Gå til innhold

Hadet pappa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• MsSophie

3

• thinkerbell

3

• Gemini

2

• Mistera

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest forstår han godt
Skrevet

Nå har jeg lest igjennnom hele saken, tok meg over en time. *puh*

Det kan vel ikke kalles vanlig å henge ut folk på den måten. Men jeg har stor forståelse for at han gjør det. En person som har møtt veggen så mange ganger, er ofte desperat etter å rope ut sin fortvilelse over å føle at han ikke har blitt behandlet riktig. Man kan diskutere om det er riktig at han navngir alle, og ikke minst sin datters navn og med bilde. Men nå har jo dette vært en mediasak tidligere, jeg husker det sto om den i avisene da privatetterforskeren Ola Thune reiste til Filippinene og hentet dem hjem.

Jeg synes ikke han gjør seg til noe offer. Han er et offer for et system som nærmest blindt favoriserer den ene siden. Klart at alle har sine sider, og jeg oppfatter han som særdeles godtroende og en som har latt seg involvere av en person med psykopatiske trekk (eks-kona).

Jeg tror det kommer til å bli mer vanlig at folk legger ut slike saker på nettet. Jeg er selv oppe i en sak som jeg vurderer å legge ut på nettet, fordi jeg er sint og føler at jeg har blitt ekstremt urettferdig behandlet. Da kan jeg i alle fall få en følelse av at også jeg kan oppnå en viss rettferdighet. Å legge saken ut på nett vil for meg være en del av prosessen med å gå videre og legge ting bak meg.

Gjest Morsk
Skrevet

Nei, det er jeg selvfølgelig enig i, men for den øvrige verden er hun da en kvinne på 23 år, ikke et barn. Hun er ikke vårt barn, så det blir litt feil å omtale henne som "det stakkars barnet".

Å skyve barn foran seg i nesten alle sammenhenger, med vikarierende motiver er for enkelte så dagligdags at de fort kan glemme realitetene.

Gjest Skremte
Skrevet

Jeg er mildt sagt sjokkert!

Dette må da være ulovlig?

Hvordan skulle verden bli om vi alle skulle reagert sånn mot våre såkalte uvenner.

Fortvilet eller ikke, det må da finnes et rettsvesen som kan stoppe dette?

Har vi ikke lover og regler i dette landet?

Sånn tenker jeg straks, for jeg har selv en psykopat i familien som har kommet med grove (og garantert falske) anklager på en av våre nære slektninger, og skrekkscenariet er at hxn skulle gjøre det samme som denne fyren, henge ut slektningen på nettet.

Enkelte personer mangler normale sperrer, og det bør finnes et lovverk som stopper dette.

Gjest det er godt å leve
Skrevet

Jeg er mildt sagt sjokkert!

Dette må da være ulovlig?

Hvordan skulle verden bli om vi alle skulle reagert sånn mot våre såkalte uvenner.

Fortvilet eller ikke, det må da finnes et rettsvesen som kan stoppe dette?

Har vi ikke lover og regler i dette landet?

Sånn tenker jeg straks, for jeg har selv en psykopat i familien som har kommet med grove (og garantert falske) anklager på en av våre nære slektninger, og skrekkscenariet er at hxn skulle gjøre det samme som denne fyren, henge ut slektningen på nettet.

Enkelte personer mangler normale sperrer, og det bør finnes et lovverk som stopper dette.

*ulovlig?

Det er ulovlig å koke hjemmebrent og kjøre i fylla, men "vi" gjør det likevel.

Blir bare sjokkert når jeg ikke får middag, jeg.

Gjest Skremte
Skrevet

*ulovlig?

Det er ulovlig å koke hjemmebrent og kjøre i fylla, men "vi" gjør det likevel.

Blir bare sjokkert når jeg ikke får middag, jeg.

Det blir noe annet med personangrep og å sette navngitte personer i offentlig gapestokk.

Og du, du hadde kansje reagert helt annerledes om det var du som ble hengt ut?

Vi har lett for å bli likegyldig når det ikke gjelder oss selv.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Nå har jeg lest igjennnom hele saken, tok meg over en time. *puh*

Det kan vel ikke kalles vanlig å henge ut folk på den måten. Men jeg har stor forståelse for at han gjør det. En person som har møtt veggen så mange ganger, er ofte desperat etter å rope ut sin fortvilelse over å føle at han ikke har blitt behandlet riktig. Man kan diskutere om det er riktig at han navngir alle, og ikke minst sin datters navn og med bilde. Men nå har jo dette vært en mediasak tidligere, jeg husker det sto om den i avisene da privatetterforskeren Ola Thune reiste til Filippinene og hentet dem hjem.

Jeg synes ikke han gjør seg til noe offer. Han er et offer for et system som nærmest blindt favoriserer den ene siden. Klart at alle har sine sider, og jeg oppfatter han som særdeles godtroende og en som har latt seg involvere av en person med psykopatiske trekk (eks-kona).

