Gå til innhold

bør 17.mai feiringen avskaffes slik den er i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

da tror jeg vi avslutter den diskusjonen. Jada vi skulle sikkert ønske at vi levde i en verden de det ikke var fattigdom eller krig. Hadde du visst vilke holdninger jeg har, hadde du ikke sagt slik. Jeg personlig deler med folk som har mindre enn meg ved å støtte ulike organisasjoner som jobber for å heve levestandarden i fattige land. Jeg tror ikke at levestandarden blir bedre i Østblokk landene av EU, men vi kan støtte de landene på andre måter noe vi faktisk gjør.

Tyskland har sine problemer i landet sitt som de ønskte å løse, men fikk nei av EU å skulle gjøre det slik de hadde tenkt.

Jeg tror ikke at Norge har noe de skulle ha sagt i den store sammenheng. Muren mot øvrige verden blir mer tydelig og det blir vanskeligere for fattie land å komme inn på markedet, det mener jeg er synd. Vi lever i verdens rikeste land/verdensdel å burde åpne for mer handel med fattige land.

Jeg synest også at de er bra at det er blitt åpnet for å la f.eks Øst-Europere få starte egne firma her i Norge, det har både de landene og Norge god nytte av.

Slapp av. Man skal ikke ha vært lenge på dol før man registrer en del vanlige hersketeknikker. De mest vanlige fra de røde er beskyldninger om rasisme, "brunskjorte" og nazi-sympatier.

Get used to it. Ingenting å bry seg om.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

27

• gripp

11

• amerikafareren

9

• Sofline

7

Gjest LOTUS78
Skrevet

Slapp av. Man skal ikke ha vært lenge på dol før man registrer en del vanlige hersketeknikker. De mest vanlige fra de røde er beskyldninger om rasisme, "brunskjorte" og nazi-sympatier.

takk for den,jeg har ikke vært her lnge nok til å avsløre slikt. Jeg får jo ikke noe ordentlig svar tilbake som kanskje kunne gitt meg noe begrep om hva folk mener. Ikke sikkert jeg heller sier noe fornuftig, men det er det fler som ikke gjør. Så takk for den :-)

Gjest soldierblue
Skrevet

Må skuffe deg. Jeg har overhodet ingen sympatier med sosialismen eller de røde.

amerikafareren
Skrevet

"Når språket er borte da forsvinner kulturen."

Hele skoleklasser i Oslo snakker en blandig av punjabi og engelsk, det har fortrengt norsk. Halvparten av minoritetselevene i 1, klasse i Oslo snakker og forstår så dårlig norsk at de resultatmessig faller under laveste klassifisering i tester. Mer enn halvparten av minoritetselevene totalt sett i Oslo-skolene er funksjonelle analfabeter, og det blir fort verre.

Jeg vet ikke om det gir folk frysninger, men det burde.

Jeg tviler på at du vet mere om situajsonen i Osloskolen enn jeg gjør, og dette er en forvrengning av verste grad. Ja jeg har jobbet på østkanten av mange år, og for noe tøv. Du tør ikke møte meg anonymt på brygga i Bergen engang, men slikt tøv presenterer du;)

La oss møtes med svarte hetter på hodet og diskutere situasjonen i Osloskolen. Jeg har mye å bidra med;)

Skrevet

Må skuffe deg. Jeg har overhodet ingen sympatier med sosialismen eller de røde.

Joda, det skjønte jeg jo, og mitt utsagn var ment generelt.

At EU-tilhengere anklager EU-motstandere for nazi-sympatier er et gammelt triks. Men det egner seg best på nachspielet i dritfylla.

Som EU-tilhenger er jeg bekymret for at slike som deg tilsmusser vårt rykte.

Skrevet

Jeg trodde urdu var litt "finere" overklassespråk.

Urdu er faktisk det som blir regnet for penest. Nå snakker ikke jeg noen av delene så jeg hører overhode ikke forskjell :o)

Skrevet

I noen klasser snakkes det også farsi, fra afganistan og deler av Tyrkia.

Jeg trodde farsi var et iransk språk?

Eller snakkes det på tvers av landegrenser?

Gjest uten frimerke
Skrevet

17. mai er (med visse forbehold) uttrykk for sunn nasjonalisme.

Det er generelt sett nødvendig med en viss mengde nasjonalisme i ethvert samfunn.

Det har å gjøre med ansvar for "stammens" felles interesser og fremgang, lojalitet og samhold.

Skrevet

Jeg tviler på at du vet mere om situajsonen i Osloskolen enn jeg gjør, og dette er en forvrengning av verste grad. Ja jeg har jobbet på østkanten av mange år, og for noe tøv. Du tør ikke møte meg anonymt på brygga i Bergen engang, men slikt tøv presenterer du;)

La oss møtes med svarte hetter på hodet og diskutere situasjonen i Osloskolen. Jeg har mye å bidra med;)

Dette kan du undersøke i mans, så skal jeg komme tilbake med dokumentasjonen jeg har lest, bare jeg får noen til å legge det ut.

