Gå til innhold

Det å snakke med seg selv


Gjest Loner

Anbefalte innlegg

Går til behandling men det er diverse ting jeg ikke føler meg komfortabel med å si face to face lissom.

F.eks driver jeg å snakker mye med meg selv, høres kanskje banalt ut men... Har tenkt det er nok fordi jeg er ensom men jeg driver å snakker om hva "vi" skal gjøre. Hva "vi" gjør. Noenganger våkner jeg opp på en måte mens jeg ler men husker ikke hva jeg ler av. Blir litt redd av å snakke om dette, er skremmende. Redd for å miste kontrollen igjen.

Bruker antipsykotka, er redd den ikke virker lenger også.

Er dette ett stort problem eller føles det bare sånn fordi det er mitt problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det samme selv, snakker med meg selv rett som det er. Er paranoid, schizoid og er tidvis grensepsykotisk. I følge legen min trenger det ikke være noe sykdomstegn så lenge det ikke er andre stemmer du snakker med. Jeg snakker med meg selv, men det er min egen stemme og mitt eget selv som jeg kommuniserer med. Er mye alene og hvis jeg ser eller leser noe som jeg reagerer på, så bryter ofte min indre dialog ut i tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

Hvis det er et et problem for deg,er det jo et problem.

Selv snakker jeg ofte med meg selv og "de rundt meg",som enkelte tror ikke eksisterer,det bryr meg ikke lenger..=)

Man må finne ut av selv hva som er bra for en,ikke la andre styre det,da går det galt,det fører til fortvilelse og forvirrelse,hør på deg selv.

Men er det et problem for deg,gjør det du føler er rett for å fixe problemet..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det samme selv, snakker med meg selv rett som det er. Er paranoid, schizoid og er tidvis grensepsykotisk. I følge legen min trenger det ikke være noe sykdomstegn så lenge det ikke er andre stemmer du snakker med. Jeg snakker med meg selv, men det er min egen stemme og mitt eget selv som jeg kommuniserer med. Er mye alene og hvis jeg ser eller leser noe som jeg reagerer på, så bryter ofte min indre dialog ut i tale.

Så synes jeg nok at du burde snakke med legen din om dette, kanskje du må regulere dosen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det samme selv, snakker med meg selv rett som det er. Er paranoid, schizoid og er tidvis grensepsykotisk. I følge legen min trenger det ikke være noe sykdomstegn så lenge det ikke er andre stemmer du snakker med. Jeg snakker med meg selv, men det er min egen stemme og mitt eget selv som jeg kommuniserer med. Er mye alene og hvis jeg ser eller leser noe som jeg reagerer på, så bryter ofte min indre dialog ut i tale.

Jeg kjefter på en slags hissig indre stemme. Dette gjør jeg stadig, noen ganger gjør jeg det høyt, og føler det er implanterte tanker også. Men nå på medisiner er jeg klar over at det bare er hjernen som ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...