Gå til innhold

Vondt halebein...

Anbefalte innlegg

Hei. Må bare få svar på noe som har bekymret meg en stund. I noen år har jeg hatt en kul ved overgangen fra rygg til bak. Trodd det var normalt. Så for en tid tilbake, ca. 4 uker, fikk jeg forferdelig vondt i kulen, og det var selv når jeg så vidt var borti den. 2 dager etterpå var plutselig kulen borte, og det var ikke vondt mer! Hva kan det ha vært? Så til det egentlige spørsmålet. Fikk vondt etter dette på et punkt som kjennes som slutten av halebeinet. Kjennes ut som noen dager etter man har falt på noe med halebeinet. Er vondt så godt som hele tiden, og kanskje spesielt etter trening/mye aktivitet, men selvfølgelig også etter å ha sittet i sofa en stund. Har hatt litt bekkenproblemer etter fødsel for 2 år siden, og så at det kanskje kan være en sammenheng?? Håper inderlig det, for jeg har en lege som jeg ikke føler meg fortrolig med med slike undersøkelser. Så en ting til. Har svidd/stikket en stund når jeg har avføring, men må også si at jeg har vært plaget med hemorroider etter fødsel, men at det ikke kjentes slik. Har gått på kun pulver i 7 uker nå på grunn av at jeg skal ned i vekt, og selv om jeg nesten ikke har avføring p.g.av dette, og den ikke er hard, svir det etterpå. Noen forklaring på dette? Som dere ser er det nok å bekymre seg for! Håper inderlig på raskt svar på dette, så jeg kan få litt ro i sjelen.

Hilsen D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228550-vondt-halebein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Den første kulen du nevner, høres mest ut som en byll eller "tvilling". Typisk at de oppstår i dette området. sannsynligvis har den tømt seg avseg selv. Prøv å holde området rent med klorhexidin vaskemiddel en periode fremover. Gjentatte byller kan fjærnes kirurgisk. Smertene nederst på halebenet kan henge sammen med bekken-plagene. Det går en rekke bånd fra halebenet mot bekkenet, og disse kan komme på strekk og bli litt betente. Det er helt ufarlig, og klinger oftest over uten behandling. Kan ta 1-4 mnd. Prøv å finn sittestillinger eller bruk puter så du ikke får direkte klem mot halebenet. kanskje er det noe i slankepulveret som irriterer huden rundt endetarmen. Du kan prøve f.eks Scheriproct salve en ukes tid. Senere kan du beskytte huden med ink-salve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228550-vondt-halebein/#findComment-1725770
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...