Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er enig med deg! En drittsekk er en drittsek, uavhengig av innpakning. Og ukultur skal bekjempes. Du får ikke meg til å forsvare ukultur, verken i islam eller andre religioner. Det er ikke det jeg vil fram til i denne tråden, jeg er ikke noen forsvarer av islam. Jeg er ikke noen tilhenger av religion i det hele tatt....

Og når vi snakker om det, så synes jeg denne er veldig bra :-)

Fra et leserinnlegg til en avis:

Kirkestriden i Hareid.

Den rette tro!

Kjære kappelan Møgster og biskop Bondevik!

Takk for kampen for den rette tro og at homofilt samliv ikke er

forenelig med Bibelen og kristendommen! Det står jo klart i 3.

Mosebok 18/22 at homoseksualitet er en vederstyggelighet...så det er

jo ikke noe å snakke om!

Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg skal leve etter Guds bud:

1. Hver gang jeg brenner en okse som et offer, vet jeg at dette gir

en duft som velbehager Herren(3.Mosebok 1/9). Problemet er naboene!

2. Jeg ønsker å selge datteren min som slave(2. Mosebok 21/7). Med

det prisnivået vi har i dag - hva mener dere er rett pris?

3. I 3. Mosebok 25/44 står det helt klart at jeg kan eie både

mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt i et nabo land.

En venn av meg sier dette bare gjelder for svensker, og ikke

dansker. Her trenger jeg litt hjelp - kan jeg eie dansker?

4. Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på

sabatten. 2. Mosebok 35/2 er helt tydelig på at han skal drepes. Er

jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?

5. En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å

spise skalldyr(3. Mosebok 11/10), så er homoseksualitet verre.

Jeg er uenig!!

Hvem har rett?

6. I 3. Mosebok 21/20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Guds

alter dersom jeg ser dårlig. Jeg innrømmer at jeg er nærsynt og

bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt eller opererer vi

med litt slingringsmonn her?

7. De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på

sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd i følge

3. Mosebok 19/27. Hvordan bør de straffes?

8. Jeg har lest i 3. Mosebok 11/7-8 at jeg ikke må røre rester av en

død gris, fordi det gjør meg uren. Kan jeg likevel spille fotball

dersom jeg har hansker på?

9. Min onkel har gård. Han synder mot 3. Mosebok 19/19 fordi han

planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre,

fordi hun går med klær som er laget av to ulike stofftyper (blanding

av bomull og polyester).

Han har også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig

at vi samler hele byen for å steine dem(3. Mosebok 24/11-16)? Er det

ikke like greit å brenne de til døde i et familieselskap - slik vi

pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger(3.Mosebok

20/14)?

Jeg vet dere har gått i dybden på denne type problemstillinger. Jeg

er sikker på at dere kan hjelpe meg. Takk for påminnelsen om at Guds

ord er evig og uforanderlig!!

Hilsen en undrende disippel,

men ikke en tilbedende fan!

Det illustrerer bare så inderlig godt at også kristne en gang i tiden levde etter noen alldeles idiotiske regler. Og når vi klarte å innse at det var helt på tryne, så bør jo også muslimer kunne komme til samme konklusjon. Om vi da ikke tror at religion er noe muslimer er født med, noe som ligger så dypt i dem at det ikke kan forandres. Og da snakker vi etter min mening om reinspikka rasisme....

Islam er ikke kommet like langt som kristendommen, mange muslimer lever under forhold hvor de blir sinnsyk lette å lede. Og her i Norge ser vi på dem som sære folk vi helst ikke vil snakke med. Og så lurer vi på hvorfor de ikke blir som oss.... Men noen av oss opplever jo at muslimer som slipper til i samfunnet langt på vei blir som oss....

Den der er jo en klassiker :-)

Og ja - det er selvfølgelig riktig at kristendommen har vært praktisert på nøyaktig samme jævlige måte som islam. Det virkelige patriarkalske og "ondsinnede" samfunnet ble innført i norge da åsatrua ble byttet ut med kvitekrist.

