Gå til innhold

sjokk på vekta

Anbefalte innlegg

Gjest fetsomf
Skrevet

Jente 28, 172cm og 100kg... Jeg har fått mitt livs sjokk i dag tidlig. Visste jo at vekta var økende, dog at jeg er så diger, trodde jeg ikke...

Jeg handler riktignok ikke på bikbok lenger, men passer jo l, xl og xxl, 44 i butikker som voice, sand, hm, b-young og vic Trodde en sånn vektklasse ikke hadde sjans i havet til å finne klær i vanlige butikker.

Faen, nå føler jeg meg som en freak som rett og slett bør holde seg innendørs. Og jeg som er så jålete og opptatt av å se ordentlig ut. What a waste...Alle har sikkert ledd innvendig av forsøket...

Kan bare ikke fatte dette her!!! Jeg må jo se ut som en kjempe, for jeg er ikke "blubbete" - magen er "flat" i singlet og cardigan - men hva hjelper det når hele meg likevel er huge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, dette skjønner jeg ikke!

Altså, jeg skjønner at du ikke føler deg så veldig "fin" etter et sånt sjokk, men det var dette med størrelsene, jeg ikke skjønte...

Altså jeg er 176, 4 cm lenger enn deg, og veier litt over 20 kg mindre. Jeg bruker også str. 44, L og til tider XL... Hvordan henger dette sammen!? Selvfølgelig har kroppsform noe å si, og om man har en veltrenet kropp osv... JEg er ikke veltrenet, ikke trenet en gang...

Har du lange bein? Stor overkropp?

Skrevet

Nå juger du tror jeg.

Jeg er 180 høy, veier 107 kg (Ja jeg vet godt at jeg er feit)

Jeg bruker str 50-52 i klær.

Aldri verden om jeg kunne kommet inn i xl eller 44

Gjest fetsomf
Skrevet

Nå juger du tror jeg.

Hvorfor i all verden skulle jeg som anonym lyve her inne..?? Hva er vitsen med det? Skal jeg ramse opp klesmerke, str og hvilken butikk jeg har kjøpt de i?

Poenget med innlegget er at jeg ble dønn sjokkert over en vekt som viser i alle fall ti kg mer enn jeg kunne forestille meg.Ja, jeg ville fortsatt vært overvektig, men det ville vært litt mer overkommelig.

Jeg synes følgelig det er rart selv, at jeg kan passe klær fra vanlige kjedebutikker med en sånn monstervekt. Må dog føye til at når jeg veide 69kg var jeg helt normal slank, så har tung beinbygning.

En forklaring kan jo være at man velger ulike klær fra samme butikk. Etter hvert som kgene har kommet, har jeg nok blitt selektiv i hvilke plagg jeg prøver. Noe ser man jo umiddelbart ikke vil passe.

Skrevet

Vel, om du synes dette er så ille er det nok bare å starte på prosjektet med å gjøre noe med det. MEN ikke gjør noe overilt. Ta deg god tid og gjør småforandringer i stedet for superstore forandringer (som du ikke klarer å holde)

Jeg har bare erfaring med å gå ned noen kilo. Min resept på dette var:

Endre matvaner LITT. Dvs. spis LITT mindre til hvert måltid + bytt ut de verste tingene med sunnere ting. Grovere brød, fukt og grønt holder blodsukkeret mer stabilt, og da blir du ikke så lett sulten. (Og kan kutte ut mye av småspisingen)

Begynn også å lee litt mer på deg. Det bør ikke være så drastisk, men gå noen turer, sykle noen turer, gå trappene i stedet for å ta heisen i kjøpesenteret. Parker lengst borte på parkeringsplassen....alle monner drar.

Da skal du se at vekta sakte men sikkert peker nedover igjen.

Skrevet

Nå juger du tror jeg.

Jeg veier også 100 og bruker 44 oventil og 46 nedentil, jeg er 165 høy

Gjest Elis31 som håper å vokse noen cm i høyden :)
Skrevet

Fok bærer det forskjellig. Takk gud for bukser som holder magen på plass. Dessuten er du jo ganske høy. Jeg er 4 cm mindre enn deg og veier det samme, men noen cm høyde utgjør utrolig på BMI, så da kan det jo gjøre det på vekta.

Skrevet

Vet hvordan du har det. Jeg var også slik. Skjønner det ikke en gang den dag i dag at jeg har vært "feit" Og jeg er bare 167 høy. Veide 92 kg på det værste. Og det la jeg saaaakte men sikkert på meg. Nesten umerkelig. Var ingen som sa noe heller. Og så lenge jeg fant klær i butikken,så var det ok. Da hadde jeg bare på et år gått opp fra 72 kg- 92 kg.

De siste årene har jeg gått minst like sakte ned i vekt (om ikke saktere) Veier nå 69 kg. Tror man går lettere ned når man ikke gidder å streve så fælt for det. Hvis man får seg en ny hobby, ny jobb,venner og interesser så skjer det meste av seg selv. Er ikke bare livstilsendringer som må til. Det går fint an å skifte mye annet også... :0)

Dessuten tror jeg at det er slike som oss som bærer vekten med stil. Vi er ikke "feite" i hodet, vet du... Og det er i hodet det meste sitter. Lykke til videre.

Gjest amparro
Skrevet

Jeg skjønner godt at du fikk sjokk! Jeg har hørt mange si det det samme etter f.eks å ha sett seg selv på video.

Jeg har ei venninne som fikk fullstendig SJOKK og ble dypt deprimert etter at hun fikk se en videosnutt av seg selv. Hun hadde ungått alt som het bilder og film av seg selv i maaaaaange år. Hun viste at hun var for stor - men ikke at hun var feit!!! For det var hun....

Nå, et år etter veier hun 40 kg mindre. Dette har hun klart helt på egenhånd :-)

Et tips til deg er jo å melde deg på et kurs og komme inn i et bedre "steam".

Lykke til!

Skrevet

Nå juger du tror jeg.

Det kommer vel ann på kropps fasongen, jeg er 1.82 høy og veier 125 kg, men bruker samme størrelse som deg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...