Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei til alle dere i dette fora.

Vil bare fortelle at jeg nå har begynnt å lese litt om deres tanker og hva dere skriver om, problemer dere treffer på etc.

For noen uker siden ble min sønn på 8 år utsatt for overgrep fra en mann.

Det har vært en liten aha opplevelse å lese hva dere skriver om. Prøver å finne noen tråder å ta tak i mtp min sønn, hvorfor han oppfører seg slik og slik, hvorfor han ikke vil prate, sinnet , osv

Vi bor i en kommune som ikke har noen form for hjelp , har kun hatt kontakt med politi vedr anmeldelse, samt noen samtaler med folk fra barnevernet. Vet vi står på venteliste til psykolog , men det blir på dagsreise for å komme dit.

Føler gutten min nå vil ha ro, men jeg er redd han bærer mye inni seg. Vet ikke helt hvordan jeg skal hjelpe han når han ikke vil snakke mer om det.

Han har det nok litt slik som noen av dere beskriver det, det er vanskelig å finn ord for det vonde som har hendt.Det er ekkelt for han å snakke om en stor tiss, skrekken og smertene.

Om ikke dette er nok, så skal dere vite at det er hjeteskjærende for oss foreldre å stå på sidelinjen å se at våres kjæreste har det vondt, og når vi ikke kan gjøre så mye mer enn å være til stede og støtte.

Hei så lenge

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228761-tanker-og-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-mor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er at han føler at du prøver å forstå og at du støtter han.

Eli Rygg har kommet ut med en kjempebra bok som heter: "Jeg sa ikke kom inn." Handler om Maria som er på alder med sønnen din og blir misbrukt av en mann. Hun forteller moren om dette og får enorm støtte fra alle rundt seg. Noe urealistisk at alt går så bra, men det kan være bra for sønnen din å lese at det går an å få det bedre og at det er lov til å være sint. Jeg tenker at det kan være bra for deg også, å få tips til hvordan du kan snakke med sønnen din og hvordan det kan være for andre barn.

Du kan jo også ringe til Støttesenter Mot Incest i Oslo: 23 31 46 50 De har sentre flere steder i landet, men jeg anbefaler å ringe til SMI-Oslo for å få tips og råd.

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...