Gå til innhold

Er det riktig å bygge moskeer i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med retten til fri relionsutøvelse, må jo det være greit såfremt bygget og tilhørende aktiviteter innordnes under lover og forskrifter ellers.

Har det skjedd noe spesielt siden du spør?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• Sofline

8

• amerikafareren

7

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

i tillegg er det mange invandrere som ikke vet forskjellen mellom demokrati og anarki. Man er fri til å gjøre hva man vil uten å ta hensyn til lover og regler.

Se på Oslo. et paralellsamfunn er i ferd med å danne seg, det er nesten komplett. Moskeen er etablert, komplett med et styre på 40 menn som ikke er demokratisk valgt og noen titalls tusen medlemmer hvor ingen har stemmerett.

Primitive erstatninger for alle samfunnets funksjoner står klar. Alt som sosialistene har kjempet mot i 100 år er gjenskapt ut av middelalderske strukturer. Likestilling er fullstendig annulert og framskrittet skrudd flere hundre år tilbake.

F eks krisesentre for kvinner og barnevern kan du glemme, kvinners identitet utslettes og likestilling annulleres. Kvinner og barn er ikke lenger mennsker, men menns eiendeler.

Kvinnesakskvinnene må være døde eller lammet?

Gjest LOTUS78
Skrevet

Hvordan kan det henge sammen med at f.eks. de fleste muslimer aldri kunne tenke seg og gifte seg med en ikke-muslim?

og heller ikke en muslim som allerede er i landet.

Skrevet

og heller ikke en muslim som allerede er i landet.

Nettopp, i tillegg til høyere fødselsrate.

Skrevet

Med retten til fri relionsutøvelse, må jo det være greit såfremt bygget og tilhørende aktiviteter innordnes under lover og forskrifter ellers.

Har det skjedd noe spesielt siden du spør?

Jeg kjenner ikke trådstarters beveggrunner, men likevel;

Støtte til trossamfunn betales etter antall medlemmer. En sterkt voksende muslimsk flokk vil følgelig hale sterkt voksende pengestøtte fra staten.

Dette er hovedsaklig driftsstøtte, men vil også gjenspeiles i en stadig økende statlig støtte til religiøse bygg, i dette tilfellet moskeer.

Jeg synes slett ikke det er noen hyggelig utvikling, men uvesenet må vi komme til livs på andre måter enn å diskriminere en bestemt trosretning i regelverket.

Skrevet

Jeg kjenner ikke trådstarters beveggrunner, men likevel;

Støtte til trossamfunn betales etter antall medlemmer. En sterkt voksende muslimsk flokk vil følgelig hale sterkt voksende pengestøtte fra staten.

Dette er hovedsaklig driftsstøtte, men vil også gjenspeiles i en stadig økende statlig støtte til religiøse bygg, i dette tilfellet moskeer.

Jeg synes slett ikke det er noen hyggelig utvikling, men uvesenet må vi komme til livs på andre måter enn å diskriminere en bestemt trosretning i regelverket.

Du har rett.

Ellers ligger det meg på hjertet å få fram at jeg vanligvis både sier og skriver religion og verken relion eller relli'on for den saks skyld.

Skrevet

Du har rett.

Ellers ligger det meg på hjertet å få fram at jeg vanligvis både sier og skriver religion og verken relion eller relli'on for den saks skyld.

Jeg kan skjønne ditt behov for å klargjøre det, men overfor meg var det slett ikke påkrevet.

Skrevet

Jeg kan skjønne ditt behov for å klargjøre det, men overfor meg var det slett ikke påkrevet.

:-)

Skrevet

Hvordan kan det henge sammen med at f.eks. de fleste muslimer aldri kunne tenke seg og gifte seg med en ikke-muslim?

