, men å gripe fatt i dem med begge hender og forsøke og løse dem. Det er mange muslimer i Norge i dag, de er norske statsborgere, og vi kan ikke kaste dem ut. Ergo må vi finne en annen løsning. Og det er IKKE å stå på hver vår side av gjerde og skule stygt på hverandre i alle fall!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

25

• keinstein

24

• Goliath

23

• gripp

11

Mest aktive i denne tråden

Gjest dolivar
Skrevet

Er du dum, eller tror du at jeg er det?

Jeg kunne tenkt meg en muslimsk kvinne, hvordan bærer jeg meg ad?

De er lydige, veloppdragen og snill.

Kan ikke skjønne at de ikke er mer i omløp hos oss vestlige menn.

Våre kvinner er noen hustyranner, de er late, misbruker alkohol, og puler på bøgda.

Hvis de før eller senere skulle få seg en oppstrekk for dette, lager de et forferdelig oppstyr.

Vi burde bytte kvinner med muslimene.

Skrevet

Selvom de integrerer seg, så er de muslimer, og muslimer har så annerledes tanker og holdninger enn det de fleste av oss har. Eksempel på det er "ikke uten min datter", og jeg har lest div bøker, og sett div filmer, og kjenner flere muslimer osv. De har så forskjellige holdninger og synspunkt enn det vi har, selvom de er aldri så mye integrert i samfunnet her i landet.

Jeg kan bare si det samme som jeg sa til Goliath, og det er at du er proppfull av fordommer mot muslimer i sin allminnelighet, og at jeg bare kan si at jeg har helt motstridende erfaringer mht de muslimene jeg kjenner.

Og forskjellen er at jeg bestrider ikke at det ikke finnes alt for mange ekstreme muslimske tullballer. Man trenger ikke å være blind og dum fordi om man tror at framtiden ikke er så mørk som enkelte andre.

Skrevet

Men heldigvis er det få av dem. Dessuten er de merkelig avmektige og henvist til å publisere sine patetiske petitesser på DOL...

Skrevet

Men heldigvis er det få av dem. Dessuten er de merkelig avmektige og henvist til å publisere sine patetiske petitesser på DOL...

Til deg å være, synes jeg innlegget ditt var overraskende udannet?

Skrevet

Der var trollen igang igjen, ja. Det er _klart_ at det er "rassisme" å kritisere æresdrap, lovlig voldtekt og steining av de som tegner karikaturer av en oppdiktet historisk person. :-)

"..............................................."

Skrevet

Det du skriver her har desverre liten realisme i seg.

Muslimer i Norge VIL IKKE la seg integrere, og vi KAN IKKE tvinge dem.

Jeg kjenner selv en del muslimer, og deres reaksjoner på bl.annet Mohammed-tegningene var skremmende - ikke minst fordi jeg aldri har opplevd dem som ekstreme, og trodde (svært feilaktig viste det seg) at de var meget godt integrert i det norske samfunn.

Problemet ligger i at de tviholder på (u)kulturen, og lever i stor grad et dobbeltliv - der livet innenfor de lukkede muslimske miljøer er det absolutt viktigste for dem.

Og vi KAN bidra til å hindre at dette utvikler seg videre, ved å snarest få slutt på den familiegjenforeningspolitikken som føres i Norge. Den er det viktigste hinder for integrering, for uansett hvilken generasjon innvandrer vi snakker om - så fylles og styrkes (u)kulturen opp videre fra hjemlandet deres gjennom denne "importen" (i tillegg til andre uheldige konsekvenser av denne politikken som f.eks tvangsekteskap).

Stopp denne invandringen, og bruk de ressurser vi har på de som allerede er her. Strengere krav til opplæring og kunnskap kombinert med strengere reaksjoner for de som ikke oppfyller disse vil også kunne bidra - samt en rekke andre tiltak.

Men intet av dette vil nytte noe som helst, hvis familiegjenforeningen fortsetter i samme tempo som nå.

Utviklingen går ikke bare sakte - den går i negativ retning.

Og det overrasker meg stadig at så mange fremdeles ikke se ut til å forstå konsekvensene av det.

