Gå til innhold

sosionomutdanning

Gjest har så lyst til å begynne å studere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som tar det nå?

Vurderer dette fra høsten av, så lurte på om det var mange obligatoriske timer 1. året - noen som vet?

Prøver å legge kabal hvordan det skal gå opp med barn, jobb og mann:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner vel ikke yrke der du får mer kjeft i løpet av dagen.

Sinte sosialklienter er ikke å spøke med.

Gjest LOTUS78
Skrevet

jeg tror det kommer an på hvilken skole du skal gå på. Jeg ville tatt kontakt med den aktuelle høgskole å hørt om dette. Forelesninger pleier ikke være obligatoriske og de varer som regel ikke mer enn 3 timer. I tillegg er det noen skoler som bruker mye obligatoriske gruppearbeid, men det er ikke over alt, så vidt jeg vet. Men ta kontakt med skolen du ønsker å gå.

Skrevet

Bare vær klar over at det er nesten umulig å få jobb etterpå. Jeg holdt på å ta den utdannelsen for noen år siden, det var aetats store forslag for de fleste som var ferdig med videregående.

Skrevet

Hvordan skal du komme inn på skolen fra høsten av, når søknadsfristen gikk ut for 2 uker siden?

Eller er det en ennå senere frist for visse typer søknader?

Gjest amparro
Skrevet

Jeg synes du burde ta kontakt med skolen du vurderer å søke på å høre hvordan opplegget deres er.

Jeg synes du burde søke og begynne hvis du kommer inn. Selv om søknadsfristen gikk ut 15 april! Men du kan jo søke til neste år :-)

Som sosionom kan du jobbe med MYE forskjellig og det finnes jobber hvor du slett ikke får kjeft hele dagen :-) Jobb er det også gode muligheter for å få.

Du har valget mellom mange videreutdanninger og da blir jobbmulighetene mye større. Sosionom = kjeft er bare tull, det er vel en ganske gammeldags holdning.

Jeg har selv ei venninne som går 1 kl. barnevern og hun har to små barn. Det går så det suser og hun stortrives :-)

Hun har fått ekstrajobb 40% på en bv.innstitusjon og kan regne med jobb etter studiene. det kommer ikke til å bli et problem for henne.

Stå på og lykke til :-)

Skrevet

Hvordan skal du komme inn på skolen fra høsten av, når søknadsfristen gikk ut for 2 uker siden?

Eller er det en ennå senere frist for visse typer søknader?

Har søkt:) Bare begynner å planlegge det praktiske hvis jeg skulle komme inn:)

portiaDeRosso
Skrevet

hei

jeg er selv nyutdannet sosionom. På Høyskolen jeg gikk var det 3 timer pr. dag 4 dager i uken, dvs en lesedag. Noen ganger, perioder og uker var det lengre dager. Gruppearbeid og noen timer obligatorisk, ellers frivillig nesten hele året!

Å utdanne seg til sosionom gir ett bredt utvalg til jobber. Det er vanskelig å få drømmejobben med en gang, som i de fleste yrker. Endel jeg kjenner har gått arbeidsledige i over ett år før de fikk seg noe. Men takler du å jobbe i vikariat, og ikke er for kresen i hvilke jobber du tar så vil du nok komme i jobb ganske fort.

Å bli sosionom handler ikke bare om å jobbe på sosialkontor. Mange ulike typer mennesker du kan jobbe med. Mulighet til å videreutdanne deg. Jobbe for å stige i gradene.

Men ja, det er mange som har valgt denne utdannelsen. Det er trangt på jobbmarkedet.

Skrevet

Har søkt:) Bare begynner å planlegge det praktiske hvis jeg skulle komme inn:)

OK. Ut fra trådstart-innlegget ditt virket det noe vagere enn som så.

Lykke til da!

Skrevet

Jeg synes du burde ta kontakt med skolen du vurderer å søke på å høre hvordan opplegget deres er.

Jeg synes du burde søke og begynne hvis du kommer inn. Selv om søknadsfristen gikk ut 15 april! Men du kan jo søke til neste år :-)

Som sosionom kan du jobbe med MYE forskjellig og det finnes jobber hvor du slett ikke får kjeft hele dagen :-) Jobb er det også gode muligheter for å få.

Du har valget mellom mange videreutdanninger og da blir jobbmulighetene mye større. Sosionom = kjeft er bare tull, det er vel en ganske gammeldags holdning.

Jeg har selv ei venninne som går 1 kl. barnevern og hun har to små barn. Det går så det suser og hun stortrives :-)

Hun har fått ekstrajobb 40% på en bv.innstitusjon og kan regne med jobb etter studiene. det kommer ikke til å bli et problem for henne.

Stå på og lykke til :-)

Hvis det er ledige plasser kan man komme inn allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...