Gå til innhold

Hjelp! lever han??

Anbefalte innlegg

Gjest urasjonell
Skrevet

Nå sitter jeg her både redd,lei meg og nervøs. Samtidig som jeg er utrolig sinna og forbannet. Saken er nemlig det at kjæresten min kjører langtransport til utlandet. Da han dro i går,så var han stuptrett. Holdt på å sovne over rattet og slike ting. Han hadde kun sovet 4 timer om natten og skulle rekke en båt i Gøteborg og den gikk klokken ni i dag tidlig.

Han er usedvanlig sløv når det gjelder å sende meldinger,men lovet meg i går at han skulle sende melding når han fikk plassert seg ved båtkaien i natt, slik at jeg ikke skulle bli redd for at det har hendt noe.

Nå i dag har jeg ikke fått noen meldinger. Og det gjør meg både redd og sinna. Redd fordi jeg ikke vet om det har hendt noe. Og sinna fordi det er tankeløst gjort av han å ikke sende melding hvis han er trygt på båten!! Nå må jeg leve i uvisshet og redsel frem til klokken halv to.

Har sendt noen meldinger,men får ingen rapporter tilbake. Jeg prøver å koble inn den rasjonelle delen av hjernen min som trøst der. Så da lurer jeg på: Får jeg ikke rapporter fordi det ikke er signaler på båten (fra Sverige til DK)??? Eller har teknologien kommet såpass langt de siste årene (er lenge siden jeg har kjørt båt... he he) at det er signaler over det ooo store havet?? Noen som vet??

Jeg har mange merkelige innvendige følelser inni meg nå som bare raser i kroppen. Alt fra fortvilelse til sinne. Synes også at det er dårlig gjort av meg å bli sinna for dette, for hvis han lever så burde jo jeg være lykkelig og glad. I stedet vet jeg med meg selv at jeg kommer til å bli rasende over at han gjorde meg så redd. Ja, ja... nok om det... er det noen som vet om det er signaler på den fordøm... båten? :0(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ringe du ikke i stedet for å sende melding?

antakelig er alt greit, du hadde nok hørt noe dersom det hadde skjedd noe galt.

Skrevet

Jeg har reist til England med båt noen ganger, og signalene forsvinner alltid når man er langt fra land.

Alt er sikkert helt i orden, men har du forsøkt å ringe mobilen hans? Da får du jo vite om mobilen er uten dekning.

Baby Lemonade
Skrevet

Enig med Nellie, du hadde sikkert hørt noe om ikke alt var som det skulle.

Ellers vet jeg at på båten mellom Oslo og Kiel forsviner dekningen en god stund underveis, mulig det samme er tilfellet på den båten han tar. Det kan også være dårlig/ingen dekning på de lavere dekkene på disse båtene.

Gjest urasjonell
Skrevet

Hvorfor ringe du ikke i stedet for å sende melding?

antakelig er alt greit, du hadde nok hørt noe dersom det hadde skjedd noe galt.

fordi han så absolutt trenger søvn hvis han er kommet seg med båten (så det er mye å ta hensyn til her). Er tåpelig å vekke han når han skal kjøre i mange timer. Vil ikke at det skal være mitt ansvar om han sovner bak rattet senere (hvis du skjønner). Er det noen som vet dette med signaler???

Gjest mann324
Skrevet

Jeg vet at ut på havet er det ikke overalt dekning på mobilen. Bare nærmere land er det dekning tror jeg.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Hvis han nesten sovner bak rattet, så skal han jo faktisk ikke kjøre.

Kan godt skjønne at det er vanskelig når man har det som jobb, men på den annen side er det da bedre med et sykefravær enn å ikke komme fram.

Håper virkelig at alt er gått bra. Men for framtiden bør han jo faktisk tenke på både sin egen og andres sikkerhet.

Vet du noe om hvordan transportselskapet forholder seg til dette med trøtthet? Eller driver han for seg selv? Så han selv alvoret i situasjonen? Eller var dere uenige om hvor alvorlig situasjonen faktisk var?

Gjest urasjonell
Skrevet

Hvis han nesten sovner bak rattet, så skal han jo faktisk ikke kjøre.

Kan godt skjønne at det er vanskelig når man har det som jobb, men på den annen side er det da bedre med et sykefravær enn å ikke komme fram.

Håper virkelig at alt er gått bra. Men for framtiden bør han jo faktisk tenke på både sin egen og andres sikkerhet.

Vet du noe om hvordan transportselskapet forholder seg til dette med trøtthet? Eller driver han for seg selv? Så han selv alvoret i situasjonen? Eller var dere uenige om hvor alvorlig situasjonen faktisk var?

Det er superstrenge regler på dette med kjøring. Sjåførene SKAL ha så og så mye stopp i løpet av et døgn, det er ulovlig å kjøre i utlandet på visse tider i helgene osv. Samtidig som at de må sørge for å komme til rett tid med hensyn til båter,lasting,lossing osv

Problemet med disse reglene er at sjårførene MÅ sove når reglene tilsier det. Og ikke når de selv er trette. Så det er greit nok med restriksjoner,men helt på trynet i praksis.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det er superstrenge regler på dette med kjøring. Sjåførene SKAL ha så og så mye stopp i løpet av et døgn, det er ulovlig å kjøre i utlandet på visse tider i helgene osv. Samtidig som at de må sørge for å komme til rett tid med hensyn til båter,lasting,lossing osv

Problemet med disse reglene er at sjårførene MÅ sove når reglene tilsier det. Og ikke når de selv er trette. Så det er greit nok med restriksjoner,men helt på trynet i praksis.

Huff, det er mye som ikke henger på greip i dette samfunnet.

Fx bussjåfører som går doble skift og blir kjempetrøtte - det er egentlig ulovlig.

Leste om bussulykker i India - der har de sinnssykt mange ulykker, fordi de er helt bananas i forhold til disse spørsmålene. Så at sikkerhet er viktig, kan man se på statistikk.

Håpe du har hørt lyd fra ham, nå da.

Skrevet

Har du hørt noe nå eller? Han var vel kanskje så trøtt at han sovna da han kom ombord på ferga. Ikke for å bekymre deg hvis du stadig ikke har hørt noe, men stena-ferga mellom Gøteborg og Frederikshavn har et eget nett ombord. Jeg tar den ganske ofte. Og man får også rapporter på meldinger man sender til Sverige og Danmark. Men det kan jo hende det ikke er mer batteri på telefonen.

Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg blir også "hysterisk" når jeg ikke får tak i kjæresten (han er sjømann).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...