Gå til innhold

Alkohol og edru nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Frille lille
Skrevet

Drakk 3 øl og en drink i går/natt mellom kl 21 og 02. Jeg kan vel kjøre nå da? Er jente og veier ca 60 kg om det har noen betydning.

Ble stoppet i promillekontroll i går for første gang på 13 år, men kan være sikker på at jeg kan bli stoppet to ganger på rad når det først skjer:-D

Videoannonse
Annonse
Gjest olsendriver
Skrevet

Hvem vet, du kan godt ha promille enda.

Og ja, du blir nok stoppet igjen.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg hadde kjørt. Men jeg vet at f.eks samboeren, som er hysterisk på det området, ikke hadde kjørt =)

Skrevet

En jeg kjenner drakk noen få øl omtrent på den tiden du nevner. Han ble tatt neste dag i to-tiden og hadde promille. Denne personen tåler alkohol dårlig, så det er mulig det bruker lengre tid på å forlate kroppen hans.

Skrevet

De som kjører dagen etter alkoholinntak har dårlig styring på både seg selv og alkoholen, sånn er det med den saken

Gjest Calóni
Skrevet

De som kjører dagen etter alkoholinntak har dårlig styring på både seg selv og alkoholen, sånn er det med den saken

Mener du at man skal holde seg helt borte fra bilkjøring dagen etter at man har drukket alkohol, uansett mengde og tidspunkt?

Skrevet

Heh-heh...idiotuttalelsene lar ikke vente på seg, som ventet. Det er klart: Å kjøre er å kjøre, uansett når. Og å drikke er å drikke, uansett mengde etc.

"............................................."

Skrevet

En jeg kjenner drakk noen få øl omtrent på den tiden du nevner. Han ble tatt neste dag i to-tiden og hadde promille. Denne personen tåler alkohol dårlig, så det er mulig det bruker lengre tid på å forlate kroppen hans.

Hvorvidt man tåler alkohol dårlig bestemmer ikke hvor lenge man har promille. Alkoholen forbrennes, og dette er avhengig av forbrenningen - i prinsippet har det ingenting å gjøre med hvor full man er.

Skrevet

"Noen få" øl? Gjennomsnittlig forbrenning er 0.15 promille pr. time. La oss si at man drikker siste øl kl. 02:00; for å ha 0.2 i primille kl. 14:00 dagen etter må man ha hatt en promille på 0.2 + (0.15*12) = 2.0 da man sluttet å drikke.

"..............................................."

Skrevet

Heh-heh...idiotuttalelsene lar ikke vente på seg, som ventet. Det er klart: Å kjøre er å kjøre, uansett når. Og å drikke er å drikke, uansett mengde etc.

Ja, heh-heh...

Skrevet

"Noen få" øl? Gjennomsnittlig forbrenning er 0.15 promille pr. time. La oss si at man drikker siste øl kl. 02:00; for å ha 0.2 i primille kl. 14:00 dagen etter må man ha hatt en promille på 0.2 + (0.15*12) = 2.0 da man sluttet å drikke.

"..............................................."

Vil promillen sitte lengre hos en som nesten aldri rører alkohol?

Skrevet

Vil promillen sitte lengre hos en som nesten aldri rører alkohol?

Nope. Forbrenningen er kostant.

"......................................"

Gjest ...........anonym nå ja
Skrevet

Kjør på....

Man blir edru fortere enn man tror.... Det er bare fordi man er klein at man blir usikker...

Jeg kjører til by'n drikker, drikker vann den siste timen og danser masse, og hvis jeg føler meg edru nok og ikke snøvler, kjører jeg hjem.

Jeg har vel kanskje noe promille da, men ikke over 0.2...

Velger å være anonym, fordi jeg vet at mange kommer tilå hetse meg nå... jada... pingle

Skrevet

Kjør på....

Man blir edru fortere enn man tror.... Det er bare fordi man er klein at man blir usikker...

Jeg kjører til by'n drikker, drikker vann den siste timen og danser masse, og hvis jeg føler meg edru nok og ikke snøvler, kjører jeg hjem.

Jeg har vel kanskje noe promille da, men ikke over 0.2...

Velger å være anonym, fordi jeg vet at mange kommer tilå hetse meg nå... jada... pingle

Ikke bare pingle, men passelig dum også.

Du blir nemlig ikke fortere edru av å danse og drikke masse vann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...