Du må sette deg inn i hva som ligger i ordet "vantro", disbeliver. Når du forstår det, vil du også forstå hvordan resten av intoleransen henger sammen. Koranen inneholder hundrevis av vers som omtaler de vantro og hva de er. "Aper og svin" er mest kjent, ellers kommer tortur og drap i ulike former, nøye beskrevet i klartekst, side opp og side ned. Da blir det klart hvorfor en muslim ikke kan gifte seg med et slikt forskrekkelig ond og løgnaktig djevel av et bånstygt udyr som til og med spiser svinekjøtt.

Skrevet

Ja det synes jeg absolutt. Vi har jo selv bygget sjømannskirker verden over.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Ja det synes jeg absolutt. Vi har jo selv bygget sjømannskirker verden over.

ja, men det har vi selv finansiert, vil jeg tro.

Skrevet

Moskeen er en politisk isntitusjon som beordrer demonstrasjoner, driver lobbyvirksomhet mot bystyret og kommanderer menighetene til å stemme på bestemte personer og partier.

Jeg syns ikke det er det vi skal finansiere; en gruppe menn som ikke er demokratisk valgt som driver "butikk i butikken" på tvers av / i strid med demokratiet.

De er kjent for å spre splid og konflikter, samt å bekjempe likestilling. Talsmenn derfra er ikke demokratisk valgt, men opptrer i politikken som de var det.

Skrevet

Du må sette deg inn i hva som ligger i ordet "vantro", disbeliver. Når du forstår det, vil du også forstå hvordan resten av intoleransen henger sammen. Koranen inneholder hundrevis av vers som omtaler de vantro og hva de er. "Aper og svin" er mest kjent, ellers kommer tortur og drap i ulike former, nøye beskrevet i klartekst, side opp og side ned. Da blir det klart hvorfor en muslim ikke kan gifte seg med et slikt forskrekkelig ond og løgnaktig djevel av et bånstygt udyr som til og med spiser svinekjøtt.

Jeg forstår godt hvorfor muslimer ikke vil gifte seg med ikke-muslimer, og det er helt greit for meg.

Jeg har en venninne som er muslim. Familien hennes er ikke fanatisk. De har juletre, spiser gris og hun går ikke med slør eller lignende. Allikevel sier hun til venninnene sine: "Gift dere aldri med en muslim."

Gjest smestad
Skrevet

Jeg forstår godt hvorfor muslimer ikke vil gifte seg med ikke-muslimer, og det er helt greit for meg.

Jeg har en venninne som er muslim. Familien hennes er ikke fanatisk. De har juletre, spiser gris og hun går ikke med slør eller lignende. Allikevel sier hun til venninnene sine: "Gift dere aldri med en muslim."

*Gift dere aldri med en muslim."

Men noen av dere hadde jaggu hatt godt av det;)

Gjest LOTUS78
Skrevet

huff da, så galt er det vel ikke at vi fortjener en slik skjebne.:-)

Skrevet

Jeg har to mannlige venner, og deres koner er muslimer. De måtte konvertere for å få gifte seg med damene, men det var mest for å tekkes besteforeldrene. De har ikke koraner i huset og har aldri vært i moskeer. Konene sier også at kvinner ikke må gifte seg emd muslimske menn. Det er menna som er problemet.

Skrevet

Jeg har to mannlige venner, og deres koner er muslimer. De måtte konvertere for å få gifte seg med damene, men det var mest for å tekkes besteforeldrene. De har ikke koraner i huset og har aldri vært i moskeer. Konene sier også at kvinner ikke må gifte seg emd muslimske menn. Det er menna som er problemet.

Jeg har også hørt at muslimske menn godt kan gifte seg med ikke-muslimske kvinner, men kvinnene må gifte seg med en muslim.

Skrevet

Hvorfor...? :-)

Skrevet

Jeg har også hørt at muslimske menn godt kan gifte seg med ikke-muslimske kvinner, men kvinnene må gifte seg med en muslim.

Det stemmer. Hun har heller ingen rettigheter i f t barn. Barna er mannens eiendom, og vil hun skilles, må hun forlate alt.

Gjest smestad
Skrevet

Hvorfor...? :-)

Fordi dere er noen døgenikter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...