Gå til innhold

Er det riktig å bygge moskeer i Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest LOTUS78
Skrevet

Ja, allerde om 50-100 år i følge SsB.

da håper jeg at jeg har vandret videre.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• Sofline

8

• amerikafareren

7

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Allalla
Skrevet

Ja, jeg er stygt redd for det jeg også. Fortsetter det slik det gjør i Norge, blir vi i mindretall om noen generasjoner er jeg redd for.

Er dere redde for å få mørkhudede oldebarn? :)

Skrevet

i tillegg er det mange invandrere som ikke vet forskjellen mellom demokrati og anarki. Man er fri til å gjøre hva man vil uten å ta hensyn til lover og regler.

Riktig. Sosialsjefen i den danske byen Odense tok bladet fra munnen nylig og anslo at 80% av de fremmenkulturelle er misbrukere av sosialhjelp/trygd og/eller lever av svarte ubeskattede inntekter.

Liten grunn til å tro at situasjonene er stort bedre her, og da sier det seg selv at etterhvert som denne gruppa øker i antall, vil hele det sosiale sikkerhetssystem, trygdevesen osv. som vi har opparbeidet her i landet rakne.

Skrevet

Det har aldri forstyrret meg så jeg vet ikke hvor forstyrrende dette kan være. Jeg for min del kunne godt tenkt meg regler for musikk i butikker f.eks., men det er det ingen som har nevnt. Fotvask kommer jeg neppe til å bry meg om.

Ærlig talt hvem blir forstyrret av bønnerop? De kristne som misliker dem? Hva med kirkeklokkene kl. 11 søndag formiddag? Jeg opplever det som en koselig og god lyd, unntatt når den vekker meg når jeg har vært på nattevakt. Kanskje det forstyrrer noen andre som ikke er kristne.

Nå er det vel regulert her til lands. Men i enkelte muslimske land hører man denne gaulingen flere ganger hver eneste dag. Det er litt annerledes enn kirkeklokker, som er _to_ ganger hver søndag.

"............................................."

Skrevet

Er dere redde for å få mørkhudede oldebarn? :)

Meget liten sjans for det, da kun rundt en prosent av dem gifter seg med vantro norske hunder.

Skrevet

Å bygge moskéer, synagoger eller hva man måtte ønske, skal selvfølgelig ikke være forbudt. Så lenge disse forholder seg til lover og regler. Det som IKKE er akseptabelt, er at staten skal gi penger til bygging av moskéer. Det er ille nok at staten betaler for kirkene, men det er tross alt grunnlovsfestet at den luthersk-evangeliske kirke skal være norges statsreligion, og saken er dermed grei. Så får vi heller håpe at dette endres, slik at vi som ikke er interessert i å være med på å betale for kirkene slipper det.

"..........................................."

Skrevet

da håper jeg at jeg har vandret videre.

Samme her, men det er litt av en arv å gi fra seg et land i fullt kaos og oppløsning, i forhold til den idyll vi arvet.

Skrevet

enda mer klønete er det at staten til og med gir støtte til slike moskeer. Lurer på om vi hadde fått noe støtte i Iran til å bygge ei kjerke? Er det ikke litt for mye forlangt at når man kommer til et fremmed land så kan man gjøre akkuratt slik man vil? Hvis man har hatt det så jævlig i landet man kommer fra så bør man vel være fornøyd med et tak over hodet og noe å spise, eller?

Det er uinteressant hva "vi" hadde fått støtte til i Iran - det er ikke sammenliknbart, fordi det er et grunnleggende annet styre. Hvis andre sekter og/eller religioner får statlig støtte til slikt, går det selvsagt ikke an å argumentere mot at islam også skal få det. Problemet er at noen som helst får det. Det bør ikke gis statsstøtte til noe annet enn statsreligionen - og fjern helst den også.

"............................................"

Skrevet

Joda den er grei!

Men hva da når denne religionsfriheten settes ut i praksis i form av forstyrrende bønnerop, fotvask og bønn mot mekka på arbeidsplasser, moskeer med høy gjalling både her og der?

Bør ikke den støyende delen av religionen kun praktiseres innenfor hjemmets fire vegger?

Takke meg til bønnerop mot for lyden av isbilen....grrrrr

Skrevet

Ja. Men ikke i stedet for krisesentre, ungdomssentre, barnehager eller sykehjem.

Å hoste opp 90 mill for en moske er ikke problem, men 5 mill til et krisesenter kunne de ikke oppdrive.

Gjest Allalla
Skrevet

Takke meg til bønnerop mot for lyden av isbilen....grrrrr

Hehehe den var go! :)

Gud forby isbilen...

Gjest LOTUS78
Skrevet

Samme her, men det er litt av en arv å gi fra seg et land i fullt kaos og oppløsning, i forhold til den idyll vi arvet.

en skremmende tanke. Men mye av det skjer allerede nå, men det er vår egen feil. Vi blir mer og mer individalister og vi bryr oss mindre og mindre om samfunnet vårt. Vi vet snart ikke hva som forventes av oss, for alle gjør det som gagner seg selv og familien. Vet ikke om dette henger på greip.

Gjest Allalla
Skrevet

Det er uinteressant hva "vi" hadde fått støtte til i Iran - det er ikke sammenliknbart, fordi det er et grunnleggende annet styre. Hvis andre sekter og/eller religioner får statlig støtte til slikt, går det selvsagt ikke an å argumentere mot at islam også skal få det. Problemet er at noen som helst får det. Det bør ikke gis statsstøtte til noe annet enn statsreligionen - og fjern helst den også.

"............................................"

Enig med deg!

Skrevet

Enig med deg!

Da er det nok håp for deg :-)

"......................................."

Gjest LOTUS78
Skrevet

Ja. Men ikke i stedet for krisesentre, ungdomssentre, barnehager eller sykehjem.

Å hoste opp 90 mill for en moske er ikke problem, men 5 mill til et krisesenter kunne de ikke oppdrive.

Det er slik som provoserer folk, men det forstår ikke politikerne. Vi skal bare legge til rette for muslimene uten å forvente noe som helst tilbake.

Gjest Allalla
Skrevet

Det er slik som provoserer folk, men det forstår ikke politikerne. Vi skal bare legge til rette for muslimene uten å forvente noe som helst tilbake.

Riktig det, men midt oppi det hele er det viktig å ikke skli over på rasismebølgen og Frp sin vervekampanje, for da gjør vi oss selv bare en bjørnetjeneste, nemlig!

Frp spiller på disse tingene for å stjele velgere, ikke la oss lure av dem!

Gjest Allalla
Skrevet

Da er det nok håp for deg :-)

"......................................."

Takk, det var godt å høre! ;)

Gjest LOTUS78
Skrevet

Riktig det, men midt oppi det hele er det viktig å ikke skli over på rasismebølgen og Frp sin vervekampanje, for da gjør vi oss selv bare en bjørnetjeneste, nemlig!

Jeg kommer aldri til å stemme Frp. Skulle jeg finne på det, så skal jeg levere inn stemmeretten min til høyere hold.

Skrevet

Hvor i FRPs program står det om raser?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...