Gå til innhold

Forsidesak i VG

Anbefalte innlegg

Signaturelle
Skrevet

Fy flate til provosert jeg ble av den "drepe hunder før OL"-artikkelen til VG.

Jeg tror jeg boikotter hele OL. Drittsted.

Videoannonse
Annonse
Ugga Bugga
Skrevet

Jeg klarer ikke hisse meg opp så veldig. Det er alt for mange løshunder, og de har rabies. Selvsagt må de drepes. Men de kunne nok kanskje gjort det på en mer human måte, ja.

Skrevet

Har du sett et menneske med rabies?

Ja, selvsagt burde hundene vært avlivet mer humant.

Med vennlig hilsen

Gjest frida-x
Skrevet

Boikottet du Athen-OL?

Du har rett, grekerne er de største barbarerne som finnes.

Skrevet

Du har rett, grekerne er de største barbarerne som finnes.

Jaha?

Poenget mitt er at det samme skjedde foran Athen-OL. Kanskje på en noe mer human måte, men jeg er ikke så sikker på det heller. Kanskje en mindre åpenlys måte bare.

Det skjer nok mye vi ikke liker å se eller tenke på foran ethvert OL og andre store arrangementer hvor det gjelder å fremstå som et glansbilde.

Signaturelle
Skrevet

Boikottet du Athen-OL?

Ja

Skrevet

OL er boikotta for lenge siden...

Det er et pengesug uten sidestykke... hadde de brukt penga til noe humant så hadde det vært greit... Her sløser de bort milliarder på annlegg som ikke kommer til å bli brukt i ettertid fordi de ikke har råd til å vedlike holde dem... Penge maskin hele greia, men Sport må man ha, koste hva det koste vil... Dyrevern, ja det driter vi i..:S

MEN ja, hundene burde blitt avlivet på en mere human måte. Dyra der borte har det ikke noe godt uansett, og rabies befengte hunder de tør de ikke spise...

Gjest thrisht
Skrevet

Uff jeg blir dårlig av sånt, og klarer derfor ikke lese artikkelen.

Selvfølgelig bør dyr avlives på en human og smertefri måte.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er klart at drepingen av hundene burde foregått på en bedre måte.

Men det forslaget i artikkelen om å kastrere dem er det dummeste jeg har sett!

Hundene blir da ikke rabiesfri av å bli kastrert!

Men det er veldig bra at de tar tak i problemet ved å bli kvitt så mange rabiessmittede løshunder.

Gjest sirikat
Skrevet

Selvfølgelig må rabieshunder drepes. Skjønner ikke hvorfor dyrebeskyttelsen snakker om kastrering.. Men at det kunne blitt gjort med feks pistol..

I 2000 så startet kinesiske myndigheter med å tvangsflytte hjemløse ut av Beijing. Det er hakket verre synes jeg.

Skrevet

Jaha?

Poenget mitt er at det samme skjedde foran Athen-OL. Kanskje på en noe mer human måte, men jeg er ikke så sikker på det heller. Kanskje en mindre åpenlys måte bare.

Det skjer nok mye vi ikke liker å se eller tenke på foran ethvert OL og andre store arrangementer hvor det gjelder å fremstå som et glansbilde.

Jeg har nettopp vært i Athen og det var nok av løshunder der nede, så alle løshundene slo de tydeligvis ikke i hjel.

Skrevet

Jeg har nettopp vært i Athen og det var nok av løshunder der nede, så alle løshundene slo de tydeligvis ikke i hjel.

Selvsagt ikke. De tok så mange de klarte, men noen kom seg sikkert unna, og har fått x antall kull senere. Andre har vært hunder som folk har gått lei, og kastet ut på gata når de ikke lenger gadd å ta seg av de. Og som også selvsagt får valper og raskt øker bestanden.

Hvordan grekere, kinesere og mange andre folkeslag behandler sine hunder er en tragisk historie.

I fjor når vi var på Lesvos (en gresk øy), så vi utrolig mange hunder som var bundet med en kort kjetting, gjerne rett ved en vei, midt i solsteiken, og om de i det hele tatt hadde vann, så var det gjerne møkkete vann i et rustent fat (typen oljefat el.lign.).

Skrevet

Det er klart at drepingen av hundene burde foregått på en bedre måte.

Men det forslaget i artikkelen om å kastrere dem er det dummeste jeg har sett!

Hundene blir da ikke rabiesfri av å bli kastrert!

Men det er veldig bra at de tar tak i problemet ved å bli kvitt så mange rabiessmittede løshunder.

Det er vel ikke slik at alle løshunder per definisjon har rabies.

Men om man nevner rabies ifbm. løshunder, så er det nok mye lettere å få aksept for å drepe flest mulig, og at folk ser mellom fingrene på hvordan det gjøres.

Skrevet

Selvsagt ikke. De tok så mange de klarte, men noen kom seg sikkert unna, og har fått x antall kull senere. Andre har vært hunder som folk har gått lei, og kastet ut på gata når de ikke lenger gadd å ta seg av de. Og som også selvsagt får valper og raskt øker bestanden.

Hvordan grekere, kinesere og mange andre folkeslag behandler sine hunder er en tragisk historie.

I fjor når vi var på Lesvos (en gresk øy), så vi utrolig mange hunder som var bundet med en kort kjetting, gjerne rett ved en vei, midt i solsteiken, og om de i det hele tatt hadde vann, så var det gjerne møkkete vann i et rustent fat (typen oljefat el.lign.).

Jeg har også sett mange forferdelige eksempler... Tragisk!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er vel ikke slik at alle løshunder per definisjon har rabies.

Men om man nevner rabies ifbm. løshunder, så er det nok mye lettere å få aksept for å drepe flest mulig, og at folk ser mellom fingrene på hvordan det gjøres.

"Det finnes flere hundretusen løshunder i Kina og mange av dem er rabies-smittet."

Står det i artikkelen i VG. De kan jo ikke godt begynne å rabiesteste alle, før de avlives.

Skrevet

"Det finnes flere hundretusen løshunder i Kina og mange av dem er rabies-smittet."

Står det i artikkelen i VG. De kan jo ikke godt begynne å rabiesteste alle, før de avlives.

Selvsagt ikke. Men de kunne uansett avlivet hundene på en mer human måte.

Men hunder ble ikke akkurat bra behandlet i Kina tidligere heller. Hundekjøtt er jo vanlig mat. Bekjente som har vært i Kina har sett folk syklende med "middagen" bastet og bundet på sykkelens bagasjebrett, fortsatt i live...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...