Gå til innhold

Ang. bryllupsreise og skifte av etternavn

Anbefalte innlegg

uptowngirl1365380300
Skrevet

Vi skal gifte oss i september og skal på bryllupsreise rett etterpå. Jeg skal skifte navn etter bryllupet, og for å få med det på vigselsattesten, så leverer man jo inn navneendringsskjema sammen med de andre skjemaene til prestekontoret, noen måneder før bryllupet.

Men vi skal bestille reisen nå. Jeg skal da bestille reisen med mitt navn slik det er nå? Og passet mitt må vel også endres, men jeg kan jo ikke gjøre det før jeg offisielt har bytta navn, og det er jo ikke før september. Men holder det at jeg tar med billett og pass med gammelt navn, og vigselsattesten i tillegg? Blir det masse kluss i passkontrollen osv da tro??

Må jo være noen her som veit noe om det, er jo mange som reiser bort rett etter bryllupet...

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få det i orden i god tid. Navn på flybilletten MÅ stemme overens med navnet i passet.

uptowngirl1365380300
Skrevet

Få det i orden i god tid. Navn på flybilletten MÅ stemme overens med navnet i passet.

Har bestilt nå. Og navnet på billetten kommer til å stemme overens med passet, selvom jeg da egentlig heter noe annet, men det er det vel ingen som finner ut? Men det holder vel at jeg tar med vigselsattesten og viser den hvis det blir no trøbbel, selvom den kanskje ikke står på engelsk da.

For de som sjekker billett og pass sjekker jo ikke oppimot folkeregisteret hvem som reiser/hva folk heter, så da går det vel greit

Skrevet

Har bestilt nå. Og navnet på billetten kommer til å stemme overens med passet, selvom jeg da egentlig heter noe annet, men det er det vel ingen som finner ut? Men det holder vel at jeg tar med vigselsattesten og viser den hvis det blir no trøbbel, selvom den kanskje ikke står på engelsk da.

For de som sjekker billett og pass sjekker jo ikke oppimot folkeregisteret hvem som reiser/hva folk heter, så da går det vel greit

Det kan jeg ikke forestille meg de gjør.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det greieste må være at du reiser med ditt gamle pass og har billetter med ditt gamle navn.

Så skaffer du deg nytt pass straks du er tilbake fra bryllupsreisen.

Skrevet

Når jeg reiste til Spania ifjor sommer fikk jeg,i passkontrollen på Gardermoen, beskjed om at jeg måtte sørge for at etternavnet på billetten stemte helt overens med etternavnet i passet. Så lenge jeg reiste til et Scengen-land var det ikke noe problem, men skulle jeg f.eks. reise til England, ville det blitt trøbbel.

Det går kanskje an å bestille billetten din i ditt gamle etternavn som stemmer overens med passet?

Skrevet

Hvorfor ikke endre navn nå? -Hos Folkeregisteret. Du behøver jo ikke ta det i bruk før etter du er gift.

Skrevet

Samme problem som deg.

Men jeg venter med å skifte etternavn til etter sommern.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...