Gå til innhold

Hvis media fikk bestemme Frp -SV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jurnalistene i dag skulle stemmme alene i Norge, ville SV fått 41-førtien representanter på tinget og FrP 6-seks.

Hvis folket fikk bestmme ville SV fåttt 16-seksten og FrP 51-femtien.

Det sitter 169 på Storinget.

Men likevel er det nok av dem som sier media er representative for det norske folk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo fortsatt slik at de fleste journalister har høyere utdannelse (i større eller mindre grad), og skiller seg bare på den måten ut fra den typiske FrP-velger...

Skrevet

Det er jo fortsatt slik at de fleste journalister har høyere utdannelse (i større eller mindre grad), og skiller seg bare på den måten ut fra den typiske FrP-velger...

...og hvor foregikk den utdannelsen -og av hvem ? :)

Skrevet

Å?

Den påstanden ville FRP gjerne sett ute i det offentlige rom.

Skrevet

Å?

Den påstanden ville FRP gjerne sett ute i det offentlige rom.

Det har da vært mange undersøkelser om bakgrunn på velgerne til de ulike partiene. Og FrP er alltid i det nederste siktet, noe som er typisk også i andre land, mht typisk populistiske partier.

Når det gjelder journalistene, kan jeg bare svare for meg selv og mine kollegaer (i en av de store avisene). Vi har alle mer enn 3 års utdannelse (selv har jeg 7), stort sett fra en høgskole eller universitet. Jeg vet at det av og til er vanskelig å forstå! :)

Skrevet

Det har da vært mange undersøkelser om bakgrunn på velgerne til de ulike partiene. Og FrP er alltid i det nederste siktet, noe som er typisk også i andre land, mht typisk populistiske partier.

Når det gjelder journalistene, kan jeg bare svare for meg selv og mine kollegaer (i en av de store avisene). Vi har alle mer enn 3 års utdannelse (selv har jeg 7), stort sett fra en høgskole eller universitet. Jeg vet at det av og til er vanskelig å forstå! :)

Riktig. Jeg vil tro at de aller fleste som søker til FrP gjør det grunnet innvandringspolitikken som de jo har støtte for ut over de runt 36% som kan tenke seg å stemme på dem.

Når vi også vet at akademikene har økonomi til å bosette seg i flotte villaer, godt beskyttet og langt unna der problemene det fargerike felleskap medfører, sier det seg vel selv at det ikke er DE som trenger FrP.

Skrevet

Det er åpenbart flere akademikere som sympatiserer med FrP enn med SV.

For øvrig er det morsomt å se sv'ere bruke utdanningsnivå som politisk argument. SV hevder jo i offentlig sammenheng at de er talsmenn for de fattige og svake i samfunnet.

Skrevet

Det er åpenbart flere akademikere som sympatiserer med FrP enn med SV.

For øvrig er det morsomt å se sv'ere bruke utdanningsnivå som politisk argument. SV hevder jo i offentlig sammenheng at de er talsmenn for de fattige og svake i samfunnet.

For ordens skyld, jeg stemmer ikke SV :)

Skrevet

For ordens skyld, jeg stemmer ikke SV :)

Neida, det er greit nok. Mitt innlegg var generelt ment.

Gjest nøffnøff
Skrevet

kanskje, men jeg er rimelig brennsikker på at de færreste vil stemme frp når de bare har fått prøvd seg i regjering.

de færreste finleser partiprogrammet som er noe ganske annet enn bare lavere skatter og billig sprit og bedre eldreomsorg.....

Skrevet

kanskje, men jeg er rimelig brennsikker på at de færreste vil stemme frp når de bare har fått prøvd seg i regjering.

de færreste finleser partiprogrammet som er noe ganske annet enn bare lavere skatter og billig sprit og bedre eldreomsorg.....

En sa en gang at opposisjonspartier i et demokrati bare trenger vente. Før eller senere begynner makthavere å misbruke makten og utvise arroganse/forakt overfor folket. Det er også bare å sitte å se etter tegn på hva som vil gå galt og være tydelige på det.

F eks innvandringspolitikken var nødt til å feile. Det har vi sett absolutt over hele verden. Det fins ikke flerkulturelle samfunn noe sted i verden, alle har mislykkes med det. Det vil vi feile på også. Dermed er det bare å være tydelig på det.

Skrevet

Heh-heh...du mener vel ikke alvorlig at det betyr at SV er er "bedre" enn FrP, fordi akademikere stemmer det? *LOL* De er mange akademikere som stemmer RV også...:-)

"............................................"

Gjest nøffnøff
Skrevet

En sa en gang at opposisjonspartier i et demokrati bare trenger vente. Før eller senere begynner makthavere å misbruke makten og utvise arroganse/forakt overfor folket. Det er også bare å sitte å se etter tegn på hva som vil gå galt og være tydelige på det.

F eks innvandringspolitikken var nødt til å feile. Det har vi sett absolutt over hele verden. Det fins ikke flerkulturelle samfunn noe sted i verden, alle har mislykkes med det. Det vil vi feile på også. Dermed er det bare å være tydelig på det.

skal jeg tolke det som at du sier at det ikke finnes flerkulturelle samfunn i verden og at vi burde ha "rene" nasjoner??

du skal langt inn i bushen for å finne rene kulturelle samfunn.

hørtes skikkelig vigrid ut det der.....:)

Skrevet

skal jeg tolke det som at du sier at det ikke finnes flerkulturelle samfunn i verden og at vi burde ha "rene" nasjoner??

du skal langt inn i bushen for å finne rene kulturelle samfunn.

hørtes skikkelig vigrid ut det der.....:)

Jeg skrev ikke at vi "burde" noe om helst. Flerkulturelt er ikke realistisk sett av erfaringer fr resten av verden.

"Like barn leker best", sa den pakistanskættede advokaten som hentet kone fra "hjemlandet". Og det syns de er best for seg og sine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...