Gå til innhold

Barneseter - magebelte - store unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på barneseter/puter som kan festes kun i magebeltet til det midterste setet i bilen? -Til et barn på 4 år og oppover. Holder det med pute da tro? - det er nye regler fra 9.mai etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun magebelte er vel frarådet på det sterkeste, både til voksne og barn...

Har hørt noen stygge historier om hva som skjer hvis ulykken skulle være ute...

Skrevet

Ja - tenkte ikke på å bruke beltet rundt barnet - men i setet. Trodde kanskje det fantes seter som bare skulle festes med magebelte -men det finnes sikkert ikke. Vi må vel sette inn skikkelig belte da.

Skrevet

Ja - tenkte ikke på å bruke beltet rundt barnet - men i setet. Trodde kanskje det fantes seter som bare skulle festes med magebelte -men det finnes sikkert ikke. Vi må vel sette inn skikkelig belte da.

Ah, kun i setet, det vet jeg ikke.

Du får høre på ekspert-forumet ;-)

Skrevet

Ah, kun i setet, det vet jeg ikke.

Du får høre på ekspert-forumet ;-)

De har visst seter med base - som festes også i 2-punktssele, men det er bare til barn opp til 15 kg....sukk.

Skrevet

De har visst seter med base - som festes også i 2-punktssele, men det er bare til barn opp til 15 kg....sukk.

Men tror det sto i en nettavis at det holder med pute forresten.

Skrevet

Men tror det sto i en nettavis at det holder med pute forresten.

Ja - men da kan jeg ikke bruke midtsetet igjen....:)

Skrevet

Ja - men da kan jeg ikke bruke midtsetet igjen....:)

Men er det ikke en ganske grei sak å få montert et 3-punkts-belte?

Skrevet

Men er det ikke en ganske grei sak å få montert et 3-punkts-belte?

Nei -baksetet vårt er i en buss - det er en "dobbelsofa" og et løst vippesete. Sukk...

Skrevet

Nei -baksetet vårt er i en buss - det er en "dobbelsofa" og et løst vippesete. Sukk...

Bytte ut bilen? :-)

Skrevet

Da jeg sjekket dette fantes det bare ett slikt sete, Concord Fixmax.

Det er godkjent opp til 25 kilo, men jeg kan ikke tenke meg at man får plass til et barn på over ca. 18 kilo i det.

Gjest kanskje jeg kan selge bilen og kjøpe sykler?
Skrevet

Magebelte er frarådet ja, men hva da når man har bil med magebelte og for mange barn til at alle kan sitte i trepunkts-sele? De er jo godkjent, vil denne godkjenningen bli trukket tilbake?

Skrevet

Magebelte er frarådet ja, men hva da når man har bil med magebelte og for mange barn til at alle kan sitte i trepunkts-sele? De er jo godkjent, vil denne godkjenningen bli trukket tilbake?

Tviler på det.

Men det finnes vel noen svært få seter som er godkjent for topunktbelte som man kan bruke. Evt. seter med Isofix kanskje? Eller ettermontere trepunktsbelte, hvis det er mulig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...