Dog viser Frps oppslutning at stadig flere forstår det. For dette er hovedårsaken til den fremgangen de har fått....

Og bare for ordens skyld - jeg stemte ikke Frp ved siste valg...

Dette med "familieGJENforening" er jo ikke helt logisk, da. Hvis f.eks en gift person får opphold, og ektemaken deretter får opphold - da er det snakk om en GJENforening. Hvis en person får opphold, og deretter reiser til hjemlandet og gifter seg, og den nye ektemaken får opphold - da er det ingen GJENforening med i bildet. Er ikke dette mye av problemet?

"............................................"

Skrevet

Igjen sprer du fordommer om hva muslimer er og hva de vil. Vi er mange som kjenner muslimer som er integrerte, som har tilpasset seg det norske samfunnet. Beviser på at det faktisk er mulig å være integrert muslim i et norsk samfunn. Og jeg er like bekymret som deg for de som ikke integreres.

Det er ingen som sier at absolutt ingen faktisk blir integrerte. Men hvis 50% av alle muslimer nekter integrering, så hjelper det lite på sikt at den andre halvdelen vil. I tillegg er det både politikere og forskere som faktisk direkte og åpent motarbeider integrering, med den begrunnelsen at envher skal få lov å beholde sin kultur.

Det er DET som er skremmende - ikke de muslimer e.l. som faktisk ønsker å være en del av det norske samfunnet, og å tilpasse seg en mer moderne kultur.

"..........................................."

Skrevet

Jeg kan bare si det samme som jeg sa til Goliath, og det er at du er proppfull av fordommer mot muslimer i sin allminnelighet, og at jeg bare kan si at jeg har helt motstridende erfaringer mht de muslimene jeg kjenner.

Og forskjellen er at jeg bestrider ikke at det ikke finnes alt for mange ekstreme muslimske tullballer. Man trenger ikke å være blind og dum fordi om man tror at framtiden ikke er så mørk som enkelte andre.

Jeg har også kjent mange, mange muslimer i forskjellige samfunnslag opp gjennom årene. Og jeg har fnyst av bedrevitende kriminologer som presterer å uttale at "gjendannelse er vanligere blandt nordmenn enn blant innvandrere". Det blir for dumt å høre på pisset fra "sentralt" hold, når man vet bedre selv.

Men det er ikke bare islam som er problemet, selv om det er mest av det. Kultur er hovedproblemet, og den blir formet av islam. Jeg kjente også en kristen afrikaner en gang - en kjempefyr på alle områder, trodde jeg, helt til han uttalte at det var helt greit å slå kona. Ikke banke, men slå - hvis hun fortjente det. Det er et eksempel på en ondsinnet kultur vi ikke skal ha så mye som et snev av respekt eller aksept for.

"............................................."

Skrevet

Det er ingen som sier at absolutt ingen faktisk blir integrerte. Men hvis 50% av alle muslimer nekter integrering, så hjelper det lite på sikt at den andre halvdelen vil. I tillegg er det både politikere og forskere som faktisk direkte og åpent motarbeider integrering, med den begrunnelsen at envher skal få lov å beholde sin kultur.

Det er DET som er skremmende - ikke de muslimer e.l. som faktisk ønsker å være en del av det norske samfunnet, og å tilpasse seg en mer moderne kultur.

Jeg tror vi trenger litt seriøs forskning på området, for her er det veldig mye synsing og tenk på et tall. Ellers er vi helt enige i målet, vi er bare ganske uenig i virkemidlene, eller i alle fall noen av dem. Det nytter ikke å stikke hodet i jorda og late som om det ikke finnes problemer. Men det er like fånyttes å være så problemfokusert som enkelte andre er også. Ingen av delene løser problemet!

Vi bør kanskje ta inn over oss at det ikke er en like høy temperatur på muslimdiskusjonen i usa, hvor det ikke akkurat er få muslimer. Og kanskje finne ut hvorfor. Jeg benekter nemlig ikke at vi har et problem i Europa, jeg er bare veldig uenig i hvordan vi takler det.

