Gå til innhold

Er det riktig å bygge moskeer i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• Sofline

8

• amerikafareren

7

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvsagt mye bedre hvis vi kunne rive de som alt er her....

men for ikke å bevege seg ned på den lave nivå de fanatsike muslimene selv befinner seg må vi jo tillate det i religionsfrihetens navn.

Gjest Allana
Skrevet

Selvsagt mye bedre hvis vi kunne rive de som alt er her....

men for ikke å bevege seg ned på den lave nivå de fanatsike muslimene selv befinner seg må vi jo tillate det i religionsfrihetens navn.

Men tror du vi kunne kommet til "deres" land og bygd opp våre kirker, eller går denne religionsfriheten kun den ene veien?

Skrevet

Men tror du vi kunne kommet til "deres" land og bygd opp våre kirker, eller går denne religionsfriheten kun den ene veien?

Varierer litt fra land til land. I f.eks Saudi-arabia er det totalforbud mot å medbringe å mye som en bibel inn i landet, ennå mindre å bygge noen kirke..

Men som sagt. Vi kan jo i grunn ikke ta mål av oss å opptre likendan som verdens mest intolerante og rasistiske avskum, nemlig araberne.

amerikafareren
Skrevet

Religionsfrihet er en del av den norske loven. Har ingenting med 'den andre veien' å gjøre. Religionsfrihet er ikke noe linært som går i noen spesielle retninger. Religionsfriheten er en del av det norske samfunnet, og de fleste om ikke alle vestlige samfunn. Den er like viktig som ytringsfriheten, og friheten til å leve i et demokrati.

Gjest Allala
Skrevet

Religionsfrihet er en del av den norske loven. Har ingenting med 'den andre veien' å gjøre. Religionsfrihet er ikke noe linært som går i noen spesielle retninger. Religionsfriheten er en del av det norske samfunnet, og de fleste om ikke alle vestlige samfunn. Den er like viktig som ytringsfriheten, og friheten til å leve i et demokrati.

Joda den er grei!

Men hva da når denne religionsfriheten settes ut i praksis i form av forstyrrende bønnerop, fotvask og bønn mot mekka på arbeidsplasser, moskeer med høy gjalling både her og der?

Bør ikke den støyende delen av religionen kun praktiseres innenfor hjemmets fire vegger?

Skrevet

Joda den er grei!

Men hva da når denne religionsfriheten settes ut i praksis i form av forstyrrende bønnerop, fotvask og bønn mot mekka på arbeidsplasser, moskeer med høy gjalling både her og der?

Bør ikke den støyende delen av religionen kun praktiseres innenfor hjemmets fire vegger?

He he, Oslo kommune har faktisk allerede regler for hvor mange dB jallinga fra moskeene max. kan være.

amerikafareren
Skrevet

Joda den er grei!

Det har aldri forstyrret meg så jeg vet ikke hvor forstyrrende dette kan være. Jeg for min del kunne godt tenkt meg regler for musikk i butikker f.eks., men det er det ingen som har nevnt. Fotvask kommer jeg neppe til å bry meg om.

Ærlig talt hvem blir forstyrret av bønnerop? De kristne som misliker dem? Hva med kirkeklokkene kl. 11 søndag formiddag? Jeg opplever det som en koselig og god lyd, unntatt når den vekker meg når jeg har vært på nattevakt. Kanskje det forstyrrer noen andre som ikke er kristne.

Gjest midjemål
Skrevet

He he, Oslo kommune har faktisk allerede regler for hvor mange dB jallinga fra moskeene max. kan være.

enda mer klønete er det at staten til og med gir støtte til slike moskeer. Lurer på om vi hadde fått noe støtte i Iran til å bygge ei kjerke? Er det ikke litt for mye forlangt at når man kommer til et fremmed land så kan man gjøre akkuratt slik man vil? Hvis man har hatt det så jævlig i landet man kommer fra så bør man vel være fornøyd med et tak over hodet og noe å spise, eller?

