Gjest Elextra Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Ville aldri funnet på å servere suppe og pannekake sammen, derimot har vi av og til suppe først og pannekaker etterpå. Pannekaker blir jo gjerne søtt, så forsøker da å servere en litt sunn suppe, grønnsakssuppe eller kjøttsuppe (med grønnsaker), for eksempel. 0 Siter
Gjest pannekaker2 Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Saftsuppe/havresuppe! Det er den eneste. Og pannekaker finnes i to varianter: som dessertpannekaker eller middagspannekaker. De første er gode med syltetøy, de andre er mektigere og de har vi bacon og potet til. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Vi har aldri suppe til pannekaker. Til pannekaker skal det være stekt bacon og blåbærsylte (evt. sukker istedet for syltetøy)! Jeg bodde i Trondheim et år, det ble jeg servert pannekaker og ertesuppe... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Tomatsuppe! Har barn så det har vært slagern her så langt. Men nå prøver i å variere litt. Sist hadde vi kjøttsuppe, og det var veldig godt. Ble ikke så "tungt." Vi har blåbær eller sukker på pannekakene (mannen min liker også rømme på). Har prøvd pannekaker med fyll som bacon osv. Pføy! ;o) Bacon og blåbærsyltetøy inni pannekakene er digg altså!! :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Enig med Togli. Ingen suppe, men blåbersyltetøy, ev. sukker og masse bacon. 0 Siter
serendipity Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Tomatsuppe med makaroni. Og til pannekakene skal det være blåbærsyltetøy.. 0 Siter
serendipity Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Bacon og blåbærsyltetøy inni pannekakene er digg altså!! :-) Det høres HELT grusomt ut!!!! 0 Siter
Gyda Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Det høres HELT grusomt ut!!!! Du må ikke dømme før du har smakt det. Det er mye som kan _høres_ grusomt ut, men som smaker fortreffelig. Mmmmmm ......... 0 Siter
EllaJo Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Har aldri hatt suppe til pannekaker. Men blåbærsylte og bacon hører til! 0 Siter
Anki Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Her serveres pannekaker sammen med tomatsuppe med makaroni i. Sukker på pannekakene. Spiste pannekaker med blåbærsyltetøy da jeg var liten - kanskje jeg skulle laget det i år, det er godt. 0 Siter
citygirl Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Lønnesirup, av og til bacon. Alltid blåbærsyltetøy, men det må være hjemmelaget. Og av og til ertesuppe først. Er det knipent i huset, bare sukker og sitronsaft på. 0 Siter
mariamamma Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Bacon og blåbærsyltetøy inni pannekakene er digg altså!! :-) Jeg er nok litt konservativ mht bacon, jeg da. OK til speilegg, men ellers fikser jeg det ikke. Ikke i pasta heller. Men ellers takk for tipset ,o) 0 Siter
Gjest liede Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Jeg er vokst opp med å ha spinatsuppe før pannekaker! Har ikke hørt om noen andre som har det samme... Kjæresten vil ikke spise den suppa, så nå har vi kun pannekaker den sjeldne gangen vi har det, han spiser med sukker og jeg med blåbærsyltetøy. Er jo godt, men ikke så veldig middag syns nå jeg. "Jeg er vokst opp med å ha spinatsuppe før pannekaker! Har ikke hørt om noen andre som har det samme..." Nå har du hørt om meg. :-) "Er jo godt, men ikke så veldig middag synes nå jeg." Helt enig. Og under ingen omstendighet kan jeg spise pannekaker med god samvittighet uten suppe først. 0 Siter
Speak Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Tomatsuppe eller ertesuppe. Men gubben vil ha egg, bacon og stekte poteter. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Ertesuppe som middag, pannekaker med sukker og/eller blåbærsyltetøy. Standard i hele slekta til min mor, den varianten der. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Vi har aldri suppe til pannekaker. Til pannekaker skal det være stekt bacon og blåbærsylte (evt. sukker istedet for syltetøy)! Jeg bodde i Trondheim et år, det ble jeg servert pannekaker og ertesuppe... På studenterhytta har de pannekakemiddag på lørdager. Med ertesuppe 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 På sykehuset får du gjerne pannekaker med blåbærsyltetøy, og poteter ved siden av 0 Siter
tiliti Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Ville aldri funnet på å servere suppe og pannekake sammen, derimot har vi av og til suppe først og pannekaker etterpå. Pannekaker blir jo gjerne søtt, så forsøker da å servere en litt sunn suppe, grønnsakssuppe eller kjøttsuppe (med grønnsaker), for eksempel. Å, men det er jo akkurat å spise dem samtidig som er så godt. Når du blir litt kvalm av de søte pannekakene kan du spise noen skjeer suppe, og når den blir litt gørr er pannekaker fin avveksling. Salt&søtt, omtrent som brus og potetgull. Harmoni! Nam! 0 Siter
tiliti Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Hvordan lager du de fylte? =) Jeg lagde noen nydelige fylte pannekaker med asparges, skinkebiter, ost og hvit saus en gang. Gratinert med ost. Sikle. Men ufattelig mektig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.