Gå til innhold

Hva er du kresen på i matveien?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg spiser ikke smør å brødet heller :)

Altså jeg kan selvsagt spise noen ting på brødskiven, som f.eks syltetøy, roastbiff og salami, men jeg er ikke spesielt glad i brødmat så derfor spiser jeg det så og si aldri.

Om du ikke liker brødmat, så må du naturligvis ikke spise det.

Men det er jo veldig vanlig i Norge med brød og matpakker, så det er litt vanskelig å tenke seg hva du spiser i stedet til lunsj og kveldsmat, f.eks

Videoannonse
Annonse
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

17

• MsKitt

8

• Sofline

6

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins
Skrevet

Jeg var veldig kresen fram til ca konfirmasjonsalder. Jeg mener det løsna da jeg og faren min var på besøk hos ei kusine av han, dette var ei godt voksen dame som jeg både likte veldig godt, og som jeg hadde stor respekt for. Så da vi var på kafe og hun kjøpte et karbonadesmørbrød til meg, med både salat, tomat, agurk og løk på, jeg likte ingen av delene, syntes jeg det var flaut å vise henne hvor kresen jeg var, så jeg spiste opp alt uten å mukke. Og til min forskrekkelse smakte det faktisk ganske godt! Det var starten på å tørre å smake litt på forskjellige ting.

På meg virker det som om mange fremdeles er ti år i huet sitt, og aldri har nådd fram dit at de tør å smake på ting. Må si det er en del ganske håpløse tilfeller nedover i tråden her. For meg hadde det vært dumpegrunn. Noe så irriterende med voksne folk som ikke kan spise vanlig sunn og god mat.

Idag spiser jeg stort sett alt jeg får, men lever og rognkaker kommer aldri til å være noen favoritt.

Jeg er kresen på en god del mat, og jeg har smakt all maten jeg er kresen på. I tillegg så spiser jeg det meste jeg får servert når jeg er borte for høflighetens skyld, og jeg sier selvfølgelig også at det er godt.

Ingen av min ekser har visst at jeg har vært så kresen i matveien før de faktisk har bodd sammen med meg, og da har de blitt såpass glad i meg at de kan overse sånne små svakheter :)

Mary Poppins
Skrevet

Om du ikke liker brødmat, så må du naturligvis ikke spise det.

Men det er jo veldig vanlig i Norge med brød og matpakker, så det er litt vanskelig å tenke seg hva du spiser i stedet til lunsj og kveldsmat, f.eks

Jeg er ikke som folk flest ;)

Det er veldig vanlig med brødmat i Norge ja, men jeg har stort sett bodd hele mitt liv i et annet land der det ikke var fullt så vanlig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er ikke som folk flest ;)

Det er veldig vanlig med brødmat i Norge ja, men jeg har stort sett bodd hele mitt liv i et annet land der det ikke var fullt så vanlig.

Jeg tror mine barn gjerne skulle ha vokst opp i det landet, de er heller ikke så glade i brødmat. (Men jeg har ikke fantasi nok til å gi dem noe annet i matpakken likevel)

Skrevet

Enig med deg. Tenke seg til voksne mennesker som sitter der og sier "nei, det liker jeg ikke, aaaltså, så det spiser jeg ikke".

Selv jeg hadde dytta i meg blodmat hvis jeg fikk det servert et eller annet sted, selv om jeg naturligvis hadde stilt med spørsmål ved noen som serverer noe sånt på ramme alvor.

Herremin!

Enig med deg. Voksne mennesker som sier "jeg liker ikke" er bare merkelig. Desverre må jeg si det mange ganger selv, for jeg bor i Danmark og her spiser de mye rar mat som jeg igjen og igjen prøver å smake på, men aldri venner meg til. Jeg har vennet meg til det meste, men marinerte sild liker jeg ikke. Æsj!

Mary Poppins
Skrevet

Jeg tror mine barn gjerne skulle ha vokst opp i det landet, de er heller ikke så glade i brødmat. (Men jeg har ikke fantasi nok til å gi dem noe annet i matpakken likevel)

Jeg spiser yoghurter, en god del frukt, frokostblanding til frokost og til kvelds, speilegg og bacon, kyllingpølse og alpen barer (NAM!)

Men jeg tror det er sunt å vende barna til å like brødmat :)

Skrevet

Veldig enig! :)

Hehe. Så her føler man seg litt truffet ja. Det er godt. Godt det enda finnes litt skamfølelse igjen:-)

Mary Poppins
Skrevet

Hehe. Så her føler man seg litt truffet ja. Det er godt. Godt det enda finnes litt skamfølelse igjen:-)

Hehe såklart følte jeg meg truffet. Skulle gjerne vært mindre kresen i matveien jeg, men det er jeg desverre ikke. Når det er sagt så er jeg høflig når jeg er borte og spiser det jeg får.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg spiser yoghurter, en god del frukt, frokostblanding til frokost og til kvelds, speilegg og bacon, kyllingpølse og alpen barer (NAM!)

Frukt er greit i matpakker. Men youghurten kan de ikke ha i kjøleskap, så da liker de den ikke lunken. Samme er problemet med frokostblandinger - ikke godt med lubken melk.

Men det hender de får med seg vaffler og da er de storfornøyde :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hva er alpen barer? =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg er kresen på en god del mat, og jeg har smakt all maten jeg er kresen på. I tillegg så spiser jeg det meste jeg får servert når jeg er borte for høflighetens skyld, og jeg sier selvfølgelig også at det er godt.

Ingen av min ekser har visst at jeg har vært så kresen i matveien før de faktisk har bodd sammen med meg, og da har de blitt såpass glad i meg at de kan overse sånne små svakheter :)

" og da har de blitt såpass glad i meg at de kan overse sånne små svakheter"

Smart triks! :D

Mary Poppins
Skrevet

" og da har de blitt såpass glad i meg at de kan overse sånne små svakheter"

Smart triks! :D

;-)

Mary Poppins
Skrevet

Frukt er greit i matpakker. Men youghurten kan de ikke ha i kjøleskap, så da liker de den ikke lunken. Samme er problemet med frokostblandinger - ikke godt med lubken melk.

Men det hender de får med seg vaffler og da er de storfornøyde :)

Vafler er noe av det beste jeg vet!! Imorgen skal jeg forsøke å lage en litt sunnere variant.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vafler er noe av det beste jeg vet!! Imorgen skal jeg forsøke å lage en litt sunnere variant.

Jeg tror du har mye til felles med min datter. Vafler, pannekaker, sveler, lapper og denslags er det beste hun vet også.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg tror du har mye til felles med min datter. Vafler, pannekaker, sveler, lapper og denslags er det beste hun vet også.

Hehe da har jeg mye til felles med henne ja for slikt synes jeg også er veldig godt, bortsett fra lefser.

Mary Poppins
Skrevet

Sånn har jeg aldri sett før! Så kjempegodt ut. Hvor får man kjøpt det? =)

Meny vet jeg ihvertfal har dem. De er veldig gode så hvis du kommer over dem bør du definitivt prøve :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Meny vet jeg ihvertfal har dem. De er veldig gode så hvis du kommer over dem bør du definitivt prøve :)

Det skal jeg aboslutt! Skal sjekke Meny neste gang jeg er der =)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe da har jeg mye til felles med henne ja for slikt synes jeg også er veldig godt, bortsett fra lefser.

Flott, da vet jeg likevel hva jeg skulle ha servert deg om du kom på besøk:

Vin og vafler ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...