Gå til innhold

Blir gal av mjauende katt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det nok best katta får rævva i gir sånn at den ikke dauer på gården min og jeg blir avslørt som kattedreper og muligens får skylda for masse annet attpå.

Det er straffbart å forgifte dyr.

Videoannonse
Annonse
Gjest betjenten
Skrevet

Da er det nok best katta får rævva i gir sånn at den ikke dauer på gården min og jeg blir avslørt som kattedreper og muligens får skylda for masse annet attpå.

*masse annet attpå.

Hva, har du kjerringa på kjøla?

Gjest mjau mjau
Skrevet

Det er straffbart å forgifte dyr.

Jeg kunne tenkt meg å heller forgifte eieren får vel mindre straff å da vel?

Gjest mjau mjau
Skrevet

*masse annet attpå.

Hva, har du kjerringa på kjøla?

Ikke at jeg har så masse på kjøla da, det er no vel mye sjangs for at jeg likevel kan få skylda for andre hendelser hvis jeg blir tatt for noe.

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å heller forgifte eieren får vel mindre straff å da vel?

Trolig. Men fest en lapp på den, så går den hjem med den. Meldingen kan være en advarsel.

Jeg er prinsippielt i mot å la katter gå ute, folk burde ha dem inne og ikke la dem reke rundt å gjøre ugang. F eks så gjør de rent bord blant rugende fugler, ekornunger og kyllinger. De har også raidet hønsehus og utryddet hele kull med nyinnkjøpte kyllinger.

Skrevet

Kanskje jeg skal være på vakt i natt med 10 liters bøtta klar?

Synd det er litt mørkt så bommer jeg så får nå blomsterbedet litt vann da å det er kanskje ikke så ille det heller,å hvis noen ser meg så kan jeg jo bare si at plantene mine trenger litt vann nå ettersom det ikke har regnet på lenge.:)

Hehe.. :-)

Skrevet

Det finnes sånne "få vekk katter"-midler. Jeg husker desverre ikke hva de heter. Spør på Plantasjen eller hos farvehandleren.

Eller kast en bøtte med vann over den. Det er effektivt og ikke dyreplageri når det ikke er frost om natta.

Get off heter den.

Bruker den på møbler/dører her hjemme sånn at kattene ikke skal klore der.

Lukter sånn syrlig råtten sitron type ting.

Ikke alle katter som faktisk bryr seg om lukten da.

Skrevet

get-off sprayen er det så med så med. det finnes en del katter som ikke reagerer overhodet på den. derimiot finnes det noen perler man kan strø rundt omkring, "plante" litt mer solid i bakken, så de VIRKELIG holder seg unna. men. så spørs det hvor langt du må gå med disse da...siden kattejammer kan bli ganske høyt. spørs om det er lettest med ørepropper.

Skrevet

Vår er løpetid for katter. Mjauingen gir seg når hankattene har fått parret seg ferdig. Å skremme dem vekk så lenge det er en hunkatt i nærheten er håpløst. De kommer ganske raskt tilbake. Kjøp "sov i ro" så lenge...

Føler med deg :-)

ikke fast nick
Skrevet

Hvis du vet hvem som eier den, bør du kontakte dem og forlange at de gjør noe med problemet. Hvis katta ikke er kastrert, bør du kreve at de kastrerer den. Du kan jo også ymte frempå med at dersom katten kommer inn på din eiendom og er til plage for deg, vil du fange den og levere den til omplassering som hjemløs katt.

Katta har det kanskje ikke noe godt, så mulig den vil få det bedre med et nytt hjem?

Uansett er det eierens ansvar å sørge for at katten ikke er til sjenanse for andre.

Gjest mjau mjau
Skrevet

Det er kanskje løpetid nå, og da mjauer kattene noe helt forferdelig.

Hadde det bare vært hunnkatt i nærheten så, de finnes lengre borti gata her men ikke rundt huset vårt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...