Gjest LexL Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Fant tilbake til en venn av meg sist sommer etter noen år borte fra hverandre, vi var såkalte best buddies fra barndommen og trodde vi delte alt med hverandre men en hemmelighet har hun holdt for seg selv. Hun ble misbrukt av faren sin. Det har hun sagt nå den senere tiden når hun drikker, snakker aldri om det ellers og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun virker alvorlig deprimert, begynner å bli forferdelig tynn og ser generelt ikke frisk ut. Er så redd for å ta opp dette for å såre ytterligere og har håpet hun skulle åpne seg opp i edru tilstand men det gjør hun ikke. Det begynner å bli lenge siden dette skjedde nå, veldig lenge og jeg føler meg så trist hun sikkert har slitt med dette helt alene i alle disse årene. Er det vanlig å holde dette for seg selv i mange mange år også plutselig rakner alt? Håper å få noen råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228654-en-bekymring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
javelda1365380927 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei! Altfor vanlig, dessverre... tror Mange, inkludert meg selv, håper og håper at det ikke skal være sant, "bedøver" seg selv, og later som om det ikke fant sted- helt til det ikke går lenger!...og da er man kanskje blitt voksen.. Venninnen din har det helt sikkert kjempe vondt. De eneste rådene jeg har er at du bør oppfordre henne til og søke proffesjonell hjelp. Med slike opplevelser og minner inne i hodet og i kroppen, trenger man det for å få det bedre. Selv kan du være til hjelp ved og gjøre det tydelig for henne at du "er der for henne", hvis hun trenger deg. At du er glad i henne for den hun er... mange som har opplevd overgrep sliter med selvbildet sitt. Det finnes div. støttesentre, og det kan være mye støtte i og skrive her på Forum for overgrep. Og andre steder på internett, men når hun er såpass deprimert bør hun kanskje starte hos fastlegen..? hvis hun klarer da..hvis ikke, oppfordre henne til og skrive litt på disse sidene!! Her er det mange som vil kunne forstå hvordan hun har det... Til sist vil jeg bare si at hun er heldig som har deg som venn! Så fint at du bryr deg! Håper venninnen din snart beg. og ta i mot hjelp... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228654-en-bekymring/#findComment-1727027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petroline Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei! Altfor vanlig, dessverre... tror Mange, inkludert meg selv, håper og håper at det ikke skal være sant, "bedøver" seg selv, og later som om det ikke fant sted- helt til det ikke går lenger!...og da er man kanskje blitt voksen.. Venninnen din har det helt sikkert kjempe vondt. De eneste rådene jeg har er at du bør oppfordre henne til og søke proffesjonell hjelp. Med slike opplevelser og minner inne i hodet og i kroppen, trenger man det for å få det bedre. Selv kan du være til hjelp ved og gjøre det tydelig for henne at du "er der for henne", hvis hun trenger deg. At du er glad i henne for den hun er... mange som har opplevd overgrep sliter med selvbildet sitt. Det finnes div. støttesentre, og det kan være mye støtte i og skrive her på Forum for overgrep. Og andre steder på internett, men når hun er såpass deprimert bør hun kanskje starte hos fastlegen..? hvis hun klarer da..hvis ikke, oppfordre henne til og skrive litt på disse sidene!! Her er det mange som vil kunne forstå hvordan hun har det... Til sist vil jeg bare si at hun er heldig som har deg som venn! Så fint at du bryr deg! Håper venninnen din snart beg. og ta i mot hjelp... Eg trur du bare skal være dirkete med henne. av og til skulle eg ønske noken var meir direkte med meg. sei kva ho evt har sagt. sei du har tenkt på det. Sei du evt ønsker hjelpe henne. Vær direkte. Da har for meg ofte vært trygt og godt. Sei du er bekymra!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228654-en-bekymring/#findComment-1727175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.