Påstand nr 1: UiO tok ut 41 elever fra to 1. klasser i en Oslo-skole i fjor, 19 av de var minoritetselever Et rimelig representativt utvalg fra en skole med 30% minoritetselever, spesielt siden 40 Oslo-skoler nå har mer enn 50% minoritetselever.

10 av minoritetselevene ble fjernet fra testeresultatene fordi de falt under språktestens laveste resultat! 3 av de ble sendt til hjemlandet på koranskole før testen var over.

2: i 2003 testet utdanningsforbundet 6500 minoritetselever i 10 og 6. klasse. Der var hhv 70 og 73% av elevene funksjonelle analfabeter.

Skolefolkene trodde ikke sine egne kolleger eller sine egne øyne, men 5 andre tester gir omtrent samme resultater.

Noe jeg ikke kan dokumnetere er at enkeltlærere "pyntet på" resultater for å endre inntrykket og ble avslørt. Heller ikke at materialet er forsøkt underslått i flere tilfeller og blitt stemplet som falsum. Forfalsker Utdanningsforbundet materiale? Og UiO?

Ingen kan forklare hvorfor slikt ska forfalskes, eller enda mindre hvorfor det skal underslås.

Kan du?

En som deg forsøkte å beskylde seriøse gamle skolefolk for løgn, og måtte bite i gresset da dokumentene fra eksterne ble forelagt, og svarte med å nekte å lese dem.

Skrevet

Kjempehyggelig. Du får en du også, men det vil nok bli noe senere i dag. Ting må gjøres.

Gjest knarp
Skrevet

17. mai er en nasjonal dag hvor vi feirer det beste med Norge.

Det er nettopp pga av dette at folk flytter fra Somalia til Norge og ikke omvendt :-)

Gjest soldierblue
Skrevet

Joda, det skjønte jeg jo, og mitt utsagn var ment generelt.

At EU-tilhengere anklager EU-motstandere for nazi-sympatier er et gammelt triks. Men det egner seg best på nachspielet i dritfylla.

Som EU-tilhenger er jeg bekymret for at slike som deg tilsmusser vårt rykte.

Du er nok innerst inne en typisk "bygdeFrP-motstander". Med intelligens litt over de andre i samme kategori. Derfor er du lur nok til å utgi deg for tviler, som bruker den falske posisjonen til gjøre din kritikk av EU-tilhengere mer troverdig. Gammelt velkjent trick.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Du er nok innerst inne en typisk "bygdeFrP-motstander". Med intelligens litt over de andre i samme kategori. Derfor er du lur nok til å utgi deg for tviler, som bruker den falske posisjonen til gjøre din kritikk av EU-tilhengere mer troverdig. Gammelt velkjent trick.

hva med å komme med noe fornuftig enn alle disse beskyldningene som ikke holder mål.

Gjest Tikkani
Skrevet

Hehe..hvor narraktig går det egentlig an å bli? :-))

*knis* ;)

Skrevet

Jeg synes 17.mai skal være slik den alltid har vært!

Derimot FN-dagen kan vi utvide mer til å bli en større og felles internasjonal / flerkulturell markeringsdag og evnt ha felles barnetog med alle flagg, nasjonaldrakter osv. Vi har bla flerkulturell uke i barnehagen med fest der man tar med mat og ting fra sitt hjemland/ kultur. Et veldig flott tiltak!

At mennesker med annen etnisk bakgrunn i Norge ønsker å markere 17.mai er da positivt, men da med norske flagg. det viser tegn på respekt og ikke minst integrering. Dette er Norges dag, og de må få lov å feire for de bor jo i landet vårt. men å bære feks pakistansk flagg i 17.maitog blir veldig feil for meg.

Internasjonale flagg kan benyttes på egne nasjonaldager og på FN-dagen/ flerkulturelle markeringer osv.

Bedre markering av FN-dagen synes jeg høres ut som en god idè.

Gjest soldierblue
Skrevet

hva med å komme med noe fornuftig enn alle disse beskyldningene som ikke holder mål.

Det sier seg sjøl at det er et håpløst utgangspunkt å diskutere EU med deg, som til og med påstår at Moldova er EU-medlem.

Du messer om igjen og om igjen at "bidraget" til øst-europeere er at de får komme hit å arbeide, når hele EU-tanken bygger på at de svakere nasjonene skal inkluderes i et stort fritt marked der de kan selge sine produkter. Dette bekrefter enda en gang din kunnskapsløshet rundt EU.

Syns du burde ta litt rede på hvordan velstandsutviklingen har vært i de baltiske statene etter at de ble EU-medlem. Dette er kunnskap du bør skaffe deg sjøl, før du begynner å snakke øst-europa og EU.

Ditt EU-syn er så til de grader lavt, og snevert, at det er oppsiktsvekkende at du lager en egen tråd om temaet.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Det sier seg sjøl at det er et håpløst utgangspunkt å diskutere EU med deg, som til og med påstår at Moldova er EU-medlem.

Du messer om igjen og om igjen at "bidraget" til øst-europeere er at de får komme hit å arbeide, når hele EU-tanken bygger på at de svakere nasjonene skal inkluderes i et stort fritt marked der de kan selge sine produkter. Dette bekrefter enda en gang din kunnskapsløshet rundt EU.

