Gå til innhold

Realisere eget prosjekt når sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Gjest fluefrua
Skrevet

Jeg er 100% sykemeldt grunnet ryggprolaps. Yrket jeg har er meget fysisk krevende og iflg. spesialist er det veldig usikkert om jeg kan gå tilbake til jobben.

Vel det jeg lurer på er at jeg har laget ferdig et barneprosjekt jeg ønsker å realisere. Kan jeg det? Dette vil jo ikke kreve noe av meg fysisk, jobben er gjordt, prosjektet skal bare realiserers.

Hvorvidt jeg vil få inntekt av dette i nærmeste fremtid er usikkert. Dersom jeg evnt må starte eget selskap for å få dette realisert. Mht dette prosjektet er dette et yrke jeg vil kunne mestre rent fysisk. Men gjør jeg noe ulovlig?

Må jeg vente til evnt ferdig rehabilitering / attføring? Da kan vi jo snakke flere år. Eller må jeg halvere sykemeldingen dersom prosjektet kan gi meg inntjenening?

Gjør ikke dette for å kun tjene penger, men fordi det er det jeg alltid har ønsket å drive med. Planen var jo å gjøre dette ved siden av jobb, men nå som jeg er sykemeldt vet jeg ikke hva jeg får lov til lenger.

Noen råd til meg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...