Gå til innhold

All inclusive-spm.

Anbefalte innlegg

uptowngirl1365380300
Skrevet

På flere av all-inclusive-hotellene står det at de krever pent antrekk til middag (ikke shorts). Hva betyr egentlig dette? Tenker mest på hva min kjære samboer kan ha på seg, han liker godt å gå i knelange bukser (piratbukser) på kvelden i "syden", men er dette for lite pent tro? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Vil tro de ønsker at menn går i langbukser.

Skrevet

Skjønner meg ikke på folk som reiser på slike AI turer.

Gjest sandex
Skrevet

Skjønner meg ikke på folk som reiser på slike AI turer.

Hvorfor ikke det da?

Skrevet

Hvorfor ikke det da?

Man mister jo all handlefrihet, når det gjelder å velge hvor man vil spise. Det blir samme maten hver dag. Ganske kjedelig Det er forøvrig ikke særlig morsomt å gå rundt med slike idiotiske armbånd.

Ikke noe for meg, hvertfall.

Annonse

Gjest settingen
Skrevet

Det kommer an på sammenhengen / antrekket, en kortermet skjorte og pene sandaler, så går korte bukser greit.

Det de er mest redde for er vel korte badeshorts / addidasshorts og en sliten t-skjorte (eller bar overkropp..) til middagsserveringen.

Han kan vel ha med en eller to pene lyse sommerbukser, så ser han an hva som kreves.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Det betyr at han ikke skal komme i shorts eller sliten dongeribukse.. Som oftest er det bare en av flere restauranter på området som krever antrekk (litt finere bukse og overdel, ikke singlet liksom..)

Nyt ferien, all inclusive er fantastisk, spør du meg!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kommer jo an på hvilket land det er snakk om også.

Men han drar naturligvis på seg bukse (hel, ikke halvbukse eller shorts), og en fin t-skjorte, skjorte eller genser.

Gjest sandex
Skrevet

Man mister jo all handlefrihet, når det gjelder å velge hvor man vil spise. Det blir samme maten hver dag. Ganske kjedelig Det er forøvrig ikke særlig morsomt å gå rundt med slike idiotiske armbånd.

Smaken er som baken vet du :)

Skrevet

Smaken er som baken vet du :)

Ja, jeg ga da kun uttrykk for undring over at noen velger et slikt opplegg. Det syns jeg er rart.

Gjest sandex
Skrevet

Ja, jeg ga da kun uttrykk for undring over at noen velger et slikt opplegg. Det syns jeg er rart.

OK :) det synes ikke jeg :)

Skrevet

OK :) det synes ikke jeg :)

Noe av det hyggeligste på ferier i varmere strøk, syns jeg er sjarmen, valgfriheten, med å velge spisested både til lunsj og om kvelden. Liker heller ikke å måtte passe faste klokkeslett. Det begrenser ihvertfall MIN handlefrihet. Klokka har ingen sentral plass hos meg når jeg har ferie.

Kunne vært moro å høre hvilke fordeler du syns det er med AI, ettersom du sverger til et slikt opplegg?

Annonse

Skrevet

Noe av det hyggeligste på ferier i varmere strøk, syns jeg er sjarmen, valgfriheten, med å velge spisested både til lunsj og om kvelden. Liker heller ikke å måtte passe faste klokkeslett. Det begrenser ihvertfall MIN handlefrihet. Klokka har ingen sentral plass hos meg når jeg har ferie.

Kunne vært moro å høre hvilke fordeler du syns det er med AI, ettersom du sverger til et slikt opplegg?

Jeg er enig med deg. Tror nesten aldri jeg har spist middag på hotellet de gangene jeg har vært på ferie.

Mye av sjarmen er jo nettopp å prøve ut nye restauranter og å rusle omkring og ta en drink her og der, på barer og fortausrestauranter.

Men det kan jo hende at noen som f. eks. reiser med små unger tenker litt annerledes og synes det er greit å ha alt på ett sted.

I tillegg får man bedre kontroll over feriebudsjettet når all mat og drikke allerede er betalt og man vet hva det koster.

Gjest vår erfaring
Skrevet

Vi har vært på all inclusive-ferie en gang, og det ga absolutt mersmak. Hotellet var flott, maten var god, utvalget stort og varierte hver kveld hele uka. Vi kunne velge mellom internasjonal mat og lokal mat. Man slapp å gå rundt med lommebok. Ungene kunne få is og annen drikke akkurat når de ville, og de kunne ordne det selv. Og om noen tror at vi var på hotellet hele dagen, så er det feil. Vi hadde bil de fleste dagene og kjørte rundt og så oss rundt. Spiste lunjs andre steder to dager.

Året før var på på en typisk turistøy. Hadde kun frokost inkludert, skulle spise lokal mat. Etter tre kvelder ga vi opp - lokal mat var rett og slett ikke god. Skikkelig gatekjøkkenmat, og da prøvde vi å finne steder hvor de hadde lokal mat. Vi endte opp med å kjøpe bonger til buffeten på hotellet resten av uka.

Jeg ville ikke kjøpt all inclusive om jeg dro til et sted med ikke alt for mange turister, det er jeg enig i. All inclusive er også kanskje mer en familie-greie. Men har man barn og skal til en av turistmaskinene og bo midt i en turistfelle, milevis fra en genuin lokal restaurant, så er min erfaring at man har alt å vinne og ingenting å tape på å ha all inclusive. Og særlig om man har små barn som man ønsker å fore med annet enn hamburger og pommes frites.

Vi drar gjerne på all inclusive igjen. Så lenge ungene er små og det er kjekkest for familien å bo i en turistfelle hvor alle de tingene man går glipp av ved all inclusive likevel ikke eksisterer utenfor hotellet....

Gjest sandex
Skrevet

Det var da voldsomt for en forsvarstale?! .. Har jo sagt at jeg respekterer at meninger er delte?!?!

Jeg synes det er en fordel når man har en bunch med unger med, og at man slipper å lete seg frem etter info om hva man skal kunne gjøre, hvor man skal spise, hva barna skal finne på .... Stresser nok når jeg er hjemme!

Gjest kizi
Skrevet

Jeg synes det er et kjempetilbud. Med en travel hverdag og barn, så er det en befrielse og bare kunne slappe av og ha alt tilgjengelig. Å streife rundt gjør vi nok i hverdagen, så for oss er det midt i blinken og ha alt inkludert. Så det kommer helt ann på utgangspunktet for dette valget.

fei1365380229
Skrevet

Vi var på all inclusive i påskeferien, trengte overhodet ikke noe armbånd, ikke skifte til middag, og maten var ikke lik hver gang, den var faktisk ulik hver gang.

Kjempeflott opplegg for folk med mange barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...