Men prosessen fra grusomt kristenstyrt samfunn til det vi har i dag, har inneholdt utrolig mye jævelskap. Jeg er ikke interessert i at islam, som på sitt verste er på samme nivå som kristendommen var for 1000 år siden, skal få leve et sekund lenger. Jeg synes ikke vi kan sitte stille og vente på at det skal utvikle seg. Kanskje tar det 100 år, kanskje 1000. Jeg vil ikke ha et islamsk styre i mellomtiden.

"..........................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

25

• keinstein

24

• Goliath

23

• gripp

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er jo enig med deg i disse sakene. Må bare nevne at jeg så det er 400.000 muslimer i Sverige. Av disse praktiserer 1/3 islam. De andre er bare muslimer per def, akkurat som jeg er kristen. Det er 70.000 medlemmer i denne foreningen. Går ut fra at ikke alle er enige. Lederne later jo til å styre litt på sidelinjen, hvis det ligner på det vi har i Norge. Bra å rope varsko, og så klart skal vi le når folk forlanger noe sånt. Bare vi husker på å ikke skjære alle over en kam før vi vet om de faktisk mener det samme :-)

"Bare vi husker på å ikke skjære alle over en kam før vi vet om de faktisk mener det samme "

Alltid skal noen komme med det der. Det er å undervurdere intelligensen til andre. Det er å ilegge oss andre holdninger de ikke har, få oss til å virke dummere enn vi er, akkurat som du mistenker oss for å gjøre med muslimer?

Dobbeltmoral?

Jeg har aldri mistenkt muslimers ledere eller medlemmer for å være dumme, de er forbanna smarte som klarer å true og anklage til seg fordeler på siden av demokratiet og samfunnet. de forsøker skape et paralellsamfunn med sine egne mannssjåvinistiske idealer.

Legg merke til at når de krever noe, så er det nesten alltid på bekostning av kvinners rettigheter. Kvinneundertrykkingen er en støttepilar for deres samfunn. Uten kontroll over kvinnene er de ingenting, derfor anstrenger de seg så veldig med dette, sikre kontrollen over kvinnene og barna først, og så kommer alt det andre etterpå.

Det første de krevet i Osloskolen var tiltak for å kontrollere jentenes seksualitet, med påstander om at jenetene er bærere av familiens ære, og om det ikke "respekteres",så må de ta jendtene ut av skolen. Ikke en jævel spør hva jentene vil selv.

Skrevet

Jeg er jo enig med deg i disse sakene. Må bare nevne at jeg så det er 400.000 muslimer i Sverige. Av disse praktiserer 1/3 islam. De andre er bare muslimer per def, akkurat som jeg er kristen. Det er 70.000 medlemmer i denne foreningen. Går ut fra at ikke alle er enige. Lederne later jo til å styre litt på sidelinjen, hvis det ligner på det vi har i Norge. Bra å rope varsko, og så klart skal vi le når folk forlanger noe sånt. Bare vi husker på å ikke skjære alle over en kam før vi vet om de faktisk mener det samme :-)

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=347449

Artikkelen forteller det meste. I vår naivitet tror vi at tanker om sharia-lover er begrenset til en ytterst liten muslimsk minoritet.

Hvilket altså ikke er riktig.

Skrevet

Ikke uenig med deg i det.

Men det "skumle" med denne (u)kulturen er hva vi kan se vanligvis skjer i land der antallet/andelen muslimer når en viss "grense".

Av en eller annen grunn er det som regel nok "ekstremister/fundamentalister" blant dem til at det virkelig merkes, og de ser desverre ut til å motta nok støtte fra de mer "moderate" til at det gir deres "kamp" et solid nok fundament.

Se bare på oppstandelsen rundt "sataniske verser" og sist bildene av Mohammed.

