Gå til innhold

Legen var totalt uintressert


Gjest Har det bra nå

Anbefalte innlegg

Gjest Har det bra nå

Fortalte legen min om hvordan jeg har opplevd seponeringen av Cipralex.Et helvete har det vært.Fikk en følelse av at legen ikke trodde meg.Har leger i det hele tatt peil på bivirkninger????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor fikk du følelsen av at han ikke var interessert?

Noen leger er fryktelig arrogante. Var feks til en lege når jeg nettopp hadde blitt dumpa av ei jeg var veldig glad i. Skulle dit for noe annet, men begynte å gråte (dette var dagen det ble slutt), og da bare sa han uintresert at det kunne han ikke noe om. Dette var en almennlege altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen leger er fryktelig arrogante. Var feks til en lege når jeg nettopp hadde blitt dumpa av ei jeg var veldig glad i. Skulle dit for noe annet, men begynte å gråte (dette var dagen det ble slutt), og da bare sa han uintresert at det kunne han ikke noe om. Dette var en almennlege altså.

javisst kan de være (totalt) uinteressert! men når man sitter der som pasient så er man rimelig sårbar (og spesielt dersom noe vondt har hendt) i utgangspunktet og da har man som lett kjent for å tolke alt i verste mening. desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javisst kan de være (totalt) uinteressert! men når man sitter der som pasient så er man rimelig sårbar (og spesielt dersom noe vondt har hendt) i utgangspunktet og da har man som lett kjent for å tolke alt i verste mening. desverre.

det høres merkelig ut. mener du virkelig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det høres merkelig ut. mener du virkelig det?

selvsagt mente jeg det.

Du synes ikke det virket ørlitegrann logisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt mente jeg det.

Du synes ikke det virket ørlitegrann logisk?

tja. litt kanskje. etikk og moral.været utenfor skodderr seg vakkert. hva med deg? thinkerbell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange leger er lite interssert i det de ikke kan gjøre noe med.

Send et brev til legen der du kort beskriver ettervirkningene / seponeringsubehag. Be legen, i det samme brevet, om å innrapportere dette.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

De har vel peil på bivirkninger,men har de peil på mennesker?

De ser bare sykdommen ofte,og ikke personen bak,ofte er folk en "vandrende diagnose"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Når du opplevde det som et helvete å seponere cipralex, så lurer jeg litt på om hvilke anbefalinger du fikk av din lege, nedtrappingsplanen altså.

NHD sier man skal bruke som en tommelfingerregel rindt tre mnd. Hver mnd skal man gå ned ca. 25 % av utgangsdosen. Man kan bruke lenger tid også hvis det er nødvendig, og kortere om en har svært lite ubehag.

Er dette i tråd med din nedtrapping, eller fikk du en kjappere nedtrappingsplan som gav deg unødvendig store seponeringsvansker?

I så tilfelle, kjeft på legen din neste gang over manglende kunnskap om nedtrapping. Jeg tror mange mennesker opplever unødig mye plager med seponering fordi legen gir en for rask nedtrappingsplan.

Det er godt du har det bra nå, men det er jo et mål at flest mulig mennesker som seponerer ikke skal oppleve det som et helvete hvis det ikke er nødvendig.

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Leger har mye kunnskap om bivirkniger.

Men snøen som falt i fjor er ikke egnet til å vekke særlig interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har det bra nå

Hvorfor fikk du følelsen av at han ikke var interessert?

Er det ikke slik man bare får en følelse av

Når legen ikke ser på deg, ikke sier et ord etter at du har fortalt om svette, mareritt, hjertebank, angst...Han ser bare på pc'n og sier " ja det var det"

også går jeg....

Men som sagt, jeg er pillefri og frisk nå, men jeg trodde faktisk legen skulle være litt intr i å HØRE og SE meg ,men det gjorde jeg altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...