Gjest sår spørsmål Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Slo tommelen noe innmari, men det er vel ikke vits i å dra så lenge jeg kan bøye de litt selv om den er hoven og gjør vondt. Hvordan får man renset sår for sand, når der langt inne i såret? Har prøvd å sitte med henda i vann i 20 min, og pirke der ut med Q-tips, men der sitter liksom fast inne der. 0 Siter
Gjest sår spørsmål Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Grønnsåpe skal vel være bra for sånt? ja, men det har jeg ikke, men har sittet med mildt såpevann så det må jo ihvertfall være ren grums og sand der nå. Ellers glemte jeg ordet legevakta, men regner med hevelsen går ned av seg selv? 0 Siter
Gjest Kaboff Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 tilsett litt salt i vannet, så det blir mer fysiologisk riktig - det er ikke bra med for mye rent vann. Pyrisept bør holde til å rense med, sand etc blir normalt fjernet når du blør 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 tilsett litt salt i vannet, så det blir mer fysiologisk riktig - det er ikke bra med for mye rent vann. Pyrisept bør holde til å rense med, sand etc blir normalt fjernet når du blør Salt,det må jo svi noe helt forferdelig. 0 Siter
Gjest Kaboff Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Salt,det må jo svi noe helt forferdelig. Nei. Kroppens "vann" inneholder salt, det er grunnen til at man renser sår med fysiologisk saltvann. Men det vil svi hvis det er for mye salt i 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Gikk det bra med såret? Det bør skylles ved vært "sårstell" dersom det er et stort sår. Kanskje du har en tom flaske med tut? F.eks imsdalflaske/ketsjupflaske? Ha vann i den, og litt salt, som Kaboff sa tidligere. Sprut med såpass stort trykk at det ikke gjør vondt, men at vannet likevel kommer godt til inn i såret. 0 Siter
cecily Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Salt,det må jo svi noe helt forferdelig. Rent salt vil svi, men ikke lettsaltet vann. 0 Siter
cecily Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Sanden vil komme ut av seg selv, den. Kroppen er flink til å renske opp. Tenk bare på all grusen småbarn får slått inn i håndflater og små knær. Det som sitter langt inni skal du bare la være, men pirke bort det overflatiske. Dersom tommelen din er blå, rød eller lilla ville jeg dratt på legevakten eller bestilt akuttime hos fastlegen tirsdag. Er den bare vanlig hoven og varm, men ikke godt synlig misfarget, så går det nok helt fint med deg. God bedring. 0 Siter
Gjest sår spørsmål Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Sanden vil komme ut av seg selv, den. Kroppen er flink til å renske opp. Tenk bare på all grusen småbarn får slått inn i håndflater og små knær. Det som sitter langt inni skal du bare la være, men pirke bort det overflatiske. Dersom tommelen din er blå, rød eller lilla ville jeg dratt på legevakten eller bestilt akuttime hos fastlegen tirsdag. Er den bare vanlig hoven og varm, men ikke godt synlig misfarget, så går det nok helt fint med deg. God bedring. Holdt meg hjemme fra legevakta, så får jeg håpe at hevelsen snart går ned. Hvis dere lurer på hva en tommel er god til, så er den jævlig bra til å dra opp glidelåser med og annet nøyaktighetsarbeid som å legge sammen klær. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.