Reaksjonen fra "moderate" muslimer viste desverre så alt for godt hva vi kan forvente oss.

Og vedrørende de 70.000 kontra de totalt sett 400.000 - så vet vi lite om hvor mange av de totalt 400.000 som faktisk støtter et slikt forslag.

Jeg tror desverre det er "mer en nok" - for å si det slik.....

Skrevet

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=347449

Artikkelen forteller det meste. I vår naivitet tror vi at tanker om sharia-lover er begrenset til en ytterst liten muslimsk minoritet.

Hvilket altså ikke er riktig.

Moderate muslimer finnes ikke, de tause venter på at de skal få en anledning til å spille ut korta og leve ut kulturen, skaffe seg kontroll og makt. Så snart muligheten viser seg, så tas de islmske lovene fram for å skaffe seg makt og innflytelse på siden av demokratiet og landets øvrige lover.

Legg merke til at når det silles karv, så er det alltid for å begrense kvinners muligheter og øke imamenes innflytelse. De stilles aldri krav om sterkere barnevern, kvinnevern, kriminalitetskekjempelse eller tiltak som skal hjelpe enkeltmennesker. Islamsk kultur har så liten respekt for enkeltmennesket at det grenser til galskap.

Skrevet

Dette med "familieGJENforening" er jo ikke helt logisk, da. Hvis f.eks en gift person får opphold, og ektemaken deretter får opphold - da er det snakk om en GJENforening. Hvis en person får opphold, og deretter reiser til hjemlandet og gifter seg, og den nye ektemaken får opphold - da er det ingen GJENforening med i bildet. Er ikke dette mye av problemet?

"............................................"

Det er ikke logisk, men desverre slik det tolkes/etterleves - og nettopp derfor denne reglen/loven så enkelt kan brukes til å få hvem som helst som ønsker det hit til landet.

Og de har krav på det.....

Skrevet

Den der er jo en klassiker :-)

Og ja - det er selvfølgelig riktig at kristendommen har vært praktisert på nøyaktig samme jævlige måte som islam. Det virkelige patriarkalske og "ondsinnede" samfunnet ble innført i norge da åsatrua ble byttet ut med kvitekrist.

Men prosessen fra grusomt kristenstyrt samfunn til det vi har i dag, har inneholdt utrolig mye jævelskap. Jeg er ikke interessert i at islam, som på sitt verste er på samme nivå som kristendommen var for 1000 år siden, skal få leve et sekund lenger. Jeg synes ikke vi kan sitte stille og vente på at det skal utvikle seg. Kanskje tar det 100 år, kanskje 1000. Jeg vil ikke ha et islamsk styre i mellomtiden.

Det vil ikke jeg heller, bare så det er sagt. Men så lenge som det ikke er et alternativ å sperre alle muslimer inne og skru på gassen, så må vi nesten bare finne en måte å forholde oss til problemet på. Og det er neppe å skape enda større avstand og gi muslimske ledere enda mer bensin å helle på bålet til sine disipler.

Noen her snakker som om hvis vi bare får redusert antall muslimer i Norge, så er vi home free. Hvor dumme kan man bli! Islam (og annen ekstrem fanatisme) er ikke et norsk problem, det er et verdensproblem. Og vi bør ikke se til Sverige på hvilke problemer som finnes der, men kanskje heller til usa og hvilke løsninger de har funnet der for å integrere innvandrere.

Det er så lett å glemme at også kristne har praktisert nøyaktig de samme kulturelementene som vi nå forakter muslimer for å gjøre. Snakk om historieløshet! Det betyr ikke at jeg mener at vi skal akspetere at det gjeninnføres, men det betyr at det blir helt feil å male alt så evig svart som det Grip og hans like gjør.

Jeg har heller ingen virkelig gode ideer med hensyn til hva vi skal gjøre, men jeg er 100% sikker på at Grip sin vei er en skikkelig nifs blindvei.