Skrevet

Jeg er alltid litt imponert over folk som henviser til "det store flertallet" uten annen bakgrunn en generell synsing. Og jeg kan bare konstantere at vi nok har mildt sagt motstridende erfaringer mht de muslimene vi kjenner. Men jeg skal ikke begynne å snakke om "det store flertallet", for like lite som deg har jeg ikke noe grunnlag til å si noe om hva "det store flertallet muslimer" i Norge ønsker...

Og jeg har heller ikke noen ønsker om fri innvandring, og jeg har sterke meninger om integrering og hva man kan og ikke kan forvente av innvandrere. Jeg er ikke så liberal på det område som enkelte her tydeligvis tror jeg er. Men jeg er temmelig sikker på at den "velge side"-strategien som Grip messer om bare fører en eneste vei, og det er rakt i ulykka. Jeg er ingen stor USA-tilhenger, men når det gjelder integrering har vi enormt mye å lære av det landet, så mye er sikkert.

Dette handler ikke om å lukek øynene for problemene, men å gripe fatt i dem med begge hender og forsøke og løse dem. Det er mange muslimer i Norge i dag, de er norske statsborgere, og vi kan ikke kaste dem ut. Ergo må vi finne en annen løsning. Og det er IKKE å stå på hver vår side av gjerde og skule stygt på hverandre i alle fall!

Det er selvfølgelig viktig å holde trusene på, og å bruke hodet selv der hvor man blir engasjert. grip, morsk og kahn før han ble kastet ut, er ekstremister på dette området. De ser overhodet ikke mer enn én side og en innfallsvinkel. Men de blir jo egentlig et nødvendig ytterpunkt mot ekstremsosialister og krimonologer (og andre marxistiske akademikere og forskere).

Skrevet

Jeg tror vi trenger litt seriøs forskning på området, for her er det veldig mye synsing og tenk på et tall. Ellers er vi helt enige i målet, vi er bare ganske uenig i virkemidlene, eller i alle fall noen av dem. Det nytter ikke å stikke hodet i jorda og late som om det ikke finnes problemer. Men det er like fånyttes å være så problemfokusert som enkelte andre er også. Ingen av delene løser problemet!

Vi bør kanskje ta inn over oss at det ikke er en like høy temperatur på muslimdiskusjonen i usa, hvor det ikke akkurat er få muslimer. Og kanskje finne ut hvorfor. Jeg benekter nemlig ikke at vi har et problem i Europa, jeg er bare veldig uenig i hvordan vi takler det.

Ah, men vi får ikke blitt så veldig uenige i virkemidlene, fordi jeg fremmer ikke en totalitær måte å handle på. Jeg sier ærlig nok at jeg vet ikke hva som er den beste måten å løse problemene på, selv om jeg er enig i at det er nødvendig at noe skjer snart. At enkelte ensidige hobbyekstremister dermed påstår at jeg ikke "mener noe" får bli deres sak. Jeg kan ganske enkelt ikke mene noe bestemt og bastant hvis jeg ikke vet.

Gjest skaberakk
Skrevet

Ah, men vi får ikke blitt så veldig uenige i virkemidlene, fordi jeg fremmer ikke en totalitær måte å handle på. Jeg sier ærlig nok at jeg vet ikke hva som er den beste måten å løse problemene på, selv om jeg er enig i at det er nødvendig at noe skjer snart. At enkelte ensidige hobbyekstremister dermed påstår at jeg ikke "mener noe" får bli deres sak. Jeg kan ganske enkelt ikke mene noe bestemt og bastant hvis jeg ikke vet.

"Jeg kan ganske enkelt ikke mene noe bestemt og bastant hvis jeg ikke vet"

*ROFL* Det er da nettopp det du pleier!!!!!! *ler meg skakk*

mil1365380270
Skrevet

Jeg er jo enig med deg i disse sakene. Må bare nevne at jeg så det er 400.000 muslimer i Sverige. Av disse praktiserer 1/3 islam. De andre er bare muslimer per def, akkurat som jeg er kristen. Det er 70.000 medlemmer i denne foreningen. Går ut fra at ikke alle er enige. Lederne later jo til å styre litt på sidelinjen, hvis det ligner på det vi har i Norge. Bra å rope varsko, og så klart skal vi le når folk forlanger noe sånt. Bare vi husker på å ikke skjære alle over en kam før vi vet om de faktisk mener det samme :-)

Skrevet

"Jeg kan ganske enkelt ikke mene noe bestemt og bastant hvis jeg ikke vet"

*ROFL* Det er da nettopp det du pleier!!!!!! *ler meg skakk*

Eksempler? :-)

"......................................"

