Gå til innhold

Hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Mannen min har kjent en ubehagelig murring øverst i magen i en 14-dagers tid Kan det være magesår?

Noen som har hatt det og vet hvordan det utarter seg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Persille
Skrevet

*host host*

Det var sånn det begynte her i hvertfall - før det ble helt uutholdelig satans vondt.

Han klarer antagelig kurere det selv ved å holde seg unna stekt mat, sterk mat, kaffe, cola, røyk, kethcup og juice - pg fortrinnsvis spise kokt mat.

Spise jevnlig, helst fem ganger om dagen så det ikke kommer som et sjokk på magen hver gang det kommer mat, og spis gjerne litt Zantac ved siden av den første tiden.

Etterhvert kan han prøve seg frem med vanlig kosthold igjen - og håpe at det har leget seg selv.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg har i mange år hatt slike magesår-liknende smerter øverst i magen, der magensekken ligger.

Etter omfattende undersøkelser har man funnet ut at det er INGENTING feil med med meg, fysisk, men at det er slik jeg føler meg når jeg er stresset.

Under stort press og stress begynner magen å gjøre vondt når jeg spiser, og så gradvis gjør den vont hele tiden...

Så jeg er nøye på å leve regelmessig og uten stress, for da slipper jeg vondt i magen.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har i mange år hatt slike magesår-liknende smerter øverst i magen, der magensekken ligger.

Etter omfattende undersøkelser har man funnet ut at det er INGENTING feil med med meg, fysisk, men at det er slik jeg føler meg når jeg er stresset.

Under stort press og stress begynner magen å gjøre vondt når jeg spiser, og så gradvis gjør den vont hele tiden...

Så jeg er nøye på å leve regelmessig og uten stress, for da slipper jeg vondt i magen.

Takk for svar.

Jeg prøver å si til han at det livet han lever nå ikke er sundt og alt for stressende, men han vil ikke høre med det øret. Han spiser sundt, men har så mange baller i lufta hele tiden.

Han har ihvertfall gått med på å ta en tur til legen nå.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

*host host*

Det var sånn det begynte her i hvertfall - før det ble helt uutholdelig satans vondt.

Han klarer antagelig kurere det selv ved å holde seg unna stekt mat, sterk mat, kaffe, cola, røyk, kethcup og juice - pg fortrinnsvis spise kokt mat.

Spise jevnlig, helst fem ganger om dagen så det ikke kommer som et sjokk på magen hver gang det kommer mat, og spis gjerne litt Zantac ved siden av den første tiden.

Etterhvert kan han prøve seg frem med vanlig kosthold igjen - og håpe at det har leget seg selv.

Takk for svar.

Jeg tror det kan være magesår jeg også, og han sier han vil gå til legen nå.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

tykktarmkatarr. for mye fet mat.

Han spiser i grunnen ganske sundt, men jeg tror han stresser for mye.

Skrevet

Er han plaget med en slags tomhetsfølelse i magen? Kjenner han seg oppblåst osv? Hadde jeg da jeg hadde magesår:(

Men murringen hadde jeg også ca 14 dager før jeg ble kjørt i ambulanse på sykehuset med galleinfeksjon? Men da kjenntes det også ut som om det lå et bildekk under ribbebena mine og pressa på, og tilslutt ble smertene så uutholdelige at jeg faktisk trodde at det sto om livet:S Værste jeg har vært med på:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...