Gå til innhold

Regler for bruk av håndjern på glattcelle?

Anbefalte innlegg

Gjest -skammer meg
Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan ha blitt utsatt for et overgrep av politiet. Det er mange år siden nå, men jeg opplevde behandlingen som svært traumatisk.

Saken er at jeg prøvde å skade meg med et barberblad som jeg hadde i lommen. En politimann så dette, kom inn og kastet seg over meg. Det var selvfølgelig riktig av han å gripe inn. Men etter at legen hadde vært på cella, puttet de på meg håndjern og surret sammen beina mine med plastikkreimer. Jeg ble hysterisk, men etter en stund roet jeg meg. Likevel lå jeg slik som en kålorm helt til neste morgen, og det var minst 5 timer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skulle de gjort da syns du`? - Egentlig skulle de vel ha lagt deg inn på psykiatrisk.

Gjest -skammer meg
Skrevet

Hva skulle de gjort da syns du`? - Egentlig skulle de vel ha lagt deg inn på psykiatrisk.

Barberbladet ble jeg jo fratatt, så da var det ikke lenger fare for at jeg kunne skade meg med det...

Skrevet

Barberbladet ble jeg jo fratatt, så da var det ikke lenger fare for at jeg kunne skade meg med det...

Du kunne klort deg sikkert. Men hvorfor tenker du så mye på dette nå?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er svært strenge regler for bruk av håndjern i Norge.

Jeg aner ikke hvor spinnvill du var, men i utgangspunktet høres det veldig brutalt ut å la deg ligge der med håndjern på hele natta, og hvis det stemmer at de bandt beina dine henger det overhodet ikke på greip. Hvorfor i helvete gjorde de det? Var glattcella stå stor at de var redd du skulle få fart og knuse hodet mot døra?

Dette kan umulig ha vært lovlig.

Gjest -skammer meg
Skrevet

Du kunne klort deg sikkert. Men hvorfor tenker du så mye på dette nå?

Fordi denne fordømte episoden dukker opp i hodet mitt nesten hver eneste dag, selv om det er mange år siden.

Skrevet

Høres helt klart ulovlig ut, med du gjør lurest i å legge det bak deg.

Skrevet

Fordi denne fordømte episoden dukker opp i hodet mitt nesten hver eneste dag, selv om det er mange år siden.

Det er jo rart da....du trenger nok å få bearbeidet de følelsene og tankene. Mulig de hadde satt reimer på deg på en psykiatrisk avdeling også. Syns du skal snakke med legen din om det - at det plager deg.

Gjest -skammer meg
Skrevet

Høres helt klart ulovlig ut, med du gjør lurest i å legge det bak deg.

Tro meg, det er kjempeirriterende at denne scena stadig dukker opp og jeg ønsker å bli kvitt dise plagsomme minnene en gang for alle.

Skrevet

Tro meg, det er kjempeirriterende at denne scena stadig dukker opp og jeg ønsker å bli kvitt dise plagsomme minnene en gang for alle.

Da bør du nok vurdere psykolog for å bearbeide traumene.

Skrevet

Kan forstå at dette kan oppleves som traumatisk, men tror likevel ikke det er helt uvanlig.

Politiet har ett helt annet lovverk å forhold seg til enn f.eks psykiatrien, hvor vi ikke kunne hatt deg i en belteseng en helt natt på bakgrunn av en slik hendelse.

I tillegg har det nok vært en vurdering i forhold både oppførsel, verbalt bruk og kansje rus/alkohol som gjorde at de gikk til dette skrittet - noe som også ville vært formidlende om du var innlagt på psyk.

Om du sliter nå såpass lenge etterpå synes jeg du burde bestille time hos lege/psykolog for å prate om hendelsen. Lykke til!!

Skrevet

Riktig!

Gjest Polio
Skrevet

Kanskje bedre at de gjorde dette, enn at du skulle begå selvmort??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...