Skrevet

Jeg har også kjent mange, mange muslimer i forskjellige samfunnslag opp gjennom årene. Og jeg har fnyst av bedrevitende kriminologer som presterer å uttale at "gjendannelse er vanligere blandt nordmenn enn blant innvandrere". Det blir for dumt å høre på pisset fra "sentralt" hold, når man vet bedre selv.

Men det er ikke bare islam som er problemet, selv om det er mest av det. Kultur er hovedproblemet, og den blir formet av islam. Jeg kjente også en kristen afrikaner en gang - en kjempefyr på alle områder, trodde jeg, helt til han uttalte at det var helt greit å slå kona. Ikke banke, men slå - hvis hun fortjente det. Det er et eksempel på en ondsinnet kultur vi ikke skal ha så mye som et snev av respekt eller aksept for.

Og jeg er enig med deg! En drittsekk er en drittsek, uavhengig av innpakning. Og ukultur skal bekjempes. Du får ikke meg til å forsvare ukultur, verken i islam eller andre religioner. Det er ikke det jeg vil fram til i denne tråden, jeg er ikke noen forsvarer av islam. Jeg er ikke noen tilhenger av religion i det hele tatt....

Og når vi snakker om det, så synes jeg denne er veldig bra :-)

Fra et leserinnlegg til en avis:

Kirkestriden i Hareid.

Den rette tro!

Kjære kappelan Møgster og biskop Bondevik!

Takk for kampen for den rette tro og at homofilt samliv ikke er

forenelig med Bibelen og kristendommen! Det står jo klart i 3.

Mosebok 18/22 at homoseksualitet er en vederstyggelighet...så det er

jo ikke noe å snakke om!

Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg skal leve etter Guds bud:

1. Hver gang jeg brenner en okse som et offer, vet jeg at dette gir

en duft som velbehager Herren(3.Mosebok 1/9). Problemet er naboene!

2. Jeg ønsker å selge datteren min som slave(2. Mosebok 21/7). Med

det prisnivået vi har i dag - hva mener dere er rett pris?

3. I 3. Mosebok 25/44 står det helt klart at jeg kan eie både

mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt i et nabo land.

En venn av meg sier dette bare gjelder for svensker, og ikke

dansker. Her trenger jeg litt hjelp - kan jeg eie dansker?

4. Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på

sabatten. 2. Mosebok 35/2 er helt tydelig på at han skal drepes. Er

jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?

5. En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å

spise skalldyr(3. Mosebok 11/10), så er homoseksualitet verre.

Jeg er uenig!!

Hvem har rett?

6. I 3. Mosebok 21/20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Guds

alter dersom jeg ser dårlig. Jeg innrømmer at jeg er nærsynt og

bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt eller opererer vi

med litt slingringsmonn her?

7. De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på

sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd i følge

3. Mosebok 19/27. Hvordan bør de straffes?

8. Jeg har lest i 3. Mosebok 11/7-8 at jeg ikke må røre rester av en

død gris, fordi det gjør meg uren. Kan jeg likevel spille fotball

dersom jeg har hansker på?

9. Min onkel har gård. Han synder mot 3. Mosebok 19/19 fordi han

planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre,

fordi hun går med klær som er laget av to ulike stofftyper (blanding

av bomull og polyester).

Han har også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig

at vi samler hele byen for å steine dem(3. Mosebok 24/11-16)? Er det

ikke like greit å brenne de til døde i et familieselskap - slik vi

pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger(3.Mosebok

20/14)?

Jeg vet dere har gått i dybden på denne type problemstillinger. Jeg

er sikker på at dere kan hjelpe meg. Takk for påminnelsen om at Guds

ord er evig og uforanderlig!!

