Gå til innhold

Er det riktig å bygge moskeer i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De må gjerne bygge moskeer, bare de betaler selv.

Enig, skjønt det bør være en offentlig oppgave å betaler for mikrofoner og annet elektronisk avlynningsutstyr som desverre trengs for å holde disse miljøene under konstant oppsikt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• Sofline

8

• amerikafareren

7

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Allalla
Skrevet

Hvor i FRPs program står det om raser?

Ikke si at du er en Frp-er?

Jeg som begynte å like deg! ;)

Skrevet

Enig, skjønt det bør være en offentlig oppgave å betaler for mikrofoner og annet elektronisk avlynningsutstyr som desverre trengs for å holde disse miljøene under konstant oppsikt.

...og forutsatt at de holder seg til helvete unna mitt nabolag.

Skrevet

Ikke si at du er en Frp-er?

Jeg som begynte å like deg! ;)

ikke si at du er en RV' er, jeg som begynte å like deg!

Gjest Allalla
Skrevet

ikke si at du er en RV' er, jeg som begynte å like deg!

Riktignok rød, men ingen rødstrømpe nei! ;o)

Skrevet

Det er slik som provoserer folk, men det forstår ikke politikerne. Vi skal bare legge til rette for muslimene uten å forvente noe som helst tilbake.

Enig. Hva hadde skjedd om noen hadde bedt om 90 millioner til å restaurere en kirke?

Skrevet

Riktignok rød, men ingen rødstrømpe nei! ;o)

Politikk har ikke noe med raser å gjøre. I går fikk jeg kjeft av en som så ut som ut som hun kom fra Norge, eller et eller annet sted rundt om der.

Gjest Astral
Skrevet

Ja, jeg ser ikke problemet. Forøvring, jeg ser det antydes lenger ned her at staten finansierer moskeer, og at det er helt for jævlig at disse muslimene skal få statsstøtte til moskeer. I Trondheim har muslimene selv finansiert moskeen, uten hjelp fra staten (som forøvrig ikke akkurat er først ute til å åpne pengesekken uansett) og uten hjelp fra rike arabiske sjeiker (som faktisk er den mer "vanlige" måten å finansiere moskeer på), da de vil unngå at utenlandske menn skal legge føringen for hva de får gjøre og ikke gjøre. Det gjør selvsagt at moskeen i Trondheim ikke blir helt ferdig før om mange år, men det anser de ikke som et problem. Så lenge de kan være uavhengige, så klarer de seg helt fint med at kun første etasje (av fire etasjer) er tilnærmet ferdig.

Jeg kan jo også føye til at hvis en ser det i religionshistorisk perspektiv, så har det faktisk vært mye lettere å være kristen eller jøde i et muslimsk land, enn det har vært å være muslim eller jøde i et kristent land.. Kanskje noe å tenke litt på, før en slenger rundt seg med bombastiske meninger om disse "jævla muslimene"..? ;)

Skrevet

Helt greit for meg. Regner med de finansierer bygginga selv?

Skrevet

Ja, jeg ser ikke problemet. Forøvring, jeg ser det antydes lenger ned her at staten finansierer moskeer, og at det er helt for jævlig at disse muslimene skal få statsstøtte til moskeer. I Trondheim har muslimene selv finansiert moskeen, uten hjelp fra staten (som forøvrig ikke akkurat er først ute til å åpne pengesekken uansett) og uten hjelp fra rike arabiske sjeiker (som faktisk er den mer "vanlige" måten å finansiere moskeer på), da de vil unngå at utenlandske menn skal legge føringen for hva de får gjøre og ikke gjøre. Det gjør selvsagt at moskeen i Trondheim ikke blir helt ferdig før om mange år, men det anser de ikke som et problem. Så lenge de kan være uavhengige, så klarer de seg helt fint med at kun første etasje (av fire etasjer) er tilnærmet ferdig.

Jeg kan jo også føye til at hvis en ser det i religionshistorisk perspektiv, så har det faktisk vært mye lettere å være kristen eller jøde i et muslimsk land, enn det har vært å være muslim eller jøde i et kristent land.. Kanskje noe å tenke litt på, før en slenger rundt seg med bombastiske meninger om disse "jævla muslimene"..? ;)

Merkelig? at hver gang noen ønsker snakke om nåtiden, bare MÅ det komme noen å snakke om middelalderen.