Syns du burde ta litt rede på hvordan velstandsutviklingen har vært i de baltiske statene etter at de ble EU-medlem. Dette er kunnskap du bør skaffe deg sjøl, før du begynner å snakke øst-europa og EU.

Ditt EU-syn er så til de grader lavt, og snevert, at det er oppsiktsvekkende at du lager en egen tråd om temaet.

jeg er sikker snever og kunnskapsløs, det skal jeg ikke nekte for. At jeg skrev at Moldova var et EU land var jo dumt siden det selvfølgelig ikke stemmer. Jeg innrømmer gjerne feil. EU er bare en visjon om et samlet Europa der alle har det bra, men å gi fra seg råderetten over eget land synest jeg er en for høy pris å betale. Vi kommer ikke til å ha noe vi skulle ha sagt i det store selskap. Eneste grunn til at EU vil ha oss med er å tyne landet vårt for olje, gass og fisk. Vi har ingenting å tjene på å gå inn i EU. Men vi kan gjerne handle med europeiske land slik vi gjør gjennom EØS-avtalen.

Det er for lite opplysninger om hvilke fordeler og ulemper et medlemskap vil ha for Norge. Det koker ned til argumenter som skal slå i hjel den motsatte siden, uten å komme med hva sin side mener.

Jeg skal ta den til etteretning å finne ut hva EU egentlig er. Dette ble noe annet enn 17. mai.

amerikafareren
Skrevet

Dette kan du undersøke i mans, så skal jeg komme tilbake med dokumentasjonen jeg har lest, bare jeg får noen til å legge det ut.

Påstand nr 1: UiO tok ut 41 elever fra to 1. klasser i en Oslo-skole i fjor, 19 av de var minoritetselever Et rimelig representativt utvalg fra en skole med 30% minoritetselever, spesielt siden 40 Oslo-skoler nå har mer enn 50% minoritetselever.

10 av minoritetselevene ble fjernet fra testeresultatene fordi de falt under språktestens laveste resultat! 3 av de ble sendt til hjemlandet på koranskole før testen var over.

2: i 2003 testet utdanningsforbundet 6500 minoritetselever i 10 og 6. klasse. Der var hhv 70 og 73% av elevene funksjonelle analfabeter.

Skolefolkene trodde ikke sine egne kolleger eller sine egne øyne, men 5 andre tester gir omtrent samme resultater.

Noe jeg ikke kan dokumnetere er at enkeltlærere "pyntet på" resultater for å endre inntrykket og ble avslørt. Heller ikke at materialet er forsøkt underslått i flere tilfeller og blitt stemplet som falsum. Forfalsker Utdanningsforbundet materiale? Og UiO?

Ingen kan forklare hvorfor slikt ska forfalskes, eller enda mindre hvorfor det skal underslås.

Kan du?

En som deg forsøkte å beskylde seriøse gamle skolefolk for løgn, og måtte bite i gresset da dokumentene fra eksterne ble forelagt, og svarte med å nekte å lese dem.

"En som deg forsøkte å beskylde seriøse gamle skolefolk for løgn, og måtte bite i gresset da dokumentene fra eksterne ble forelagt, og svarte med å nekte å lese dem."

Jeg svarer ikke på slike beskyldninger.

Skrevet

"En som deg forsøkte å beskylde seriøse gamle skolefolk for løgn, og måtte bite i gresset da dokumentene fra eksterne ble forelagt, og svarte med å nekte å lese dem."

Jeg svarer ikke på slike beskyldninger.

For tre år siden sluttet myndighetene å lage kriminalstatistikk for Oslo... Tallene begynte å bli kraftig politisk ukorrekte.

Gjest soldierblue
Skrevet

jeg er sikker snever og kunnskapsløs, det skal jeg ikke nekte for. At jeg skrev at Moldova var et EU land var jo dumt siden det selvfølgelig ikke stemmer. Jeg innrømmer gjerne feil. EU er bare en visjon om et samlet Europa der alle har det bra, men å gi fra seg råderetten over eget land synest jeg er en for høy pris å betale. Vi kommer ikke til å ha noe vi skulle ha sagt i det store selskap. Eneste grunn til at EU vil ha oss med er å tyne landet vårt for olje, gass og fisk. Vi har ingenting å tjene på å gå inn i EU. Men vi kan gjerne handle med europeiske land slik vi gjør gjennom EØS-avtalen.

Det er for lite opplysninger om hvilke fordeler og ulemper et medlemskap vil ha for Norge. Det koker ned til argumenter som skal slå i hjel den motsatte siden, uten å komme med hva sin side mener.

Jeg skal ta den til etteretning å finne ut hva EU egentlig er. Dette ble noe annet enn 17. mai.

Det er ganske sterke selvmotsigelser i det du skriver. På den ene side ønsker du en høy grad av innflytelse på beslutninger innad i EU, men i neste setning forherliger du en EØS-avtale som kun innebærer plikter/pålegg, og null innflytelse på de regler EØS bygger på.

Nesten så man ikke tror det man leser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...