Gå til innhold

Blir gal av mjauende katt.

Anbefalte innlegg

Gjest mjau mjau
Skrevet

åååå jeg er lei av katta som forstyrrer nattesøvnen vår hver eneste natt.

Den går rundt husene her å skriker hele tiden.

Det må være et eller annet som plager den tror jeg for en katt uten plager mjauer da ikke hele tiden eller?

Dens eiere bor ikke langt fra oss men vi har ingen kontakt med dem,

Skjønner de ikke at katta deres sannsynligvis trenger hjelp?

den er ute hele tiden ser det ut for så så mye kos får den nok heller ikke.

Har vi noen rettigheter til å ta katta med til dyrlege?

Må eier kontaktes først?

Hva med middel å ha på eiendomen for at ikke dyr skal komme inn på vår eiendom,finnes det?

Videoannonse
Annonse
Gjest rent bord
Skrevet

Sett opp ei revesaks. Eller lettere, ei haresnare. Garantert fangst første natta.

Gjest Kaboff
Skrevet

Hei, man får kjøpt en spray i dyrebutikker som heter Cat-off, det kan være at den hjelper. Ellers kan du spraye en blanding av salmiakk og eddik rundt huset (men da blir det luktende for dere og!)

Skrevet

Katten har nok en støyende personliget, ikke noe å gjøre med, og ikke noe middel som virker.

Men fest en lapp med en strikk eller hyssing rundt halsen på den hvor du ber om at eier gir seg til kjenne.

Gjest sirikat
Skrevet

Hei, man får kjøpt en spray i dyrebutikker som heter Cat-off, det kan være at den hjelper. Ellers kan du spraye en blanding av salmiakk og eddik rundt huset (men da blir det luktende for dere og!)

Salmiakk? Hehe, det vil i hvert fall tiltrekke seg alle hannkattene i området. Det er salmiakk i urin, og det vil få alle hannkattene til å markere området som sitt..

Skrevet

Det er kanskje løpetid nå, og da mjauer kattene noe helt forferdelig.

Gjest mjau mjau
Skrevet

Det er kanskje løpetid nå, og da mjauer kattene noe helt forferdelig.

Da har denne katten løpetid svært lenge.

Skrevet

Ei bøtte vann over katta skulle gjøre susen;o)

Skrevet

et tips er..

En langsom pinefull død med etylenglykolforgiftning er dyreplageri, men mange har nok drept hunder og katter på den måten dessverre. Mange har også dødd av å slikke opp fra garasjegulvet. Det smaker søtt.

Gjest ikke frostvæske!
Skrevet

En langsom pinefull død med etylenglykolforgiftning er dyreplageri, men mange har nok drept hunder og katter på den måten dessverre. Mange har også dødd av å slikke opp fra garasjegulvet. Det smaker søtt.

Oopps... Det viser hvor kritisk man skal være til hva andre sier. Jeg beklager på det sterkeste min første post, da. Jeg er blitt fortalt at det gir en ekkel smak som holder den unna området... Naivt... Beklager! Dyreplageri kan vi ikke ha noe av.

Altså:

Skrevet

Oopps... Det viser hvor kritisk man skal være til hva andre sier. Jeg beklager på det sterkeste min første post, da. Jeg er blitt fortalt at det gir en ekkel smak som holder den unna området... Naivt... Beklager! Dyreplageri kan vi ikke ha noe av.

Altså:

Jeg var nå ganske diplomatisk i svaret :-)

Ja, etylenglykol smaker søtt, og både hunder og katter slikker det i seg. En teskje er nok.

Tips: Da må dyret for som lynet til veterinær for å få apomorfinsprøyte, pumpes og få en liter med flytende trekull dyttet ned i gapet. Et sabla styr, men er du rask så går det bra.

Skrevet

Da har denne katten løpetid svært lenge.

Det kan jo være en ukastrert hannkatt. De gauler etter en partner året rundt, men er spesielt ille om våren når det er mye løpetid rundtomkring.

Hvis det er en ukastrert hannkatt kan du jo spørre eieren pent om de ikke har vurdert å kastrere katten. Det er mange fordeler for både katten, dere og eieren.

Skrevet

Vi kunne ha opptil 10 gaulende kattedemoner rekende. Vi spylte dem med slangen om sommern, da for de i alle retninger og kom ikke tilbake på en stund.

Skrevet

Det finnes sånne "få vekk katter"-midler. Jeg husker desverre ikke hva de heter. Spør på Plantasjen eller hos farvehandleren.

Eller kast en bøtte med vann over den. Det er effektivt og ikke dyreplageri når det ikke er frost om natta.

Gjest mjau mjau
Skrevet

eller softgun..

Synes jeg ser meg hengende halvnaken ut gjennom vindu i andre etasje med bøtta klar hihi, håper nabo'n ikke har kamera.

Gjest mjau mjau
Skrevet

Vi kunne ha opptil 10 gaulende kattedemoner rekende. Vi spylte dem med slangen om sommern, da for de i alle retninger og kom ikke tilbake på en stund.

lol

Gjest mjau mjau
Skrevet

Jeg var nå ganske diplomatisk i svaret :-)

Ja, etylenglykol smaker søtt, og både hunder og katter slikker det i seg. En teskje er nok.

Tips: Da må dyret for som lynet til veterinær for å få apomorfinsprøyte, pumpes og få en liter med flytende trekull dyttet ned i gapet. Et sabla styr, men er du rask så går det bra.

Da er det nok best katta får rævva i gir sånn at den ikke dauer på gården min og jeg blir avslørt som kattedreper og muligens får skylda for masse annet attpå.

Gjest mjau mjau
Skrevet

Det kan jo være en ukastrert hannkatt. De gauler etter en partner året rundt, men er spesielt ille om våren når det er mye løpetid rundtomkring.

Hvis det er en ukastrert hannkatt kan du jo spørre eieren pent om de ikke har vurdert å kastrere katten. Det er mange fordeler for både katten, dere og eieren.

joa men nå har dt seg sånn at denne katta sitter stille og rolig på sin egen trapp av og til og så når den skal ut å gå på besøk hos andre så gauler den som f... vi har ikke noen hukatte her i nærheten bare hunder å hunder er vel litt vel stort å parre for en liten tjukk katt! :)

Gjest mjau mjau
Skrevet

Det finnes sånne "få vekk katter"-midler. Jeg husker desverre ikke hva de heter. Spør på Plantasjen eller hos farvehandleren.

Eller kast en bøtte med vann over den. Det er effektivt og ikke dyreplageri når det ikke er frost om natta.

Kanskje jeg skal være på vakt i natt med 10 liters bøtta klar?

Synd det er litt mørkt så bommer jeg så får nå blomsterbedet litt vann da å det er kanskje ikke så ille det heller,å hvis noen ser meg så kan jeg jo bare si at plantene mine trenger litt vann nå ettersom det ikke har regnet på lenge.:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...