Gå til innhold

sikle-sikle

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Seim ville vært det perfekte valg i rollen som Harry Hole. Enig.

Det er noe helt annet med Seim som Varg Veum.

Jeg må ærlig innrømme at jeg er strålende fornøyd med at Norges deiligste mann får mer TV-tid.

Om det er den ene eller den andre detektivhelten ække så nøye for mæ.

Videoannonse
Annonse
fuji1365380447
Skrevet

Dette kunne de godt hatt en folkeavstemning om. Det er tross alt vi som skal leve med resultatet.

Jepp - thats the spirit!

Det er selvfølgelig erkebergenske fruer som har fulgt helten Veum gjennom alle år som bør bestemme hvem som er det beste skuespilleren...

Åpenbart et bra valg!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dette kunne de godt hatt en folkeavstemning om. Det er tross alt vi som skal leve med resultatet.

De eneste som gidder å stemme i sånne avstemninger er Pia Haraldsen-folk, og de har ikke engang hørt om Veum. Derfor hadde de gått for den deilige Seim.

Men Seim kommer til å ødelegge seg som skuespiller. Han er en av landets beste, per i dag, men etter en sånn rolle nytter det ikke lenger å bruke ham i seriøse filmer.

Eksempler på det ser man hele tiden i utlandet, og Norge er et så lite land at det er nødt til å skje.

Skrevet

Helt latterlig. Er det noe som står klart for meg er det at Varg Veum skal spilles av en bergenser. Det er like sikkert som at det nå er vår.

Helt latterlig.

Jeg elsker Varg, men ikke faen om jeg kommer til å se en Varg Veum-film med en østfolding i rollen som Veum. Aldri i verden.

Og det kommer til og med fra en som ikke kan utstå bergensere, noe som sier litt.

Seim er for øvrig også for ung. Varg ble ikke detektiv før han var i førtiåra, hvis jeg ikke husker helt feil.

Nei, det å velge en stjerne framfor en bergenser i rollen som Veum, er en stor feil.

Jeg er enig med deg. Selv om bergensk ikke er favorittdialekten min, ville jeg foretrukket at Varg snakket bergensk.

Når det så er bestem at han østlendingen har fått rollen, er det da enda bra at han ikke skal knote berenst; det tror jeg ingen av oss ikke innfødde bergensere kan. Det verste jeg ser/hører på film er østlendinger som prater nynorsk eller bergensk. Og mange vestlendinger klarer heller ikke snakke østlandsk.

Gjest Varg i Veum
Skrevet

Jeg liker Seim, men hadde f.eks. mer sett for meg Jørgen Langhelle som Veum, han snakker vel vestlandsk også og passer akkurat til sånn som jeg ser for meg Vargen :)

Skrevet

Seim ville vært det perfekte valg i rollen som Harry Hole. Enig.

Det er noe helt annet med Seim som Varg Veum.

Staalesen sier jo at Varg er fra Oslo -men flyttet med moren sin til Bergen som 9-åring - derfor er han sta og holder på dialekten sin OG er bergenser....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Staalesen sier jo at Varg er fra Oslo -men flyttet med moren sin til Bergen som 9-åring - derfor er han sta og holder på dialekten sin OG er bergenser....

Men det er jo helt feil.

I bøkene 1900, 1950 og 1999 dukket Varg opp, vi blir kjent med hans foreldre, og Varg har i aller høyeste grad bergensblod hele veien.

Skrevet

Men det er jo helt feil.

I bøkene 1900, 1950 og 1999 dukket Varg opp, vi blir kjent med hans foreldre, og Varg har i aller høyeste grad bergensblod hele veien.

Ok! bare hørte det han sa i Senkveld jeg - har aldri sett fyren før (lekkert drops) og har bare lest en bok - den siste og den syns jeg ikke var noe særlig.

Ikke noen stor sak for meg ;)

Det jeg IKKE liker er at de har skiftet ut Wallander'n i filmen -så den skal jeg ikke se. For meg SKAL det væra Lassgård (kjekken).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ok! bare hørte det han sa i Senkveld jeg - har aldri sett fyren før (lekkert drops) og har bare lest en bok - den siste og den syns jeg ikke var noe særlig.

Ikke noen stor sak for meg ;)

Det jeg IKKE liker er at de har skiftet ut Wallander'n i filmen -så den skal jeg ikke se. For meg SKAL det væra Lassgård (kjekken).

Har de skiftet ut Wallander? Jeg har sett noen av dem på Canal+ nå, og jeg var ikke klar over at det ikke er samme skuespiller som han opprinnelige?

Men uansett: Filmene er ikke store sakene. Det er knapt nok grei tidtrøyte.

Seim burde forresten spilt Harry Hole. Der hadde han vært perfekt.

Skrevet

Har de skiftet ut Wallander? Jeg har sett noen av dem på Canal+ nå, og jeg var ikke klar over at det ikke er samme skuespiller som han opprinnelige?

Men uansett: Filmene er ikke store sakene. Det er knapt nok grei tidtrøyte.

Seim burde forresten spilt Harry Hole. Der hadde han vært perfekt.

Det hadde han helt sikkert - eller så ser jeg for meg forfattern selv i den rollen jeg!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det hadde han helt sikkert - eller så ser jeg for meg forfattern selv i den rollen jeg!

Hehe, det gjør jeg også. Jo Nesbø ser akkurat passe sliten ut i virkeligheten. :)

Skrevet

Hehe, det gjør jeg også. Jo Nesbø ser akkurat passe sliten ut i virkeligheten. :)

Men han burde ha litt skjeggstubb ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men han burde ha litt skjeggstubb ;)

Det har jeg sett ham med. Og da ser han akkurat passe herja ut. :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Helt latterlig. Er det noe som står klart for meg er det at Varg Veum skal spilles av en bergenser. Det er like sikkert som at det nå er vår.

Helt latterlig.

Jeg elsker Varg, men ikke faen om jeg kommer til å se en Varg Veum-film med en østfolding i rollen som Veum. Aldri i verden.

Og det kommer til og med fra en som ikke kan utstå bergensere, noe som sier litt.

Seim er for øvrig også for ung. Varg ble ikke detektiv før han var i førtiåra, hvis jeg ikke husker helt feil.

Nei, det å velge en stjerne framfor en bergenser i rollen som Veum, er en stor feil.

Trond Espen Seim kunne spilt ludo i to timer - det hadde fremdeles vært verdt kinobilletten.

;o)

Skrevet

Trond Espen Seim kunne spilt ludo i to timer - det hadde fremdeles vært verdt kinobilletten.

;o)

Så han på TV, men han var ikke spesielt tøff eller pen eller sexy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...