Gå til innhold

Neuroleptika


Gjest Bråseponert

Anbefalte innlegg

Gjest Bråseponert

Hei

Er det noen som gidder å ramse opp alle de nyere antipsykotiske medisinene du vet om?

Jeg kjenner Fluanxol, Zyprexa og Abilify. Jeg bruker Abilify, men har mistet nesten all søvn på grunn av den. Zyprexa er utelukket pga. vektøkning. Fluanxol er heller ikke aktuelt.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

zyprexa - fedme og idioti. zeldox - ukjent. abilify - ny nevroleptika, skal visstnok stabilisere dopaminniået i hjernen, men det er bare en teori. risperdal - nhd har profilert denne en stund. seroquel - brukes av mange mennesker, for meg virker det som om denne medisinen er den beste. solian - gammel,atypsik nevroleptika. Haldol, trilofan,osv - eldre nevropeltika- gir over lengre tid skade på hjernen. Uansett, nevroleptika er nevroleptika. Det er bare nyanser mellom de forskjellige medikamentene, på samme måte som ved de forskjellige ssri-preparatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnelinn

Zyprexa: fedme, men flott virkning ellers. Overspising.

Zeldox: kronisk sinne og nervøsitet inni deg, endte med at jeg pælma hånda i veggen og fant ut jeg måtte slutte.

Fluanxol: Stiv i kroppen, døll, deprimert, flat, ble bedt om å slutte av bekjent, vanskelig å slappe av når jeg skulle sove eller hvile i senga, kroppen var stiv og anspent. Vektøkning selv om jeg ikke spiste mer.

Seroquel: Overspising, vektøkning, ekstrem sjokolademani. Og uutholdelig krampe/kribling i beina flere timer hver natt.

Skiftet/økte til litium jeg, og fikk normal og mye mindre matlyst, begynte trene, gikk ned i vekt, og begynte på skolen og fikk et normalt liv. Ikke hatt psykotiske symp. siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

zyprexa - fedme og idioti. zeldox - ukjent. abilify - ny nevroleptika, skal visstnok stabilisere dopaminniået i hjernen, men det er bare en teori. risperdal - nhd har profilert denne en stund. seroquel - brukes av mange mennesker, for meg virker det som om denne medisinen er den beste. solian - gammel,atypsik nevroleptika. Haldol, trilofan,osv - eldre nevropeltika- gir over lengre tid skade på hjernen. Uansett, nevroleptika er nevroleptika. Det er bare nyanser mellom de forskjellige medikamentene, på samme måte som ved de forskjellige ssri-preparatene.

Hva mener du med,zyprexa:fedme og idioti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med,zyprexa:fedme og idioti?

"Hva mener du med,zyprexa:fedme og idioti?"

det som jeg skrev. stort sett blir man feit av zyprexa. og alle jeg kjenner, meg selv inkludert, virker ganske teite når de bruker den medisinen. Så får jeg krysse armer og ben og håpe det ikke er noe som vedvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

"Hva mener du med,zyprexa:fedme og idioti?"

det som jeg skrev. stort sett blir man feit av zyprexa. og alle jeg kjenner, meg selv inkludert, virker ganske teite når de bruker den medisinen. Så får jeg krysse armer og ben og håpe det ikke er noe som vedvarer.

Så du bruker den,har du gjort det lenge?

Oppfører seg rart,var det det du skrev?

Blir man værre enn man var i utgangspunktet?

Syns det stod at kun 20% la på seg her en plass,men jeg nekter å tro at de tallene stemmer.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du bruker den,har du gjort det lenge?

Oppfører seg rart,var det det du skrev?

Blir man værre enn man var i utgangspunktet?

Syns det stod at kun 20% la på seg her en plass,men jeg nekter å tro at de tallene stemmer.......

tja, det kommer litt av på hvem man snakker med. alle de jeg kjenner som har brukt zyprexa, har blitt tjukke. Selv bruker jeg ikke nevroleptika lengre, noe jeg er glad for. Men jeg ble dummere etter to års bruk. det sliter jeg enda med å fordøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

tja, det kommer litt av på hvem man snakker med. alle de jeg kjenner som har brukt zyprexa, har blitt tjukke. Selv bruker jeg ikke nevroleptika lengre, noe jeg er glad for. Men jeg ble dummere etter to års bruk. det sliter jeg enda med å fordøye.

Ble du dummere?

Så trist å høre..

Da er mine antagelser rett,slike piller ødelegger hjernen.

Veldig glad du skrev det,og veldig glad jeg ikke har tatt de pillene jeg har fått,urk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

tja, det kommer litt av på hvem man snakker med. alle de jeg kjenner som har brukt zyprexa, har blitt tjukke. Selv bruker jeg ikke nevroleptika lengre, noe jeg er glad for. Men jeg ble dummere etter to års bruk. det sliter jeg enda med å fordøye.

Hvorfor tik du nevrileptika,går det bedre nå som du har sluttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du dummere?

Så trist å høre..

Da er mine antagelser rett,slike piller ødelegger hjernen.

Veldig glad du skrev det,og veldig glad jeg ikke har tatt de pillene jeg har fått,urk!

heh. hvis du er pykotisk så er antakelig slike piller nyttige. men, de fungerer som motsatt narkotika, siden de sperrer dopaminopptaket i hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

heh. hvis du er pykotisk så er antakelig slike piller nyttige. men, de fungerer som motsatt narkotika, siden de sperrer dopaminopptaket i hjernen.

Er ikke psykotisk jeg,og det er helt sant!!!

Har problemer,har alternative tanker,men psykotisk?

NEI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke psykotisk jeg,og det er helt sant!!!

Har problemer,har alternative tanker,men psykotisk?

NEI!!!

spill "Den lengste reisen"

Alternative tanker og ideer er vakre. Ikke fortell om dem til de du ikke stoler på. Og ikke bruk nevroleptika hvis du ikke er psykotisk. Det kommer fra hjertet. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

spill "Den lengste reisen"

Alternative tanker og ideer er vakre. Ikke fortell om dem til de du ikke stoler på. Og ikke bruk nevroleptika hvis du ikke er psykotisk. Det kommer fra hjertet. Espen

Tusen takk...=)

Nei og ja,har tenkt på det,ikke fortelle noe til "visse" personer,fikk alternatvt nettverk i går,og tenkte,"søren heller,det er dette jeg trenger,ikke nevroleptika"

Følte meg bedre med ett...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...