Gå til innhold

personlig assistent

Anbefalte innlegg

Gjest vurderer dette
Skrevet

Hva er ca timelønn? Noen som veit?

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg er ikke sikker, men jeg vet den er dårligere enn hjelpepleieres vanlige lønn, for jeg kjenner ei som gikk fra en stilling som hjelpepleier til en stilling som personlig assistent, og hun tapte penger på det.

Eller kanskje var det fordi hun gikk ned i stillingsandel? Hm..nei, nå ble jeg jammen ikke sikker. Og du ble ikke klokere :P

Skrevet

Jeg er ikke sikker, men jeg vet den er dårligere enn hjelpepleieres vanlige lønn, for jeg kjenner ei som gikk fra en stilling som hjelpepleier til en stilling som personlig assistent, og hun tapte penger på det.

Eller kanskje var det fordi hun gikk ned i stillingsandel? Hm..nei, nå ble jeg jammen ikke sikker. Og du ble ikke klokere :P

Jeg vet heller ikke lønna. Men jeg er ganske sikker på at det avhenger av utdannelsesnivå. Personlige assistenter får ofte lavere lønn da de generelt er lavere utdannede enn hjelpepleiere.

Skrevet

Vil tro det er forskjell på lønn om du jobber gjennom et firma eller om du er ansatt gjennom kommunen.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg vet heller ikke lønna. Men jeg er ganske sikker på at det avhenger av utdannelsesnivå. Personlige assistenter får ofte lavere lønn da de generelt er lavere utdannede enn hjelpepleiere.

Jeg tror ikke personlige assistenter lønnes etter utdannelse? Jeg fikk iallfall ikke inntrykk av at hjelpepleierutdannelsen til vedkommede jeg kjenner hadde noe å si. Men det kan godt være jeg er langt ute på jordet, altså.

Skrevet

Jeg tror det er 124 kr timen for nybegynnere gjennom Uloba.

Det er både fordeler og ulemper med å jobbe gjennom dem, du får skikkelig lønn som helge- og kveldstillegg og syke- og feriepenger. Men du har ganske stramme vilkår der, bl,a må du være omtrent parat døgnet rundt når det passer den du jobber for.

Kommunen betaler samme lønn hele tida men da må du ikke være like fleksibel og har faste arbeidstider.

Skrevet

Jeg tror det er 124 kr timen for nybegynnere gjennom Uloba.

Det er både fordeler og ulemper med å jobbe gjennom dem, du får skikkelig lønn som helge- og kveldstillegg og syke- og feriepenger. Men du har ganske stramme vilkår der, bl,a må du være omtrent parat døgnet rundt når det passer den du jobber for.

Kommunen betaler samme lønn hele tida men da må du ikke være like fleksibel og har faste arbeidstider.

Den du jobber for gjennom uloba kan vel også sette opp faste avtaler med sine assistenter?

Skrevet

Den du jobber for gjennom uloba kan vel også sette opp faste avtaler med sine assistenter?

Ja, men man klarer ikke alltid å holde avtalene. Plutselig trenger man hjelp på feil dag og dermed får man ikke annen hjelp fordi man har assistent.

Det kan være ubehagelig for både arbeidsgiver og ansatt, jeg lover at det ikke er så lett å ringe om kvelden på en søndag fordi man trenger hjelpen nå.

Skrevet

Ja, men man klarer ikke alltid å holde avtalene. Plutselig trenger man hjelp på feil dag og dermed får man ikke annen hjelp fordi man har assistent.

Det kan være ubehagelig for både arbeidsgiver og ansatt, jeg lover at det ikke er så lett å ringe om kvelden på en søndag fordi man trenger hjelpen nå.

Det tviler jeg ikke på. Ingen enkel situasjon for noen av partene nei.

Men hva gjør man om man har en kommunal avtale og strengt regulert arbeidstid da? Får man annen hjelp utenom disse tidene, hvis man trenger det?

Skrevet

Det tviler jeg ikke på. Ingen enkel situasjon for noen av partene nei.

Men hva gjør man om man har en kommunal avtale og strengt regulert arbeidstid da? Får man annen hjelp utenom disse tidene, hvis man trenger det?

Det er i hvert fall lettere å få hjelp. Jeg hadde et speil på badet som knuste en lørdagsnatt mens jeg lå og sov og da kom faktisk, egentlig ganske utrolig, hjemmesykepleien på søndag og feide opp.

Speilet var i tusen bittesmå biter og feiekosten var selvfølgelig innenfor alle glassbitene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...