Gå til innhold

Kjøpe ny "brukt" mobil - garanti?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg vil bare klargjøre for alle at det ikke er mobilen som er stjålet han prøver å selge, men den som han har fått igjen fra forsikringsselskapet. Beklager den dårlige formuleringen som lett kan misoppfattes.

Jeg var altså av den oppfatning at dette er hans mobil nå, og han kan gjøre hva han vil med den, inkl. å selge den.

Da er det jo noe helt annet, om dette er den telefonen han har fått på forsikringen kan han gjøre hva han vil med den.

Videoannonse
Annonse
Reven1365380455
Skrevet

Følger garantien fortsatt varen dersom han selger en mobil som er fått igjen fra forsikringsselskapet?

Skrevet

Nå vet jeg ikke om dette ble litt gresk for meg, men jeg har alltid innbilt meg at det er kortet i telefonen som registreres. Om jeg setter kortet i en annen mobil så kan da ikke dette bli registrert?

Jo.

Kortet brukes bare for å dekryptere opplysningene i kortet selv, og identifisere kortet overfor telefonen, telefonsentralen og telecomselskapet, så rett telefonnummer settes opp og regning sendes til rett person. ikke noe annet.

Telefonen virker like fint uten kort den. Ring 111, 112 eller 113, og prøv. Hvis telecomselskapet ville, kunne de tillate telefoner å ringe hvor som helst uten kort.

Skrevet

De _kan_ spores. I hvilken grad operatørene faktisk sperrer telefoner som er registrert som stjålet, vet jeg ikke. Egentlig burde jeg vite dette, som har spesialisering innen mobilteknologi :-)

".............................................."

De gidder som regel ikke, men fikk de betalig, så gjør de det nok.

Skrevet

Jo.

Kortet brukes bare for å dekryptere opplysningene i kortet selv, og identifisere kortet overfor telefonen, telefonsentralen og telecomselskapet, så rett telefonnummer settes opp og regning sendes til rett person. ikke noe annet.

Telefonen virker like fint uten kort den. Ring 111, 112 eller 113, og prøv. Hvis telecomselskapet ville, kunne de tillate telefoner å ringe hvor som helst uten kort.

"Hvis telecomselskapet ville, kunne de tillate telefoner å ringe hvor som helst uten kort."

Som f.eks ble gjort i de gamle, analoge systemene NMT450 og NMT900.

"..........................................."

Skrevet

"Hvis telecomselskapet ville, kunne de tillate telefoner å ringe hvor som helst uten kort."

Som f.eks ble gjort i de gamle, analoge systemene NMT450 og NMT900.

"..........................................."

Det var flere "hackere" som ringte på min regning den gangen. Det er ikke så lett lenger heldigvis.

Ikke si det til nonen, men alle luresamtalene som jeg ofte måtte betale for, gikk til Østen og Midtøsten.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Følger garantien fortsatt varen dersom han selger en mobil som er fått igjen fra forsikringsselskapet?

Ja, selvfølgelig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...