Skrevet

Moderate muslimer finnes ikke, de tause venter på at de skal få en anledning til å spille ut korta og leve ut kulturen, skaffe seg kontroll og makt. Så snart muligheten viser seg, så tas de islmske lovene fram for å skaffe seg makt og innflytelse på siden av demokratiet og landets øvrige lover.

Legg merke til at når det silles karv, så er det alltid for å begrense kvinners muligheter og øke imamenes innflytelse. De stilles aldri krav om sterkere barnevern, kvinnevern, kriminalitetskekjempelse eller tiltak som skal hjelpe enkeltmennesker. Islamsk kultur har så liten respekt for enkeltmennesket at det grenser til galskap.

Det der er tull, keinstein. "Moderat" er et uttrykk som er relativt. En "moderat" muslim er altså pr.def. en som ikke tar alle religiøse regler og lover så høytidelig, f.eks. Å si at disse ikke finnes er i beste fall ignorans, og i verste fall ren løgn.

Og legg merke til at jeg ikke teoriserer om hvilke typer det er flest eller færrest av...:-)

Skrevet

Igjen sprer du fordommer om hva muslimer er og hva de vil. Vi er mange som kjenner muslimer som er integrerte, som har tilpasset seg det norske samfunnet. Beviser på at det faktisk er mulig å være integrert muslim i et norsk samfunn. Og jeg er like bekymret som deg for de som ikke integreres.

Jeg sprer ikke fordommer, av den enkle grunn at fakta aldri kan bli fordommer - og fordommer kan aldri være fakta.

Jeg har ingen bekymring overfor de som faktisk integreres i det norske samfunn.

Det er de lukkede miljøene jeg er sterkt kritisk til, og som er bekymringsfullt.

Og hvis du kjenner noe som helst til de ulike muslimske miljøer i Norge, så kan du heller ikke være ukjent med dette - og hvilket omfang det har, og hvor raskt det utvikler seg.

Skrevet

Ikke uenig med deg i det.

Men det "skumle" med denne (u)kulturen er hva vi kan se vanligvis skjer i land der antallet/andelen muslimer når en viss "grense".

Av en eller annen grunn er det som regel nok "ekstremister/fundamentalister" blant dem til at det virkelig merkes, og de ser desverre ut til å motta nok støtte fra de mer "moderate" til at det gir deres "kamp" et solid nok fundament.

Se bare på oppstandelsen rundt "sataniske verser" og sist bildene av Mohammed.

Reaksjonen fra "moderate" muslimer viste desverre så alt for godt hva vi kan forvente oss.

Og vedrørende de 70.000 kontra de totalt sett 400.000 - så vet vi lite om hvor mange av de totalt 400.000 som faktisk støtter et slikt forslag.

Jeg tror desverre det er "mer en nok" - for å si det slik.....

Rushdie-demonstrasjonen for 15 år siden mømstret 3-4 tusen unge menn, det var omtrent samtlige unge muslimske menn i Oslo. Hvem er de moderate da? Det må være kvinnene, for de var ikke å se.

Samtilge ropte drapstrusler mot nordmenn og skremte vettet av motdemonstranter som de angrep med dødsforakt. En med plakat "religion dreper" ble regelrett slått ned uten varsel. Media turde ikke nevne dette, og politikerne var skremt til taushet. Det blir ikke det siste vi hører fra "de moderate". Ordren til mobilisering kom fra Midtøsten via moskeene i Oslo. Sekterisk makt fra andre siden av kloden.

Og vi er totalt uinteressert og kaller hverandre paranoide, mens media holder kjeft til Dovre faller.

mil1365380270
Skrevet

"Bare vi husker på å ikke skjære alle over en kam før vi vet om de faktisk mener det samme "

Alltid skal noen komme med det der. Det er å undervurdere intelligensen til andre. Det er å ilegge oss andre holdninger de ikke har, få oss til å virke dummere enn vi er, akkurat som du mistenker oss for å gjøre med muslimer?

