flisa Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Noen som har peiling på barneseter/puter som kan festes kun i magebeltet til det midterste setet i bilen? -Til et barn på 4 år og oppover. Holder det med pute da tro? - det er nye regler fra 9.mai etc. 0 Siter
Gemini Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Kun magebelte er vel frarådet på det sterkeste, både til voksne og barn... Har hørt noen stygge historier om hva som skjer hvis ulykken skulle være ute... 0 Siter
flisa Skrevet 30. april 2006 Forfatter Skrevet 30. april 2006 Kun magebelte er vel frarådet på det sterkeste, både til voksne og barn... Har hørt noen stygge historier om hva som skjer hvis ulykken skulle være ute... Ja - tenkte ikke på å bruke beltet rundt barnet - men i setet. Trodde kanskje det fantes seter som bare skulle festes med magebelte -men det finnes sikkert ikke. Vi må vel sette inn skikkelig belte da. 0 Siter
Gemini Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Ja - tenkte ikke på å bruke beltet rundt barnet - men i setet. Trodde kanskje det fantes seter som bare skulle festes med magebelte -men det finnes sikkert ikke. Vi må vel sette inn skikkelig belte da. Ah, kun i setet, det vet jeg ikke. Du får høre på ekspert-forumet ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 30. april 2006 Forfatter Skrevet 30. april 2006 Ah, kun i setet, det vet jeg ikke. Du får høre på ekspert-forumet ;-) De har visst seter med base - som festes også i 2-punktssele, men det er bare til barn opp til 15 kg....sukk. 0 Siter
Gemini Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 De har visst seter med base - som festes også i 2-punktssele, men det er bare til barn opp til 15 kg....sukk. Men tror det sto i en nettavis at det holder med pute forresten. 0 Siter
flisa Skrevet 30. april 2006 Forfatter Skrevet 30. april 2006 Men tror det sto i en nettavis at det holder med pute forresten. Ja - men da kan jeg ikke bruke midtsetet igjen.... 0 Siter
Gemini Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Ja - men da kan jeg ikke bruke midtsetet igjen.... Men er det ikke en ganske grei sak å få montert et 3-punkts-belte? 0 Siter
flisa Skrevet 30. april 2006 Forfatter Skrevet 30. april 2006 Men er det ikke en ganske grei sak å få montert et 3-punkts-belte? Nei -baksetet vårt er i en buss - det er en "dobbelsofa" og et løst vippesete. Sukk... 0 Siter
Gemini Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Nei -baksetet vårt er i en buss - det er en "dobbelsofa" og et løst vippesete. Sukk... Bytte ut bilen? :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 nope.... Men her bør du kunne finne noen tips: http://www.lrforum.com/forum/index.php?s=8c0563a7f82acf3bb53a6b4ae22372b9&showtopic=5549 0 Siter
Atene Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Da jeg sjekket dette fantes det bare ett slikt sete, Concord Fixmax. Det er godkjent opp til 25 kilo, men jeg kan ikke tenke meg at man får plass til et barn på over ca. 18 kilo i det. 0 Siter
Gjest kanskje jeg kan selge bilen og kjøpe sykler? Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Kun magebelte er vel frarådet på det sterkeste, både til voksne og barn... Har hørt noen stygge historier om hva som skjer hvis ulykken skulle være ute... Magebelte er frarådet ja, men hva da når man har bil med magebelte og for mange barn til at alle kan sitte i trepunkts-sele? De er jo godkjent, vil denne godkjenningen bli trukket tilbake? 0 Siter
Gemini Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Magebelte er frarådet ja, men hva da når man har bil med magebelte og for mange barn til at alle kan sitte i trepunkts-sele? De er jo godkjent, vil denne godkjenningen bli trukket tilbake? Tviler på det. Men det finnes vel noen svært få seter som er godkjent for topunktbelte som man kan bruke. Evt. seter med Isofix kanskje? Eller ettermontere trepunktsbelte, hvis det er mulig? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.