Gå til innhold

Hva er du kresen på i matveien?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Flott, da vet jeg likevel hva jeg skulle ha servert deg om du kom på besøk:

Vin og vafler ;)

My favourite!!! :))) Det hadde blitt en veldig bra kveld! :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

17

• MsKitt

8

• Sofline

6

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

My favourite!!! :))) Det hadde blitt en veldig bra kveld! :)

Kjempebra, du er velkommen ;)

Skrevet

Kald fisk klarer jeg ikke, kun makrell i tomat. :o) Kaldt egg likeså. Uer lar jeg glatt være, eller spiser jeg det meste av fisk.

I følge kjæresten min er jeg veldig grei i matveien, jeg spiser det meste og kan holde maska godt om jeg får servert noe jeg ikke liker. Enkelte ting er jeg sær på dog - sopp f.eks. er ikke mat, jeg spiser alt som er laget av tomat, men ikke rene tomater.

Skrevet

Jeg er ikke kresen i det hele tatt. Spiser stort sett det jeg får servert enten jeg liker det eller ei.

Men det finnes "mat" som jeg ikke tar i min munn. Melk i ren form f.eks, det klarer jeg bare ikke. Og så har jeg en sperre imot å spise blodmat og innvoller. Dessuten spiser jeg ikke kumler, det er avskyelig. Og sånn skjelvende geléaktig kabarét med masse erter, reker og annet, det styrer jeg langt unna! Hvorfor må folk drive og lage sånt??

Kabaret glemte jeg. Der sier det stopp.

Skrevet

Ja kålrabistappe er det ja!:) Tror ikke jeg har smakt med gulrot i den.. Den lukter i alle fall helt pyton synes jeg..

Kålstappe (som vi sier i Trøndelag) er jo sååååå godt!!!! Nam nam nam!!!! Om jeg får kålstappe eller gulrotstuing eter jeg til det er tomt, samme hvor mett jeg er... :o)

Skrevet

Det er nesten lettere å si hva jeg liker enn hva jeg ikke liker. ;)

De tingene jeg virkelig skulle ønske jeg likte er øl, vin, bløtekake og brokkoli.

Prøv brokkoligrateng (tror det er det det heter) i fra frysedisken. Det er ganske enkelt brokkoli og ost, smaken blir litt lettere å like enn bare brokkoli, vil jeg tro. Nå liker jeg brokkoli i utgangspunktet da, så jeg er vel kanskje ikke helt kompetent til å svare, men du kan jo prøve om du vil.

Skrevet

Er ikke kresen på noe jeg. Har noen få ting jeg ikke liker, noen få andre ting jeg ikke er begeistret for, men ellers liker jeg det meste og smaker på alt som er nytt.

Har ei på jobben som før satt og høylytt "æsjet" på andres mat. Dèt syns jeg er utrolig barnslig av en på 27 år. En ting er ikke å like det selv, en annen ting er å æsje på andres.

Ja, det opplevde jeg for noen måneder siden også. En voksen dame som til og med har voksne barn, som fikk seg til å høylydt, og gjentatte ganger kommentere andres mat, og snakke masse om mat som er ekkel osv. Takk og lov at det bare var for en kortere periode at jeg måtte sitte ved samme matbord som vedkommende.

Skrevet

Prøv brokkoligrateng (tror det er det det heter) i fra frysedisken. Det er ganske enkelt brokkoli og ost, smaken blir litt lettere å like enn bare brokkoli, vil jeg tro. Nå liker jeg brokkoli i utgangspunktet da, så jeg er vel kanskje ikke helt kompetent til å svare, men du kan jo prøve om du vil.

Liker stekt brokkoli med tonnevis aromat-krydder, så det kan hende. Får se om jeg ser den i butikken.

Skrevet

Jeg tror du har mye til felles med min datter. Vafler, pannekaker, sveler, lapper og denslags er det beste hun vet også.

Hvis du vil ha litt sunnere variant av vafler når de skal være med i matpakken osv., så kan du ha i litt havregryn og sammalt mel i røra. Det gjorde moren min.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvis du vil ha litt sunnere variant av vafler når de skal være med i matpakken osv., så kan du ha i litt havregryn og sammalt mel i røra. Det gjorde moren min.

Takk for tipset :-)

Skrevet

Hehe såklart følte jeg meg truffet. Skulle gjerne vært mindre kresen i matveien jeg, men det er jeg desverre ikke. Når det er sagt så er jeg høflig når jeg er borte og spiser det jeg får.

Helt klart et formildende trekk å kunne klare å spise maten man får!;-)

Men hva er i veien med for eksempel supper? Ei skikkelig god fiskesuppe, for eksempel? Ikke mye som slår det:-)

Mary Poppins
Skrevet

Helt klart et formildende trekk å kunne klare å spise maten man får!;-)

Men hva er i veien med for eksempel supper? Ei skikkelig god fiskesuppe, for eksempel? Ikke mye som slår det:-)

Jeg var kanskje litt bombastisk da jeg svarte under her, for supper kan faktisk være godt. Men jeg lager det aldri selv fordi jeg synes det er litt kjedelig (kanskje også fordi jeg ikke har noen gode oppskrifter på supper). En suppe med mye og god smak kan absolutt være godt en gang i blant. Men som sagt jeg spiser det sjeldent. Kremet blåskjell i hvitløkssaus derimot, dét er noe av det aller aller beste jeg kan få! :0)

Skrevet

Jeg var kanskje litt bombastisk da jeg svarte under her, for supper kan faktisk være godt. Men jeg lager det aldri selv fordi jeg synes det er litt kjedelig (kanskje også fordi jeg ikke har noen gode oppskrifter på supper). En suppe med mye og god smak kan absolutt være godt en gang i blant. Men som sagt jeg spiser det sjeldent. Kremet blåskjell i hvitløkssaus derimot, dét er noe av det aller aller beste jeg kan få! :0)

Se det! Du kommer deg;-)

Skrevet

Kålstappe (som vi sier i Trøndelag) er jo sååååå godt!!!! Nam nam nam!!!! Om jeg får kålstappe eller gulrotstuing eter jeg til det er tomt, samme hvor mett jeg er... :o)

Ja smaken er som baken - delt;) Synes det lukter promp og smaker like ille jeg;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...