Dobbeltmoral?

Jeg har aldri mistenkt muslimers ledere eller medlemmer for å være dumme, de er forbanna smarte som klarer å true og anklage til seg fordeler på siden av demokratiet og samfunnet. de forsøker skape et paralellsamfunn med sine egne mannssjåvinistiske idealer.

Legg merke til at når de krever noe, så er det nesten alltid på bekostning av kvinners rettigheter. Kvinneundertrykkingen er en støttepilar for deres samfunn. Uten kontroll over kvinnene er de ingenting, derfor anstrenger de seg så veldig med dette, sikre kontrollen over kvinnene og barna først, og så kommer alt det andre etterpå.

Det første de krevet i Osloskolen var tiltak for å kontrollere jentenes seksualitet, med påstander om at jenetene er bærere av familiens ære, og om det ikke "respekteres",så må de ta jendtene ut av skolen. Ikke en jævel spør hva jentene vil selv.

Jeg sa jo vi skulle le når folk kommer med sånne krav!

Mitt poeng er at økende rasisme mot den muslimske pappaen ikke øker sjansen for at han lar datteren sin gå på ungdomsdiso. Ler vi av utspillet, skjønner han at vi ler av han også, hvis han er enig. Men vi skal ikke le av muslimer.

Skrevet

Det vil ikke jeg heller, bare så det er sagt. Men så lenge som det ikke er et alternativ å sperre alle muslimer inne og skru på gassen, så må vi nesten bare finne en måte å forholde oss til problemet på. Og det er neppe å skape enda større avstand og gi muslimske ledere enda mer bensin å helle på bålet til sine disipler.

Noen her snakker som om hvis vi bare får redusert antall muslimer i Norge, så er vi home free. Hvor dumme kan man bli! Islam (og annen ekstrem fanatisme) er ikke et norsk problem, det er et verdensproblem. Og vi bør ikke se til Sverige på hvilke problemer som finnes der, men kanskje heller til usa og hvilke løsninger de har funnet der for å integrere innvandrere.

Det er så lett å glemme at også kristne har praktisert nøyaktig de samme kulturelementene som vi nå forakter muslimer for å gjøre. Snakk om historieløshet! Det betyr ikke at jeg mener at vi skal akspetere at det gjeninnføres, men det betyr at det blir helt feil å male alt så evig svart som det Grip og hans like gjør.

Jeg har heller ingen virkelig gode ideer med hensyn til hva vi skal gjøre, men jeg er 100% sikker på at Grip sin vei er en skikkelig nifs blindvei.

Det er nok ingen løsning å fremmedgjøre, nei. Men det er neppe noen løsning å bare avvente heller, som sagt. Vi er nok ikke så uenige.

"Det er så lett å glemme at også kristne har praktisert nøyaktig de samme kulturelementene som vi nå forakter muslimer for å gjøre. Snakk om historieløshet!"

Det er mulig det er lett å glemme for mange. Men faktisk er det rimelig irrelevant når det gjeler å forholde seg til et eksisterende og eskalerende problem her og nå. Det eneste vi kan konkludere ved hjelp av det, er at det er mulig for en kultur å utvikle seg.

".........................................."

Skrevet

Jeg tror vi trenger litt seriøs forskning på området, for her er det veldig mye synsing og tenk på et tall. Ellers er vi helt enige i målet, vi er bare ganske uenig i virkemidlene, eller i alle fall noen av dem. Det nytter ikke å stikke hodet i jorda og late som om det ikke finnes problemer. Men det er like fånyttes å være så problemfokusert som enkelte andre er også. Ingen av delene løser problemet!

Vi bør kanskje ta inn over oss at det ikke er en like høy temperatur på muslimdiskusjonen i usa, hvor det ikke akkurat er få muslimer. Og kanskje finne ut hvorfor. Jeg benekter nemlig ikke at vi har et problem i Europa, jeg er bare veldig uenig i hvordan vi takler det.

