Gjest M.Angelica Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Jeg lagde noen nydelige fylte pannekaker med asparges, skinkebiter, ost og hvit saus en gang. Gratinert med ost. Sikle. Men ufattelig mektig. Jeg har aldri smakt dette. Må prøves en gang =) 0 Siter
carma Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Tomatsuppe med egg eller spinatsuppe med egg. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Det går bra med tomatsuppe til, selv om det tradisjonelt skal være ertesuppe. Da vi var små ble det ofte servert spinatsuppe til pannekakene også. Jeg liker ikke det så godt, men det er sikkert sunt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Sukker, evt. syltetøy (blåbær, jordbær eller bringebær) og flesk. Ingen suppe, har aldri hatt tradisjon for det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Lønnesirup, av og til bacon. Alltid blåbærsyltetøy, men det må være hjemmelaget. Og av og til ertesuppe først. Er det knipent i huset, bare sukker og sitronsaft på. "Alltid blåbærsyltetøy, men det må være hjemmelaget" Selvfølgelig. Kjøpt blåbærsyltetøy smaker jo ikke blåbær engang. Usj. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Jeg er nok litt konservativ mht bacon, jeg da. OK til speilegg, men ellers fikser jeg det ikke. Ikke i pasta heller. Men ellers takk for tipset ,o) Mannen min (østlending) sier nå at han ikke kan skjønne hva han tenkte på før! Bacon i pannekakene må til ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Det høres HELT grusomt ut!!!! Prøv, så skal du se hvor godt det er :-) Forresten hørte jeg om en som MÅ ha bacon til fiskeboller. Det synes jeg høres snålt ut, men jeg skal nok prøve det ut en dag;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 På studenterhytta har de pannekakemiddag på lørdager. Med ertesuppe Det er faktisk ikke så verst, men jeg lager det ikke hjemme hos meg selv ;-) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Det er faktisk ikke så verst, men jeg lager det ikke hjemme hos meg selv ;-) Jammen pannekaka tar jo hele tallerkenen, og egen tallerken til poteten er uaktuelt, og så kommer det blåbærsyltetøy og sukker på poteten og poteten havner inni pannekaka og pannekaka inni poteten og poteten havner oppi røra og blir vispet til potetmos og pannekaka blir kokt. Det er ikke så greit! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Jammen pannekaka tar jo hele tallerkenen, og egen tallerken til poteten er uaktuelt, og så kommer det blåbærsyltetøy og sukker på poteten og poteten havner inni pannekaka og pannekaka inni poteten og poteten havner oppi røra og blir vispet til potetmos og pannekaka blir kokt. Det er ikke så greit! Vi snakker ikke om poteter her altså! Går det bedre nå? *trøster* 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Vi snakker ikke om poteter her altså! Går det bedre nå? *trøster* Det går bittelitt bedre 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Vi snakker ikke om poteter her altså! Går det bedre nå? *trøster* Dessuten må jo du skjønne at du må sette mine svar i sammenheng med mitt svar lenger opp i tråden, før du svarer meg igjen Iallfall når det er slik at jeg har så dårlig hukommelse at jeg ikke husker hva temaet var! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Dessuten må jo du skjønne at du må sette mine svar i sammenheng med mitt svar lenger opp i tråden, før du svarer meg igjen Iallfall når det er slik at jeg har så dårlig hukommelse at jeg ikke husker hva temaet var! Nå så jeg den potetsaken, ja. Det gjelder m.a.o. å sette seg godt inn i saker og ting før en skriver innlegg her ;-) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Nå så jeg den potetsaken, ja. Det gjelder m.a.o. å sette seg godt inn i saker og ting før en skriver innlegg her ;-) Ja, dette forumet er ikke akkurat for gud og hvermannsen *himle* 0 Siter
Gemini Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Tomatsuppe med makaroni ja. Ikke egg i! Og på pannekakene skal det være sukker/fruktose eller blåbærsyltetøy. Skjønner ikke at folk spiser pannekaker med (både?) blåbærsyltetøy og bacon. Høres ut som en grusom kombinasjon...?! 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Tomatsuppe med makaroni ja. Ikke egg i! Og på pannekakene skal det være sukker/fruktose eller blåbærsyltetøy. Skjønner ikke at folk spiser pannekaker med (både?) blåbærsyltetøy og bacon. Høres ut som en grusom kombinasjon...?! "Skjønner ikke at folk spiser pannekaker med (både?) blåbærsyltetøy og bacon. Høres ut som en grusom kombinasjon...?!" Det er veldig godt! Du burde prøve det :-) Ikke grusomt i det hele tatt. Synes 0 Siter
Gemini Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 "Skjønner ikke at folk spiser pannekaker med (både?) blåbærsyltetøy og bacon. Høres ut som en grusom kombinasjon...?!" Det er veldig godt! Du burde prøve det :-) Ikke grusomt i det hele tatt. Synes Nei huff, jeg får IKKE søtt blåbærsyltetøy til å "rime" med fett stekt bacon. Det er FOR stor krasj...! 0 Siter
Babette Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Prøv, så skal du se hvor godt det er :-) Forresten hørte jeg om en som MÅ ha bacon til fiskeboller. Det synes jeg høres snålt ut, men jeg skal nok prøve det ut en dag;-) Det er veldig godt med bacon til fiskeboller i hvit saus! Og til kokt torsk også. 0 Siter
Babette Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Nei huff, jeg får IKKE søtt blåbærsyltetøy til å "rime" med fett stekt bacon. Det er FOR stor krasj...! Salt og søtt sammen er godt! Bare prøv. 0 Siter
Gemini Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Det er veldig godt med bacon til fiskeboller i hvit saus! Og til kokt torsk også. DET tror jeg er mer ålreit kombinasjon av bacon og andre matvarer. Det er nok mest ift. søtt at det krasjer for meg. Bacon til gratinert blomkål er en av få retter jeg husker med glede fra skolekjøkkenet. Men når jeg tenker meg om, så er det heller få ganger jeg har laget det selv... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.