Mye lettere å være kristen i et muslimsk land? ja, her er jo ETT eksempel http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179710

Gjest Astral
Skrevet

Merkelig? at hver gang noen ønsker snakke om nåtiden, bare MÅ det komme noen å snakke om middelalderen.

Mye lettere å være kristen i et muslimsk land? ja, her er jo ETT eksempel http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179710

Det er da en viss forskjell på å konvertere fra muslim til kristen, da det står i rettsprinsippene i Muamalat (kategori to i Sharia) at avfall fra islam straffes med døden, og å være kristen i utgangspunktet..? Enhver muslim bør da vite såpass om sin egen religion?

Gjest Astral
Skrevet

Det er da en viss forskjell på å konvertere fra muslim til kristen, da det står i rettsprinsippene i Muamalat (kategori to i Sharia) at avfall fra islam straffes med døden, og å være kristen i utgangspunktet..? Enhver muslim bør da vite såpass om sin egen religion?

Forøvrig legger jeg merke til at du ikke gadd å kommentere det som var den egentlige problemstillingen her; at "de jævla muslimene får penger fra staten"..?

Skrevet

Ja, selvsagt bør han vite at det bare er rett og rimelig å bli drept hvis han velger religion på egen hånd....

...det er jo islamsk "valgfrihet" i et nøtteskall.

Skrevet

Forøvrig legger jeg merke til at du ikke gadd å kommentere det som var den egentlige problemstillingen her; at "de jævla muslimene får penger fra staten"..?

Så ingen grunn til å kommentere det, da jeg ikke har gjort det til noen problemstilling.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Religionsfrihet er en del av den norske loven. Har ingenting med 'den andre veien' å gjøre. Religionsfrihet er ikke noe linært som går i noen spesielle retninger. Religionsfriheten er en del av det norske samfunnet, og de fleste om ikke alle vestlige samfunn. Den er like viktig som ytringsfriheten, og friheten til å leve i et demokrati.

Jeg skulle ønske at religionsfrihet også kunne omfatte barn. At de enten var frie til å velge religion, eller var fri fra religion.

Et barn født inn i et fanatisk miljø - være seg fundamentalistiske muslimer eller fanatiske, kristne sekter (for ikke å snakke om alt som foregår i den norske statskirke) har dessverre ikke noe valg. De er utsatt for press, tvang og undertrykkelse.

Hva slags frihet er nå det?

Skrevet

Ja, allerde om 50-100 år i følge SsB.

Hvordan kan det henge sammen med at f.eks. de fleste muslimer aldri kunne tenke seg og gifte seg med en ikke-muslim?

Gjest midjemål
Skrevet

Enig! Det burde vært forbudt å bygge moskeer i Norge, både for førstegenerasjonsinnvandrere, andregenerasjons og ørtigenerasjons, og vi kan brenne ned alle kjerkene (satanister kom igjen!).

Jeg er visst imot alt har jeg funnet ut, hehe. Jeg er imot religion, Frp-galningene, monarkiet mm. ;)

og jeg er imot sånne som deg! Det er desverre slike som deg som kjører Norge i grøften. Men trangsynte som dere er så ser dere ikke det nå.

Gjest nøffnøff
Skrevet

riktig? vel, det er vel en del av menneskerettighetene å kunne få utøve religion. eller iallefall at det skal være religionsfrihet.

og iom at det faktisk snart er flere muslimer enn kristne i norge, så skulle det vel bare mangle at man bygger moskeer iallefall i de største byene?

men, kulturhistorisk så har ikke islam vært endel av norsk arv, så jeg personlig synes ikke det burde fullfinansieres fra staten sånn generelt.

islam er jo en utrolig viktig religion i verdensbildet, og jeg tror at et par moskeer rundtomkring vil ufarliggjøre det bildet endel har om islam pga de siste hendelsene i int`l politikk.

men så er det jo bønneropene da....kjenner jeg kan styre meg for det på nattestid iallefall:)

Skrevet

Tjoda, men jeg synes de ikke behøver å kalle til bønn slik at hele byen hører det.

Skrevet

Helt greit for meg. Regner med de finansierer bygginga selv?

I Oslo: noen og nitti mill, de tre rikeste patriarkene, staten og Saudi-Arabia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...