Jeg er helt enig med deg når det gjelder forskning.

Men så langt har norske politikere ikke ønsket en slik objektivt gjennomført forskning og heller ikke vært villige til å betale for det.

Desverre misstenker jeg sterkt hva som er grunnen til det. Resultatet vil sansynligvis vise hvor elendig politikk som har vært gjennnomført på dette området de siste 20-30 år.

Selv ønsker jeg en slik forskning hjertlig velkommen - ikke minst fordi jeg er ganske så sikker på at resultatet langt på vei vil underbygge mine påstander.

Skrevet

Den der har vi sett før, og jeg synes i grunnen ikke det er så veldig overraskende.

Men et lite spørsmål. Tror du virkelig at det å være muslim er en medfødt egenskap som arves gjennom generasjoner, uten evne til å endres? Denne diskusjonen får meg nemlig til å begynne å lure på det.

Vi var nøyaktig der muslimene er nå en gang, vi også. Det virker bare som om noen har glemt det.

Og ikke beskyld meg for å stikke hodet i sanden, for å bagetallisere eller for å ha blå øyne og alt det andre svadaet. Jeg ser problemet på samme måte som dere, jeg tror bare dere er helt på vidda mht å løse det. Vi er nødt å bygge broer for å få til dette, ikke skape større avstand. Muslimene er her, de kommer ikke til å forsvinne. Men vi har like stor mulighet til å påvirke dem, som de har til å påvirke oss, om vi spiller kortene våre riktig.

Skrevet

Det der er tull, keinstein. "Moderat" er et uttrykk som er relativt. En "moderat" muslim er altså pr.def. en som ikke tar alle religiøse regler og lover så høytidelig, f.eks. Å si at disse ikke finnes er i beste fall ignorans, og i verste fall ren løgn.

Og legg merke til at jeg ikke teoriserer om hvilke typer det er flest eller færrest av...:-)

De moderate stilte i hvert fall opp og ropte drapstrusler i Oslo for 15 år siden, på ordre fra Midtøsten. De 3-4 tusen som stilte opp avar nesten samtlige muslimske unge menn i Oslo. De moderate må i tilfelle være kvinnene, for de var fraværende.

Eller mener du at det var alle de moderate som gikk i tog? Moderate som roper drapstrusler? Da gruer jeg meg til å se de ekstreme.

Skrevet

Jeg sprer ikke fordommer, av den enkle grunn at fakta aldri kan bli fordommer - og fordommer kan aldri være fakta.

Jeg har ingen bekymring overfor de som faktisk integreres i det norske samfunn.

Det er de lukkede miljøene jeg er sterkt kritisk til, og som er bekymringsfullt.

Og hvis du kjenner noe som helst til de ulike muslimske miljøer i Norge, så kan du heller ikke være ukjent med dette - og hvilket omfang det har, og hvor raskt det utvikler seg.

Det er et godt poeng. Selv om man kjenner en bestemt muslimsk familie, så betyr ikke det at man "slippes inn" i de indre familieanliggender. Slik er det jo gjerne med norske familier også - selv om mulighetene for at far i huset er en "skjult" sharia-tilhenger er noe mindre :-)

"............................................"

Skrevet

De moderate stilte i hvert fall opp og ropte drapstrusler i Oslo for 15 år siden, på ordre fra Midtøsten. De 3-4 tusen som stilte opp avar nesten samtlige muslimske unge menn i Oslo. De moderate må i tilfelle være kvinnene, for de var fraværende.

Eller mener du at det var alle de moderate som gikk i tog? Moderate som roper drapstrusler? Da gruer jeg meg til å se de ekstreme.

Hvor har du det fra at jeg mener at "den" og "den" er moderat? Jeg protesterer på det fullstendig ulogiske i din påstand om at det ikke finnes moderate muslimer.

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...