Gjest midjemål
Skrevet

Det har aldri forstyrret meg så jeg vet ikke hvor forstyrrende dette kan være. Jeg for min del kunne godt tenkt meg regler for musikk i butikker f.eks., men det er det ingen som har nevnt. Fotvask kommer jeg neppe til å bry meg om.

Ærlig talt hvem blir forstyrret av bønnerop? De kristne som misliker dem? Hva med kirkeklokkene kl. 11 søndag formiddag? Jeg opplever det som en koselig og god lyd, unntatt når den vekker meg når jeg har vært på nattevakt. Kanskje det forstyrrer noen andre som ikke er kristne.

du, ærlig talt, det finnes noe som heter "sov i ro". *gosj*

amerikafareren
Skrevet

du, ærlig talt, det finnes noe som heter "sov i ro". *gosj*

Da kan vi bruke det alle sammen så vi ikke blir forstyrret av bønnerop og kirkeklokker.

amerikafareren
Skrevet

enda mer klønete er det at staten til og med gir støtte til slike moskeer. Lurer på om vi hadde fått noe støtte i Iran til å bygge ei kjerke? Er det ikke litt for mye forlangt at når man kommer til et fremmed land så kan man gjøre akkuratt slik man vil? Hvis man har hatt det så jævlig i landet man kommer fra så bør man vel være fornøyd med et tak over hodet og noe å spise, eller?

Hvis du ikke vet det så er det mange andre generasjons muslimer som bor i Norge. De har ikke kommet til et annet land, de bor i sitt eget land. Og har samme rett til å bo der som både du og jeg.

Skrevet

Neida. I Norge er det vedtatt offisiell politikk å rasere samfunnet på kortest mulig tid.

I den forbindelse er det viktig med flest mulig moskeer hvor det kan spres mest mulig hat, og manes til den fremtidige maktovertakelse som før eller siden garantert vil finne sted.

Gjest Allalla
Skrevet

Kirkeklokker er ille nok det også.

Vekk med all religion for min del, verden ville vært bedre uten. :)

Gjest LOTUS78
Skrevet

Vi kan ikke sammenligne oss med Iran. Vi har demokrati og menneskerettigheter, noe som er helt fremmed i Iran.

Skrevet

Vi kan ikke sammenligne oss med Iran. Vi har demokrati og menneskerettigheter, noe som er helt fremmed i Iran.

Ja, det paradoksale er dog at demokratiet i dagens situasjon er demokratiets største fiende, der vi passivt sitter og ser at de krefter som har avskaffelsen av det på programmet statistisk vil bli i flertall innen få generasjoner.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Ja, det paradoksale er dog at demokratiet i dagens situasjon er demokratiets største fiende, der vi passivt sitter og ser at de krefter som har avskaffelsen av det på programmet statistisk vil bli i flertall innen få generasjoner.

Ja, jeg er stygt redd for det jeg også. Fortsetter det slik det gjør i Norge, blir vi i mindretall om noen generasjoner er jeg redd for.

Gjest Allalla
Skrevet

Enig! Det burde vært forbudt å bygge moskeer i Norge, både for førstegenerasjonsinnvandrere, andregenerasjons og ørtigenerasjons, og vi kan brenne ned alle kjerkene (satanister kom igjen!).

Jeg er visst imot alt har jeg funnet ut, hehe. Jeg er imot religion, Frp-galningene, monarkiet mm. ;)

Skrevet

Ja, jeg er stygt redd for det jeg også. Fortsetter det slik det gjør i Norge, blir vi i mindretall om noen generasjoner er jeg redd for.

Ja, allerde om 50-100 år i følge SsB.

Gjest LOTUS78
Skrevet

i tillegg er det mange invandrere som ikke vet forskjellen mellom demokrati og anarki. Man er fri til å gjøre hva man vil uten å ta hensyn til lover og regler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...