Gå til innhold

Hva er du kresen på i matveien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser ikke blodmat. Liker heller ikke brunost, makrell i tomat, fiskeboller m/karri (brekker meg bare av lukta), smør, div syltetøy (jordbær og blåbær er ok), fårikål, kaviar, tunfisk, sild, kaffe, farris, te

det er sikkert mer jeg ikke liker, men kommer ikke på mer i farta

Du er jo et problemmenneske i matveien.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

17

• MsKitt

8

• Sofline

6

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe det er ikke stort ;-)

Spiser veldig mye kylling.. taco.. kjøttdeig og spaghetti.. og fisk i sånn spesiell saus jeg lager. Det er det det stort sett går i.

Jeg er ikke så kresen ved middagsretter (bortsett fra at jeg ikke spiser grønnsaker da), verre er det med frokost mat.. da spiser jeg stort sett bare frokostblanding, eller stekt egg om jeg gidder lage det. Men jeg spiser aldri brød og liker ikke pålegg, ikke en gang gulost spiser jeg. Men hvis osten er smeltet er det godt.. rart med det.

Hvorfor spiser du ikke brød? Er du allergisk mot noe, eller liker du det bare ikke?

Skrevet

Du er jo et problemmenneske i matveien.

Det er jo fortsatt masse å velge mellom i matveien

Skrevet

Jeg spiser og drikker det meste, bortsett fra skalldyr. Jeg er heller ikke særlig glad i ting som lutefisk, smalahovud etc.

"..........................................."

Liker du ikke reker?

Skrevet

Folk som sier "æsj, liker ikke" til det meste, er gjerne like snevre i hodene sine som i matveien.

Skrevet

Som flere nevner er blodmat noe jeg ikke spiser.

Og sener og brusk klarer jeg bare ikke, da blir jeg plutselig mett.

Erter, oliven, kokt torsk og lammekjøtt er ting jeg ikke får ned.

Ellers spiser jeg en god del, og har iallefall smakt på ting før jeg erklærer at jeg ikke liker det.

Sener og brusk er jo ikke mat - det er dårlig kokk det....

Skrevet

Liker du ikke reker?

Nope. Og nei - jeg ser ikke den berømmelige paralellen med en velkjent fortreffelig type smak/duft :-)

".............................................."

Skrevet

Nope. Og nei - jeg ser ikke den berømmelige paralellen med en velkjent fortreffelig type smak/duft :-)

".............................................."

Huff - det tenkte jeg ikke på engang ;) - vi stiller nok på hver vår kant når det gjelder slike odører :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg var veldig kresen fram til ca konfirmasjonsalder. Jeg mener det løsna da jeg og faren min var på besøk hos ei kusine av han, dette var ei godt voksen dame som jeg både likte veldig godt, og som jeg hadde stor respekt for. Så da vi var på kafe og hun kjøpte et karbonadesmørbrød til meg, med både salat, tomat, agurk og løk på, jeg likte ingen av delene, syntes jeg det var flaut å vise henne hvor kresen jeg var, så jeg spiste opp alt uten å mukke. Og til min forskrekkelse smakte det faktisk ganske godt! Det var starten på å tørre å smake litt på forskjellige ting.

På meg virker det som om mange fremdeles er ti år i huet sitt, og aldri har nådd fram dit at de tør å smake på ting. Må si det er en del ganske håpløse tilfeller nedover i tråden her. For meg hadde det vært dumpegrunn. Noe så irriterende med voksne folk som ikke kan spise vanlig sunn og god mat.

Idag spiser jeg stort sett alt jeg får, men lever og rognkaker kommer aldri til å være noen favoritt.

Enig med deg. Tenke seg til voksne mennesker som sitter der og sier "nei, det liker jeg ikke, aaaltså, så det spiser jeg ikke".

Selv jeg hadde dytta i meg blodmat hvis jeg fikk det servert et eller annet sted, selv om jeg naturligvis hadde stilt med spørsmål ved noen som serverer noe sånt på ramme alvor.

Herremin!

Skrevet

Jeg var veldig kresen fram til ca konfirmasjonsalder. Jeg mener det løsna da jeg og faren min var på besøk hos ei kusine av han, dette var ei godt voksen dame som jeg både likte veldig godt, og som jeg hadde stor respekt for. Så da vi var på kafe og hun kjøpte et karbonadesmørbrød til meg, med både salat, tomat, agurk og løk på, jeg likte ingen av delene, syntes jeg det var flaut å vise henne hvor kresen jeg var, så jeg spiste opp alt uten å mukke. Og til min forskrekkelse smakte det faktisk ganske godt! Det var starten på å tørre å smake litt på forskjellige ting.