Jeg tror det kommer til å bli mer vanlig at folk legger ut slike saker på nettet. Jeg er selv oppe i en sak som jeg vurderer å legge ut på nettet, fordi jeg er sint og føler at jeg har blitt ekstremt urettferdig behandlet. Da kan jeg i alle fall få en følelse av at også jeg kan oppnå en viss rettferdighet. Å legge saken ut på nett vil for meg være en del av prosessen med å gå videre og legge ting bak meg.

Hvordan noen kan forsvare urett gjort mot dem ved å henge ut andre offentlig er uansett mer enn jeg kan forstå.

Gjest det er godt å leve
Skrevet

Det blir noe annet med personangrep og å sette navngitte personer i offentlig gapestokk.

Og du, du hadde kansje reagert helt annerledes om det var du som ble hengt ut?

Vi har lett for å bli likegyldig når det ikke gjelder oss selv.

Hvis noen gidder å blamere meg er det helt ok. for meg.

Gjest Skremte
Skrevet

Hvis noen gidder å blamere meg er det helt ok. for meg.

Jeg tror du vil oppleve at det du påstår er en helt annen sak når det settes ut i praksis.

Det er lett å skryte på seg ting under anonymt nick serru! ;p

Gjest det er godt å leve
Skrevet

Jeg tror du vil oppleve at det du påstår er en helt annen sak når det settes ut i praksis.

Det er lett å skryte på seg ting under anonymt nick serru! ;p

Hei Å*****;)

Gjest utsatt for d samme..
Skrevet

Har vært borti lignende, der en venninne henges ut på nett, og at nettstedet ikke i det minste kan kreve at det ikke legges ut BILDE av henne, med fullt navn og email adr, finner jeg aldeles hårreisende!

En ting som jeg har lært med mennesker som henger ut andre på nett på denne måten, er at vrenger ut av seg løgner og usannheter og er ekstremt manipulerende, så egentlig er de ikke det offeret de prøver å fremstå som.

Jeg hadde knekt fullstendig sammen om jeg ble utsatt for det samme, og ikke kan man ta igjen heller, fordi da fremstår den psykopatiske uthengeren som enda mer "offer"...

Skulle ikke vært lov!

Gjest Persille
Skrevet

Du bidrar jo til uthengingen med å poste linken her?

De langt fleste dolere hadde aldri sett siden om ingen postet den...

Jeg orker aldri lese sånne sider, de provoserer meg sånn! Og nesten uten unntak ender det med at jeg tar "parti" med motparten, nettopp fordi folk har en tendens til å fremstille ting så uendelig unyansert.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Du bidrar jo til uthengingen med å poste linken her?

De langt fleste dolere hadde aldri sett siden om ingen postet den...

Jeg orker aldri lese sånne sider, de provoserer meg sånn! Og nesten uten unntak ender det med at jeg tar "parti" med motparten, nettopp fordi folk har en tendens til å fremstille ting så uendelig unyansert.

Samme side ble lagt ut her for noen få dager siden.

Skrevet

Dette må da være brudd på personvernloven og andre bestemmelser?

[email protected] er mailadressen, for de som føler for å melde fra.

Gjest rota
Skrevet

Nå har jeg pløyd meg gjennom det meste i denne linken, og sitter ikke igjen med noe inntrykk av at denne mannen er gal eller syk på noen måte.

Man kan selvfølgelig diskutere at han har oppgitt navn og detaljer om andre, men det er forståelig tross alt. Han sier jo selv at de som mener dette er feil er velkommen til å saksøke han. Er det feil, så må de gjøre det, slik at den fulle sannhet kommer frem.

Jeg ser på denne linken som en sterk kritikk av rettspraksis i Norge. Og det er jo ingen tvil om at denne rettspraksis har vært gjeldende. Hvordan den er i dag vet jeg ikke, men barnets far har helt klart vært diskriminert før.

Gjest Morsk
Skrevet

Dette må da være brudd på personvernloven og andre bestemmelser?

[email protected] er mailadressen, for de som føler for å melde fra.

Latterlig oppfordring. Som om andre enn fornærmede, hvis det er noen, har noe med å melde dette.

Gjest Morsk
Skrevet

Samme side ble lagt ut her for noen få dager siden.

Jepp, antagelig samme person som av en eller annen grunn er helt fiksert på denne saken. Man kan saktens lure på hvorfor...

Gjest Morsk
Skrevet

Nå har jeg pløyd meg gjennom det meste i denne linken, og sitter ikke igjen med noe inntrykk av at denne mannen er gal eller syk på noen måte.

Man kan selvfølgelig diskutere at han har oppgitt navn og detaljer om andre, men det er forståelig tross alt. Han sier jo selv at de som mener dette er feil er velkommen til å saksøke han. Er det feil, så må de gjøre det, slik at den fulle sannhet kommer frem.

Jeg ser på denne linken som en sterk kritikk av rettspraksis i Norge. Og det er jo ingen tvil om at denne rettspraksis har vært gjeldende. Hvordan den er i dag vet jeg ikke, men barnets far har helt klart vært diskriminert før.

Sånn oppfatter jeg det også. Skrevet av en person som, enten det er tilfelle eller ei, føler han har fått livet ødelagt pga. myndighetsmisbruk.

Skrevet

Nei det er nok ikke helt normalt å "henge ut folk sånn han gjør", og du hjelper ham med å nå ut til flere..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...