Gjest konvertert Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Det stemmer. Hun har heller ingen rettigheter i f t barn. Barna er mannens eiendom, og vil hun skilles, må hun forlate alt. Muslimer er noen luringer:) De har skjønt poenget. 0 Siter
Sofline Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Fordi dere er noen døgenikter. Javel....? 0 Siter
Sofline Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Det stemmer. Hun har heller ingen rettigheter i f t barn. Barna er mannens eiendom, og vil hun skilles, må hun forlate alt. Og skal de skilles, trenger mannen bare si "jeg vil skilles" tre ganger, så er de skilt. Mens kvinnen må igjennom en hel haug prosesser som jeg ikke lenger husker hvis hun ønsker skilsmisse. 0 Siter
Gjest en mann Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Og skal de skilles, trenger mannen bare si "jeg vil skilles" tre ganger, så er de skilt. Mens kvinnen må igjennom en hel haug prosesser som jeg ikke lenger husker hvis hun ønsker skilsmisse. Det er jo sånn det skal være. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Og skal de skilles, trenger mannen bare si "jeg vil skilles" tre ganger, så er de skilt. Mens kvinnen må igjennom en hel haug prosesser som jeg ikke lenger husker hvis hun ønsker skilsmisse. I Jordan fikk kvinner rett til å skille seg i 1999 var det vel, titusenvis strømmet til retten for å få skilsmisse. 0 Siter
Sofline Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 I Jordan fikk kvinner rett til å skille seg i 1999 var det vel, titusenvis strømmet til retten for å få skilsmisse. Heheh... :-) Selv om det egentlig ikke er noe å le av. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Heheh... :-) Selv om det egentlig ikke er noe å le av. Det viser hvor primitivt og mennskefientlig systemet er. Ingen av prestene trodde kvinnene ville ha skilsmisse, at de var lojale mot mannen. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Nå er det vel regulert her til lands. Men i enkelte muslimske land hører man denne gaulingen flere ganger hver eneste dag. Det er litt annerledes enn kirkeklokker, som er _to_ ganger hver søndag. "............................................." Jeg har reist mye i muslimske land, og det du kaller 'gauling' forstyrrer ikke meg. Jeg har vært hos jødiske venner i helgen og de forstyrrer ikke min sjelero med sin sabbat. Men.......vi er forskjellige Proszak og jeg er faktisk glad for det. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Ja det synes jeg absolutt. Vi har jo selv bygget sjømannskirker verden over. Takk og pris for sjømannskirken i New York;) Den har reddet mye for meg. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Jeg har reist mye i muslimske land, og det du kaller 'gauling' forstyrrer ikke meg. Jeg har vært hos jødiske venner i helgen og de forstyrrer ikke min sjelero med sin sabbat. Men.......vi er forskjellige Proszak og jeg er faktisk glad for det. "Men.......vi er forskjellige Proszak og jeg er faktisk glad for det." *Ler* Det er du ikke alene om. Folk på over 50 som driver utstrakt trollevirksomhet på internettforum blir en litt annen "verden" enn min, for å si det sånn...:-) "........................................." 0 Siter
Gjest nøffnøff Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Moskeen er en politisk isntitusjon som beordrer demonstrasjoner, driver lobbyvirksomhet mot bystyret og kommanderer menighetene til å stemme på bestemte personer og partier. Jeg syns ikke det er det vi skal finansiere; en gruppe menn som ikke er demokratisk valgt som driver "butikk i butikken" på tvers av / i strid med demokratiet. De er kjent for å spre splid og konflikter, samt å bekjempe likestilling. Talsmenn derfra er ikke demokratisk valgt, men opptrer i politikken som de var det. kan jo informere deg om at statskirken gjør mye av det samme politisk sett. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 "Men.......vi er forskjellige Proszak og jeg er faktisk glad for det." *Ler* Det er du ikke alene om. Folk på over 50 som driver utstrakt trollevirksomhet på internettforum blir en litt annen "verden" enn min, for å si det sånn...:-) "........................................." Prozak nå holder du kjeft og holder deg unna meg. Jeg er så utrolig lei den trolleredselen din at jeg spyr snart. Det er bra at du ikke vet min alder. Desto mindre du vet desto bedre. 0 Siter
MsSophie Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Nå er det vel regulert her til lands. Men i enkelte muslimske land hører man denne gaulingen flere ganger hver eneste dag. Det er litt annerledes enn kirkeklokker, som er _to_ ganger hver søndag. "............................................." Ehe...kirkeklokkene ringer da ellers også. Til begravelse (alle ukedager), og til bryllup (lørdager) for eksempel. Men det er klart, de klarer ikke helt å konkurrere med bønneropene til muslimene. 0 Siter
Prozak Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Prozak nå holder du kjeft og holder deg unna meg. Jeg er så utrolig lei den trolleredselen din at jeg spyr snart. Det er bra at du ikke vet min alder. Desto mindre du vet desto bedre. *Gjesp* Dine hysteriske hylinger om at jeg skal "holde meg unna" deg har du kommet med før, bebba - og de er like barnslige og idiotiske nå som da. Det kan ikke diktere hvem som skal svare deg eller andre på et åpent forum, "einstein". "............................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Ehe...kirkeklokkene ringer da ellers også. Til begravelse (alle ukedager), og til bryllup (lørdager) for eksempel. Men det er klart, de klarer ikke helt å konkurrere med bønneropene til muslimene. Det er klart, det er jo sånne ting også. Men sammenliknet med gauling 4 ganger om dagen, så er det ikke så ille. Men jeg er ikke så begeistret for noen av delene :-) "............................................" 0 Siter
Gjest Allalla Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 og jeg er imot sånne som deg! Det er desverre slike som deg som kjører Norge i grøften. Men trangsynte som dere er så ser dere ikke det nå. Men jeg som er så snill atte? 0 Siter
keinstein Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 kan jo informere deg om at statskirken gjør mye av det samme politisk sett. Men menighetsrådene blir demokratisk valgt. Det er et krav i loven. I moskeene har ingen stemmerett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.