Gå til innhold

Pannekaker og - hvilken suppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Salt og søtt sammen er godt! Bare prøv.

Salt og søtt muligens ja, men fett og søtt?

Vel, jeg tror ikke jeg har gått glipp av noen stor kulinarisk opplevelse. :-)

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

7

• Babette

6

• Sofline

4

• Hatsumomo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

DET tror jeg er mer ålreit kombinasjon av bacon og andre matvarer. Det er nok mest ift. søtt at det krasjer for meg.

Bacon til gratinert blomkål er en av få retter jeg husker med glede fra skolekjøkkenet. Men når jeg tenker meg om, så er det heller få ganger jeg har laget det selv...

Ja, bacon er i det hele tatt veldig godt, synes jeg.

Men hva synes du om rømmegrøt med sukker og kanel og spekemat til? Det blir jo også krasj mellom søtt og salt. Og godt.

Skrevet

Men hva synes du om rømmegrøt med sukker og kanel og spekemat til? Det blir jo også krasj mellom søtt og salt. Og godt.

Det har jeg heller ingen erfaring med å kombinere.

Og med tanke på at jeg bør NED flerfoldige titalls kilo, så tror jeg ikke at jeg skal ha noen målsetning om å få i meg mer bacon eller annet fett enn jeg allerede får i meg :-)

Gjest Settlers
Skrevet

"Men hva synes du om rømmegrøt med sukker og kanel og spekemat til?"

Hva med rømmegrøt med sukker, kanel, smelta smør og rosiner? Det brukes også... Det blir for rart for meg altså, uten rosiner takk. :-)

Skrevet

"Men hva synes du om rømmegrøt med sukker og kanel og spekemat til?"

Hva med rømmegrøt med sukker, kanel, smelta smør og rosiner? Det brukes også... Det blir for rart for meg altså, uten rosiner takk. :-)

Jeg har fått grøt med rosiner i Trøndelagen, men synes det ble litt småkvalmt. Det var også der jeg debuterte med pannekake med både blåbærsyltetøy og bacon, som falt i smak. Trøndere er noen skikkelige matvrak.

Sånn stort sett.

Gjest Settlers
Skrevet

Det har jeg heller ingen erfaring med å kombinere.

Og med tanke på at jeg bør NED flerfoldige titalls kilo, så tror jeg ikke at jeg skal ha noen målsetning om å få i meg mer bacon eller annet fett enn jeg allerede får i meg :-)

Smakte noe godt her i dag da; Snack -a- Jacks fra Quaker. Barbecue-smak. DET var godt det! Og bare 120 kcal på en pose. Når du nevner kalorier og fett og sånn, mener jeg :-)

Gjest Settlers
Skrevet

Jeg har fått grøt med rosiner i Trøndelagen, men synes det ble litt småkvalmt. Det var også der jeg debuterte med pannekake med både blåbærsyltetøy og bacon, som falt i smak. Trøndere er noen skikkelige matvrak.

Sånn stort sett.

Rømmegrøt med rosiner er vel ikke tradisjon i Trøndelag, er det? Trodde det var på Vestlandet jeg.

Gjest togli
Skrevet

Det er veldig godt med bacon til fiskeboller i hvit saus!

Og til kokt torsk også.

Det kan jeg faktisk tenke meg, så neste gang vi skal ha fiskeboller blir det med bacon til :-)

Skrevet

Rømmegrøt med rosiner er vel ikke tradisjon i Trøndelag, er det? Trodde det var på Vestlandet jeg.

Det kan godt hende. Men jeg har kun spist det i Trøndelagen. Kan hende noen i den familien brakte med seg en vestlandstradisjon, det vet jeg ikke.

Skrevet

Det kan jeg faktisk tenke meg, så neste gang vi skal ha fiskeboller blir det med bacon til :-)

Og revne eller kokte gulrøtter, og poteter. Og karri. Men det må være Vesterålens fiskeboller.

Skrevet

Smakte noe godt her i dag da; Snack -a- Jacks fra Quaker. Barbecue-smak. DET var godt det! Og bare 120 kcal på en pose. Når du nevner kalorier og fett og sånn, mener jeg :-)

Huff, den liker jeg ikke. Sour cream & chive derimot. Eller cheese-varianten.

Gjest Settlers
Skrevet

Huff, den liker jeg ikke. Sour cream & chive derimot. Eller cheese-varianten.

De variantene skal også prøves ut, men jeg synes det var en deilig kryddersmak jeg. Det var noe annet enn de smakløse riskjeksene som jeg husker..

Skrevet

De variantene skal også prøves ut, men jeg synes det var en deilig kryddersmak jeg. Det var noe annet enn de smakløse riskjeksene som jeg husker..

sour cream & chive = rømme og gressløk, så der er det jo en krydder/urtesmak. Ikke at jeg har tenkt over at det akkurat var gressløk, men god kryddersmak på den ja. Ostevarianten har jo en "touch" av cheese-doodles-smak.

Gjest Settlers
Skrevet

sour cream & chive = rømme og gressløk, så der er det jo en krydder/urtesmak. Ikke at jeg har tenkt over at det akkurat var gressløk, men god kryddersmak på den ja. Ostevarianten har jo en "touch" av cheese-doodles-smak.

Hørtes godt ut! Er så glad jeg fant de posene i butikken, jeg :-} Greit med noe snacks om er litt sunnere.

Gjest togli
Skrevet

Og revne eller kokte gulrøtter, og poteter. Og karri. Men det må være Vesterålens fiskeboller.

Jepp, der er jeg enig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...