Hilsen en undrende disippel,

men ikke en tilbedende fan!

Det illustrerer bare så inderlig godt at også kristne en gang i tiden levde etter noen alldeles idiotiske regler. Og når vi klarte å innse at det var helt på tryne, så bør jo også muslimer kunne komme til samme konklusjon. Om vi da ikke tror at religion er noe muslimer er født med, noe som ligger så dypt i dem at det ikke kan forandres. Og da snakker vi etter min mening om reinspikka rasisme....

Islam er ikke kommet like langt som kristendommen, mange muslimer lever under forhold hvor de blir sinnsyk lette å lede. Og her i Norge ser vi på dem som sære folk vi helst ikke vil snakke med. Og så lurer vi på hvorfor de ikke blir som oss.... Men noen av oss opplever jo at muslimer som slipper til i samfunnet langt på vei blir som oss....

Skrevet

Mannen vil skaffe seg makt, og forsøker å skape splid.

Sirkuset er i gang her i landet allerede.

Mange ordninger er allerede gjennomført i Osloskoler, men tausheten er trykkende og massiv. Hele skoleklasser har begynt å snakke en blanding av engelsk og punjabi, også de norske elevene, inkludert fortvilte lærere.

Norskkunnskapene synker dramatisk, og andelen funksjonelle analfabeter (nivå med svært haltende norskkunnskper) blant våre minoritetselever nærmer seg 80%, også i 6. og 10. klasse. Selv blant minorietsbarn som begynner i 1. klasse som har gått i barnehage og er født i Norge, er halvparten så dårlige i norsk at de faller under laveste nivå for testene, og bare 1 av 10 kommer over snittet for 6-åringer.

Patriarkene, de udemokratisk innsatte muslimske lederne jobbet hardt med lobbyvirksomhet før kommunevalget i Oslo. De tilbød å kommandere sine medlemmer å stemme på det partiet og de på listene som lovet mest til muslimer. I total forakt for demokratiet. Ingen partier kommenterte at det foregikk, men mange mistenker at de delvis lyktes med taktikken, og at de vil lykkes mye bedre neste gang når flere er oppmerksomme på dette.

For noen år siden bablet prestene og patriarkene høylydt om at det var vanvidd å gi kvinner stemmerett, fordi kvinnene likevel ville stemme slik faren, mannen eller broren deres stemte. Flere mente da at resultatene ved valget ville avgjøres av hvor mange kvinner en mann har under sin kontroll. Dessuten ville alle familieoverhodene bestemme hva de andre medlemmne i familien skulle stemme. Dermed er det bare tull med stemmeretten. Er det slik, så er jeg enig. Helt i tråd med dem primitive stammekulturen fra middelalderens ørkenbeduiner.

Jeg ser dem for meg på kameler med sverd og turban, omsvermet av geiter, ute for å kjøpe noen slaver eller koner.

Skrevet

Jeg er jo enig med deg i disse sakene. Må bare nevne at jeg så det er 400.000 muslimer i Sverige. Av disse praktiserer 1/3 islam. De andre er bare muslimer per def, akkurat som jeg er kristen. Det er 70.000 medlemmer i denne foreningen. Går ut fra at ikke alle er enige. Lederne later jo til å styre litt på sidelinjen, hvis det ligner på det vi har i Norge. Bra å rope varsko, og så klart skal vi le når folk forlanger noe sånt. Bare vi husker på å ikke skjære alle over en kam før vi vet om de faktisk mener det samme :-)

Takk!

Gjest skaberakk
Skrevet

Eksempler? :-)

"......................................"

Det er vel nesten bare å plukke ut et viklårlig innlegg så har du 99% sjans for å treffe blink.

Skrevet

Det er vel nesten bare å plukke ut et viklårlig innlegg så har du 99% sjans for å treffe blink.

Ser man det, ja - du hadde ikke et enste eksempel. Som ventet :-)

Jeg bruker betraktelig mer tid på å kritisere totalitære holdninger basert på altfor lite kunnskap, enn på å påstå ting som ikke kan dokumenteres selv. Du kan selvfølgelig påstå det motsatte, men det får bli din sak :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...