Gå til innhold

Hva er du kresen på i matveien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg er også veldig glad i det. Særlig pinnekjøtt:) Men nå kom jeg på at jeg ikke liker den stappen som skal være til..den oransje..æsj;)

Kålrabbi- og gulrotstappe...? Den liker jeg, men den blir så fort kald på tallerkenen, og da smaker den dritt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

17

• MsKitt

8

• Sofline

6

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kålrabbi- og gulrotstappe...? Den liker jeg, men den blir så fort kald på tallerkenen, og da smaker den dritt.

Ja kålrabistappe er det ja!:) Tror ikke jeg har smakt med gulrot i den.. Den lukter i alle fall helt pyton synes jeg..

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er helt tullete kresen. Spiser overhodet ikke grønnsaker, spiser ikke pålegg (kun roastbiff isåfall men det er sjeldent). Jeg spiser ikke smør, majones, dressing o.l. Jeg spiser ikke grøt, jeg spiser ikke reker, heller ikke rå fisk, er ikke spesielt glad i supper..

Tja.. noe i den duren :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er helt tullete kresen. Spiser overhodet ikke grønnsaker, spiser ikke pålegg (kun roastbiff isåfall men det er sjeldent). Jeg spiser ikke smør, majones, dressing o.l. Jeg spiser ikke grøt, jeg spiser ikke reker, heller ikke rå fisk, er ikke spesielt glad i supper..

Tja.. noe i den duren :)

Hehe. Hva er det egentlig du spiser?

Mary Poppins
Skrevet

Hehe. Hva er det egentlig du spiser?

Hehe det er ikke stort ;-)

Spiser veldig mye kylling.. taco.. kjøttdeig og spaghetti.. og fisk i sånn spesiell saus jeg lager. Det er det det stort sett går i.

Jeg er ikke så kresen ved middagsretter (bortsett fra at jeg ikke spiser grønnsaker da), verre er det med frokost mat.. da spiser jeg stort sett bare frokostblanding, eller stekt egg om jeg gidder lage det. Men jeg spiser aldri brød og liker ikke pålegg, ikke en gang gulost spiser jeg. Men hvis osten er smeltet er det godt.. rart med det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Spiser veldig mye kylling.. taco.. kjøttdeig og spaghetti.. og fisk i sånn spesiell saus jeg lager. Det er det det stort sett går i.

Jeg er ikke så kresen ved middagsretter (bortsett fra at jeg ikke spiser grønnsaker da), verre er det med frokost mat.. da spiser jeg stort sett bare frokostblanding, eller stekt egg om jeg gidder lage det. Men jeg spiser aldri brød og liker ikke pålegg, ikke en gang gulost spiser jeg. Men hvis osten er smeltet er det godt.. rart med det.

Til frokost må jeg ha frokostblanding jeg også. 4korn pluss.

Men bytt ut speileggene med eggerøre hvis du liker det. Det går raskere, og er bedre. 1/4 pakke bacon og 3-4 egg. Godt og rimelig sunt.

Mary Poppins
Skrevet

Til frokost må jeg ha frokostblanding jeg også. 4korn pluss.

Men bytt ut speileggene med eggerøre hvis du liker det. Det går raskere, og er bedre. 1/4 pakke bacon og 3-4 egg. Godt og rimelig sunt.

Nja jeg foretrekker speilegg (som såklart må være stekt på begge sider ellers er det ikke spiselig :) ). Bacon er også godt ja. 4korn spiser jeg også men blander den ut med en annen frokostblanding slik at det blir litt søtere.

Også spiser jeg en del frukt da.. og smoothies som inneholder mye frukt. Så jeg prøver å kompensere litt for at jeg ikke spiser grønnsaker.

Skrevet

Jeg spiser ikke sopp, ananas og stangselleri. Brusk og sener i maten er skikkelig appetitt-kill.

Mat jeg ikke orker å smake er hval, skjell, sushi, snegler, oliven og blodmat.

Skrevet

Er stort sett altetende.

Men spiser ikke sitronpai, oliven, blåskjell, snegler og marsmallows.

Ikke spiser jeg pizza mer heller. Spiste det i forrige uke og fikk omgangssyke dagen etter. Nå blir jeg grønn i ansiktet bare jeg tenker på pizza.

Skrevet

Jeg finnes ikke kresen i det hele tatt - er altetende bortsett fra blodmat. Det holder jeg meg unna.

Skrevet

Har fortsatt tilgode å bli servert noe jeg ikke vil spise.

Skrevet

Du er ganske kresen, men jeg har møtt de som er verre:-)

Det begynner å bli vanlig at voksne er kresne. Det merkes godt når man skal invitere venner på middag. Når halvparten har en like lang liste som deg blir det vanskelig å lage mat, gitt. At barn er sånn er nå en ting, men voksne som ikke liker ditt og datt som de ikke engang har smakt på - det blir for dumt.

