Gå til innhold

Idol igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge leve NRK på fredager, gitt! Idol i år er så gørr kjedelig at selv ikke datteren min orker å se på.

På NRK, nærmere bestemt Beat for Beat, så er det ihvertfall stort sett folk som _kan_ synge på ett eller annet plan :-)

"............................................."

Videoannonse
Annonse
Gjest LOTUS78
Skrevet

Jepp. Jeg er "grinete". Jeg pleier å være spesiellt påpasselig med å bruke smileys (:-) for å poengtere at jeg er skikkelig sur, og absolutt ikke mener noe humoristisk med det jeg sier...:-)

Min utfordring til deg: Hvis du forsøker å provosere, prøv hardere :-)

Jeg var ikke ute etter å provosere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fatter ikke at folk ser på disse talentløse karaokeartistene som av en eller annen pervers grunn opphøyes til dyktige artister, i hvert fall ikke hvis man ser på det for noe annet enn hva det er: Avansert karaoke-underholdning med unge mennesker som aldri kommer til å lykkes, ikke utover deres 15 minutter i rampelyset, 15 minutter ingen av dem fortjener.

Men i et land hvor til og med Pia Haraldsen kan bli sanger sier det seg selv at en hver idiot kan få sine 15 minutter.

Skrevet

Jeg var ikke ute etter å provosere.

Tja...jeg må jo lure da, når du presterer å si at jeg er "sur" etter et "smilende" innlegg :-)

Gjest Songbokji
Skrevet

Nå aner ikke jeg hva/hvordan dette høres ut, men: De fleste "vanlige" folk - altså, folk uten noen musikalsk kompetanse eller så mye som et musikalsk ben i kroppen, tar stort sett feil når de snakker om at den og den synger falskt eller ikke. Enten hører de ikke at noe er falsk, eller de hører noe som skiller seg litt fra det aller mest vanlige, og tror det er falsk.

Uten å påstå at du er sånn eller sånn, selvfølgelig. Og jeg tviler ikke et sekund på at de aller fleste deltakerne i idol synger falskt rett som det er :-)

"............................................"

Jeg tar aldri feil, så det er sagt! =D

Huff da, dette begynner å bli en lang økt!

Gjest Vinteren
Skrevet

Fatter ikke at folk ser på disse talentløse karaokeartistene som av en eller annen pervers grunn opphøyes til dyktige artister, i hvert fall ikke hvis man ser på det for noe annet enn hva det er: Avansert karaoke-underholdning med unge mennesker som aldri kommer til å lykkes, ikke utover deres 15 minutter i rampelyset, 15 minutter ingen av dem fortjener.

Men i et land hvor til og med Pia Haraldsen kan bli sanger sier det seg selv at en hver idiot kan få sine 15 minutter.

Én ting er at folk er lei av Idol - det er jeg også. Men rent objektivt (selv om eg jeg ikke liker stemmene til noen av dem) er nivået veldig høyt i år. Det kan en ikke benekte enten om man personlig liker stemmene eller ikke.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Én ting er at folk er lei av Idol - det er jeg også. Men rent objektivt (selv om eg jeg ikke liker stemmene til noen av dem) er nivået veldig høyt i år. Det kan en ikke benekte enten om man personlig liker stemmene eller ikke.

Problemet med Idol, sett fra et musikalsk ståsted og ikke for underholdngens del (jeg kan forstå underholdningsverdien i et sånt program), er at det kun dreier seg om stemme og utstråling.

Men det holder ikke med stemme og utstråling for å bli en dyktig musikker.

Skrevet

Problemet med Idol, sett fra et musikalsk ståsted og ikke for underholdngens del (jeg kan forstå underholdningsverdien i et sånt program), er at det kun dreier seg om stemme og utstråling.

Men det holder ikke med stemme og utstråling for å bli en dyktig musikker.

De skal jo bli Idoler -og da er det NETTOPP stemme og ustråling som er avgjørende . . . det er ikke Kontrapunkt akkurat.

ShitDiddelyDo
Skrevet

De skal jo bli Idoler -og da er det NETTOPP stemme og ustråling som er avgjørende . . . det er ikke Kontrapunkt akkurat.

Nei, det er det ikke.

Bob Dylan er et Idol. Han hadde aldri hatt en sjanse i Idol.

Ingen av de i Idol er idoler. De er medieskapte kjendiser, og de er alle glemt om kort tid.

Skrevet

Ja, synd han røyk ut. Synes både han og Jonas er flinke. Men når det er sagt, synes jeg ingen som har deltatt på Idol siden Idol startet kan måle seg med KURT. DET er idol, det.

Skrevet

Nei, det er det ikke.

Bob Dylan er et Idol. Han hadde aldri hatt en sjanse i Idol.

Ingen av de i Idol er idoler. De er medieskapte kjendiser, og de er alle glemt om kort tid.

Bob Dylan kan i alle fall ikke synge! han breker jo bare - "keiserens nye klær"

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bob Dylan kan i alle fall ikke synge! han breker jo bare - "keiserens nye klær"

Men han er et idol for svært mange.

Hvis du tror Idol-folka er idoler bør du slå opp "idol" i ordboka og se hva ordet betyr.

Skrevet

Ingen kan måle seg med Kurt allikevel. Idol har gått for mye og for ofte nå.

Skrevet

*ler* Ja, det er ganske utrolig hvor lett det er å gi ut singel her til lands...

BB Carina, Pia, Aylar. *fnis*

Jeg så på american idol her om dagen. De kunne synge... Ble nesten flaut å se på norsk idol etterpå.

Wisnu var jo den som virkelig kunne synge, men han gikk ut.

Vivian er flink og sangmessing meget dyktig, men vet ikke om jeg hadde orket å høre en hel CD med henne...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...