Gå til innhold

Pannekaker og - hvilken suppe?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Ville aldri funnet på å servere suppe og pannekake sammen, derimot har vi av og til suppe først og pannekaker etterpå. Pannekaker blir jo gjerne søtt, så forsøker da å servere en litt sunn suppe, grønnsakssuppe eller kjøttsuppe (med grønnsaker), for eksempel.

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

7

• Babette

6

• Sofline

4

• Hatsumomo

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest pannekaker2
Skrevet

Saftsuppe/havresuppe! Det er den eneste. Og pannekaker finnes i to varianter: som dessertpannekaker eller middagspannekaker. De første er gode med syltetøy, de andre er mektigere og de har vi bacon og potet til.

Skrevet

Vi har aldri suppe til pannekaker. Til pannekaker skal det være stekt bacon og blåbærsylte (evt. sukker istedet for syltetøy)!

Jeg bodde i Trondheim et år, det ble jeg servert pannekaker og ertesuppe...

Skrevet

Tomatsuppe! Har barn så det har vært slagern her så langt. Men nå prøver i å variere litt. Sist hadde vi kjøttsuppe, og det var veldig godt. Ble ikke så "tungt."

Vi har blåbær eller sukker på pannekakene (mannen min liker også rømme på). Har prøvd pannekaker med fyll som bacon osv. Pføy! ;o)

Bacon og blåbærsyltetøy inni pannekakene er digg altså!! :-)

Skrevet

Enig med Togli. Ingen suppe, men blåbersyltetøy, ev. sukker og masse bacon.

Annonse

Skrevet

Tomatsuppe med makaroni. Og til pannekakene skal det være blåbærsyltetøy..

Skrevet

Det høres HELT grusomt ut!!!!

Skrevet

Det høres HELT grusomt ut!!!!

Du må ikke dømme før du har smakt det. Det er mye som kan _høres_ grusomt ut, men som smaker fortreffelig.

Mmmmmm .........

Skrevet

Har aldri hatt suppe til pannekaker. Men blåbærsylte og bacon hører til!

Skrevet

Her serveres pannekaker sammen med tomatsuppe med makaroni i. Sukker på pannekakene. Spiste pannekaker med blåbærsyltetøy da jeg var liten - kanskje jeg skulle laget det i år, det er godt.

Skrevet

Lønnesirup, av og til bacon. Alltid blåbærsyltetøy, men det må være hjemmelaget.

Og av og til ertesuppe først.

Er det knipent i huset, bare sukker og sitronsaft på.

Skrevet

Jeg er nok litt konservativ mht bacon, jeg da. OK til speilegg, men ellers fikser jeg det ikke. Ikke i pasta heller. Men ellers takk for tipset ,o)

Annonse

Skrevet

Jeg er vokst opp med å ha spinatsuppe før pannekaker! Har ikke hørt om noen andre som har det samme...

Kjæresten vil ikke spise den suppa, så nå har vi kun pannekaker den sjeldne gangen vi har det, han spiser med sukker og jeg med blåbærsyltetøy. Er jo godt, men ikke så veldig middag syns nå jeg.

"Jeg er vokst opp med å ha spinatsuppe før pannekaker! Har ikke hørt om noen andre som har det samme..."

Nå har du hørt om meg. :-)

"Er jo godt, men ikke så veldig middag synes nå jeg."

Helt enig. Og under ingen omstendighet kan jeg spise pannekaker med god samvittighet uten suppe først.

Skrevet

Tomatsuppe eller ertesuppe. Men gubben vil ha egg, bacon og stekte poteter.

Skrevet

Ertesuppe som middag, pannekaker med sukker og/eller blåbærsyltetøy.

Standard i hele slekta til min mor, den varianten der.

Gjest Calóni
Skrevet

Vi har aldri suppe til pannekaker. Til pannekaker skal det være stekt bacon og blåbærsylte (evt. sukker istedet for syltetøy)!

Jeg bodde i Trondheim et år, det ble jeg servert pannekaker og ertesuppe...

På studenterhytta har de pannekakemiddag på lørdager. Med ertesuppe ;)

Gjest Calóni
Skrevet

På sykehuset får du gjerne pannekaker med blåbærsyltetøy, og poteter ved siden av ;)

Skrevet

Ville aldri funnet på å servere suppe og pannekake sammen, derimot har vi av og til suppe først og pannekaker etterpå. Pannekaker blir jo gjerne søtt, så forsøker da å servere en litt sunn suppe, grønnsakssuppe eller kjøttsuppe (med grønnsaker), for eksempel.

Å, men det er jo akkurat å spise dem samtidig som er så godt. Når du blir litt kvalm av de søte pannekakene kan du spise noen skjeer suppe, og når den blir litt gørr er pannekaker fin avveksling.

Salt&søtt, omtrent som brus og potetgull. Harmoni!

Nam!

Skrevet

Hvordan lager du de fylte? =)

Jeg lagde noen nydelige fylte pannekaker med asparges, skinkebiter, ost og hvit saus en gang. Gratinert med ost. Sikle. Men ufattelig mektig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...