Jeg er ikke så kresen. Det er vel omtrent bare surstrømming jeg ikke orker å spise, men det er klart at det er mye som ikke akkurat går rett inn på topplista mi. Jeg er for eksempel ikke vill etter medisterkaker, men jeg spiser dem da uten å mukke hvis jeg får dem servert hos andre.

Gjest Shira12
Skrevet

Som flere nevner er blodmat noe jeg ikke spiser.

Og sener og brusk klarer jeg bare ikke, da blir jeg plutselig mett.

Erter, oliven, kokt torsk og lammekjøtt er ting jeg ikke får ned.

Ellers spiser jeg en god del, og har iallefall smakt på ting før jeg erklærer at jeg ikke liker det.

Skrevet

Jeg var veldig kresen fram til ca konfirmasjonsalder. Jeg mener det løsna da jeg og faren min var på besøk hos ei kusine av han, dette var ei godt voksen dame som jeg både likte veldig godt, og som jeg hadde stor respekt for. Så da vi var på kafe og hun kjøpte et karbonadesmørbrød til meg, med både salat, tomat, agurk og løk på, jeg likte ingen av delene, syntes jeg det var flaut å vise henne hvor kresen jeg var, så jeg spiste opp alt uten å mukke. Og til min forskrekkelse smakte det faktisk ganske godt! Det var starten på å tørre å smake litt på forskjellige ting.

På meg virker det som om mange fremdeles er ti år i huet sitt, og aldri har nådd fram dit at de tør å smake på ting. Må si det er en del ganske håpløse tilfeller nedover i tråden her. For meg hadde det vært dumpegrunn. Noe så irriterende med voksne folk som ikke kan spise vanlig sunn og god mat.

Idag spiser jeg stort sett alt jeg får, men lever og rognkaker kommer aldri til å være noen favoritt.

Skrevet

Jeg spiser ikke blodmat. Liker heller ikke brunost, makrell i tomat, fiskeboller m/karri (brekker meg bare av lukta), smør, div syltetøy (jordbær og blåbær er ok), fårikål, kaviar, tunfisk, sild, kaffe, farris, te

det er sikkert mer jeg ikke liker, men kommer ikke på mer i farta

Gjest fridalida
Skrevet

Jeg liker ikke spekesild. Ellers liker jeg mye, og tør i alle fall å smake på alt.

Jeg tåler å spise litt av ting jeg ikke liker også, dersom noen har laget det til meg. Blåmuggost, for eksempel.

Blir irritert over voksne som oppfører seg som 5-åringer i matveien.

Verste jeg vet er å ha besøk av sånne folk til middag. Synes det er utrolig uhøflig å ikke smake på det folk har laget.

Skrevet

Hehe rart det der.

Min mann er også slik som deg som BARE spiser brød om han har egg på. Han liker ikke gulost, hvis ikke det er smeltet.

Spiser også bare frokostblanding.

Skrevet

Jeg spiser og drikker det meste, bortsett fra skalldyr. Jeg er heller ikke særlig glad i ting som lutefisk, smalahovud etc.

"..........................................."

Skrevet

Jeg var veldig kresen fram til ca konfirmasjonsalder. Jeg mener det løsna da jeg og faren min var på besøk hos ei kusine av han, dette var ei godt voksen dame som jeg både likte veldig godt, og som jeg hadde stor respekt for. Så da vi var på kafe og hun kjøpte et karbonadesmørbrød til meg, med både salat, tomat, agurk og løk på, jeg likte ingen av delene, syntes jeg det var flaut å vise henne hvor kresen jeg var, så jeg spiste opp alt uten å mukke. Og til min forskrekkelse smakte det faktisk ganske godt! Det var starten på å tørre å smake litt på forskjellige ting.

På meg virker det som om mange fremdeles er ti år i huet sitt, og aldri har nådd fram dit at de tør å smake på ting. Må si det er en del ganske håpløse tilfeller nedover i tråden her. For meg hadde det vært dumpegrunn. Noe så irriterende med voksne folk som ikke kan spise vanlig sunn og god mat.

Idag spiser jeg stort sett alt jeg får, men lever og rognkaker kommer aldri til å være noen favoritt.

Det er dumpegrunn for meg også, men jeg ser ikke for meg at det i det hele tatt hadde blitt et forhold.

:-)

Gjest Debra irl
Skrevet

Er ikke kresen på noe jeg. Har noen få ting jeg ikke liker, noen få andre ting jeg ikke er begeistret for, men ellers liker jeg det meste og smaker på alt som er nytt.

Har ei på jobben som før satt og høylytt "æsjet" på andres mat. Dèt syns jeg er utrolig barnslig av en på 27 år. En ting er ikke å like det selv, en annen ting er å æsje på andres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...