På meg virker det som om mange fremdeles er ti år i huet sitt, og aldri har nådd fram dit at de tør å smake på ting. Må si det er en del ganske håpløse tilfeller nedover i tråden her. For meg hadde det vært dumpegrunn. Noe så irriterende med voksne folk som ikke kan spise vanlig sunn og god mat.

Idag spiser jeg stort sett alt jeg får, men lever og rognkaker kommer aldri til å være noen favoritt.

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men ville bare si at selv om man sier man ikke liker en ting, så betyr ikke det at man ikke har smakt det.

Jeg smaker på ulike ting jeg ikke liker ved jevne mellomrom, for smaken forandrer seg med årene. Spiser også alltid opp alt jeg blir servert, takker for maten og sier at det var veldig godt.

Vil heller si det er en større dumpegrunn å være så fordomsfull mot mennesker som har en annerledes smakssans enn en selv;)

Skrevet

Jeg er vokst opp med og måtte spise det meste. Det har gjort meg lite kresen i matveien. Men siden jeg nå er voksen og bestemmer selv så er det ting jeg styrer unna, som kokte gulrøtter, brekkbønner og rosenkål.Men jeg spiser det om jeg får det servert hos andre.

Noe jeg ikke spiser, uansett - er innmat som lever, lungemos og blodpudding.

Jeg får heller ikke i meg rødvin, hvitvin, øl og svart kaffe.

Skrevet

Jeg er ikke kresen i det hele tatt. Spiser stort sett det jeg får servert enten jeg liker det eller ei.

Men det finnes "mat" som jeg ikke tar i min munn. Melk i ren form f.eks, det klarer jeg bare ikke. Og så har jeg en sperre imot å spise blodmat og innvoller. Dessuten spiser jeg ikke kumler, det er avskyelig. Og sånn skjelvende geléaktig kabarét med masse erter, reker og annet, det styrer jeg langt unna! Hvorfor må folk drive og lage sånt??

Jentungen1365380808
Skrevet

Hvis jeg er på besøk spiser jeg det jeg får servert, uansett hva det er (men kanskje ikke så mye av det...). Men det er et par ting som ikke blir servert her i huset: sau/lam i alle varianter, nakkekoteletter, fiskekaker, kaffe, aprikoser og tyttebærsyltetøy. Men som sagt: Hvis jeg får det servert, så spiser jeg det. Jeg er tross alt 35, ikke 6 år.

Gjest Shira12
Skrevet

Sener og brusk er jo ikke mat - det er dårlig kokk det....

Sant det, og du finner det ikke i min mat :o)

Men har noen i svigerslekta som mener at det metter magen det og *grøsser*

Skrevet

Det er nesten lettere å si hva jeg liker enn hva jeg ikke liker. ;)

De tingene jeg virkelig skulle ønske jeg likte er øl, vin, bløtekake og brokkoli.

Mary Poppins
Skrevet

Hvorfor spiser du ikke brød? Er du allergisk mot noe, eller liker du det bare ikke?

siden jeg ikke spiser noe særlig pålegg så blir det litt tørt å spise bare brød:)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

siden jeg ikke spiser noe særlig pålegg så blir det litt tørt å spise bare brød:)

Ok, sånn å forstå.

Som barn hadde jeg en periode jeg ikke ville ha pålegg, da spiste jeg bare brødskiver med smør på.

Men det gikk fort over, jeg begynte å foretrekke med pålegg etter et par år.

Mary Poppins
Skrevet

Ok, sånn å forstå.

Som barn hadde jeg en periode jeg ikke ville ha pålegg, da spiste jeg bare brødskiver med smør på.

Men det gikk fort over, jeg begynte å foretrekke med pålegg etter et par år.

Jeg spiser ikke smør å brødet heller :)

Altså jeg kan selvsagt spise noen ting på brødskiven, som f.eks syltetøy, roastbiff og salami, men jeg er ikke spesielt glad i brødmat så derfor spiser jeg det så og si aldri.

Mary Poppins
Skrevet

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men ville bare si at selv om man sier man ikke liker en ting, så betyr ikke det at man ikke har smakt det.

Jeg smaker på ulike ting jeg ikke liker ved jevne mellomrom, for smaken forandrer seg med årene. Spiser også alltid opp alt jeg blir servert, takker for maten og sier at det var veldig godt.

Vil heller si det er en større dumpegrunn å være så fordomsfull mot mennesker som har en annerledes smakssans enn en selv;)

Veldig enig! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...