Gå til innhold

Noen som har peiling på kaniner?

Anbefalte innlegg

Gjest amparro
Skrevet

Vi har tenkt å anskaffe oss en kanin og den skal bo inne. Vi har ei jente på 5 år som også skal være med å ta seg av kaninen :-)

Vi vil ha en dvergkanin i og med at den skal bo inne og da er det kjekkt at den ikke er så stor. Jeg har hørt at dvergveddere har et roligere gemytt en hermelin og at de dermed passer bedre når det er barn i huset. Noen som vet noe om dette?

Hva med løvehodekanin, er det en dvergkanin? Hvordan er gemyttet deres?

Takk for hjelp!

Videoannonse
Annonse
mariamamma
Skrevet

Hei!

Vi har en jente på 5 år og har en kanin av typen Deilenaar, litt større enn dvergkanin men veldig passe i størrelsen. Ser ut som Trampe i Bambifilmen med lange ører som står rett opp, og hvit dusk på halen. Minner om en liten hare. Utrolig søt og med sterk "personlighet". Nå tror jeg at også dyr har sin personlighet. Det har vår kanin og han er utrolig sosial og morsom liten fyr. Vil helst være med over alt og koses masse med. Har hatt dvergkanin før, men den ville absolutt ikke koses med. Så de er nok forskjellige også innen rasen. Men av det jeg har hørt er hermelig rolige.

Vi har erfart at å få en renslig kanin ikke er en selvfølge. Når han er ute og løper er det lorter over alt. Det kan bli en liten utfordring når kaninen skal være inne. OG husk å sikre husets ledninger!

mht til barnet var interressen stor i begynnelsen, men nå er den nok heller laber. Kjøpte kaninen til meg selv jeg da, for jeg visste at hun var for liten til å ta ansvar for et dyr. Men å være med å rense bur er stas innimellom.

Kaninen vår er hvertfall blitt en naturlig del av familien!

Lykke til!

Skrevet

Vi har en dvergvedder med løvehode. Den bor inne og er veldig tam og rolig. Hun er renslig, tisser en fast plass i buret (passer på å skifte spon flere ganger om dagen), lorter i hele buret (det gjør de aller fleste).

Hun er også en del av familien og er ofte oppe på stua der hun sitter/ligger i ei korg. Elsker oppmerksomhet og kos!

Har utebur som hun er ute i om sommeren (når været er bra og ikke for varmt ute..)

Gjest HermeLina
Skrevet

Jeg har hatt en god del hermeliner som barn, de blir ikke så store men kan være litt hissige av og til. Lurt å kose med dem ofte så de ikke blir fiendtlige:) Ellers har jeg registrert at de har mye morsommere personligheter enn dvergweddere.

Skrevet

Jeg har hatt en god del hermeliner som barn, de blir ikke så store men kan være litt hissige av og til. Lurt å kose med dem ofte så de ikke blir fiendtlige:) Ellers har jeg registrert at de har mye morsommere personligheter enn dvergweddere.

Du verden, jeg hadde også hermeliner. Tenkte aldri på at de var hissige.. men tvert i mot stappfulle av personlighet og kjælne!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...