Gå til innhold

Forsidesak i VG

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Selvsagt ikke. Men de kunne uansett avlivet hundene på en mer human måte.

Men hunder ble ikke akkurat bra behandlet i Kina tidligere heller. Hundekjøtt er jo vanlig mat. Bekjente som har vært i Kina har sett folk syklende med "middagen" bastet og bundet på sykkelens bagasjebrett, fortsatt i live...

"Selvsagt ikke. Men de kunne uansett avlivet hundene på en mer human måte."

Ja, det var jo det jeg skrev også.

Det er helt klart noe galt med holdningene til hund (og dyr generelt?) i Kina. Vi får håpe den bedrer seg snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Selvsagt ikke. Men de kunne uansett avlivet hundene på en mer human måte."

Ja, det var jo det jeg skrev også.

Det er helt klart noe galt med holdningene til hund (og dyr generelt?) i Kina. Vi får håpe den bedrer seg snart.

Jeg har mine tvil. Dyr (og for den saks skyld mennesker) har nok lavere status enn her i landet. Og det tar gjerne lang tid å endre holdninger.

Skrevet

Jeg bestemte meg for å "boikotte" OL i Kina lenge før dette. Det er bare en i en lang rekke av ting. At et helvetes fascistland som Kina får lov til å arrangere OL var siste spikeren i kisten til alle muligheter jeg har for å forholde meg seriøst overfor IOC.

Og uansett hvor mye annet som ligger rundt det, sportslig, økonomisk o.l., så har jeg null respekt for de atletene som faktisk deltar i OL i Kina.

"............................................."

Skrevet

Selvsagt ikke. De tok så mange de klarte, men noen kom seg sikkert unna, og har fått x antall kull senere. Andre har vært hunder som folk har gått lei, og kastet ut på gata når de ikke lenger gadd å ta seg av de. Og som også selvsagt får valper og raskt øker bestanden.

Hvordan grekere, kinesere og mange andre folkeslag behandler sine hunder er en tragisk historie.

I fjor når vi var på Lesvos (en gresk øy), så vi utrolig mange hunder som var bundet med en kort kjetting, gjerne rett ved en vei, midt i solsteiken, og om de i det hele tatt hadde vann, så var det gjerne møkkete vann i et rustent fat (typen oljefat el.lign.).

Nå er jo inhuman behandling av løshunder bare en detalj i rekken av jævelskap som gjør Kina til et land som knapt burde fått lov til å DELTA i OL. Det finnes overhodet ingen unnskyldning for at et fascistland som Kina får lov til å arrangere OL.

Skrevet

Selvsagt ikke. Men de kunne uansett avlivet hundene på en mer human måte.

Men hunder ble ikke akkurat bra behandlet i Kina tidligere heller. Hundekjøtt er jo vanlig mat. Bekjente som har vært i Kina har sett folk syklende med "middagen" bastet og bundet på sykkelens bagasjebrett, fortsatt i live...

Tja -man spiser jo høner også -

Skrevet

Og?

De lider da vitterlig i sine små bur.....tenkte jeg på. Det viktigste for meg er at dyra har det bra mens de lever -ikke når de dør.

Gjest merkelig holdning
Skrevet

Har du sett et menneske med rabies?

Ja, selvsagt burde hundene vært avlivet mer humant.

Med vennlig hilsen

Jasså sør, kunne de ha vært avlivet mer humant? Jeg tviler på at svaret ditt hadde vært det samme hvis det var katter som ble omtalt, jmfr. dine svar i tidligere diskusjoner om dyr.

Gjest merkelig holdning
Skrevet

Nå er jo inhuman behandling av løshunder bare en detalj i rekken av jævelskap som gjør Kina til et land som knapt burde fått lov til å DELTA i OL. Det finnes overhodet ingen unnskyldning for at et fascistland som Kina får lov til å arrangere OL.

Enig!

Derfor boikotter jeg OL.

Skrevet

Jasså sør, kunne de ha vært avlivet mer humant? Jeg tviler på at svaret ditt hadde vært det samme hvis det var katter som ble omtalt, jmfr. dine svar i tidligere diskusjoner om dyr.

Sør føler alltid et behov for å påpeke at det problemet noen tar opp ikke er så viktig som andre ting - nærmere bestemt de tingene _han_ brenner for. Slik har han alltid vært. Han er ikke for dyremishandling, men han presterer å mene noe så ensidig å trangynt at side det finnes gatebarn som lider, så skal man ikke fokusere på "mindre viktige" ting. Bare overse det - det gjør de fleste andre :-)

".........................................."

Skrevet

Det er klart at drepingen av hundene burde foregått på en bedre måte.

Men det forslaget i artikkelen om å kastrere dem er det dummeste jeg har sett!

Hundene blir da ikke rabiesfri av å bli kastrert!

Men det er veldig bra at de tar tak i problemet ved å bli kvitt så mange rabiessmittede løshunder.

Det ikke bare burde, men MÅ gjøres på en annen måte!

Er ikke noe humant i det hele tatt...

Og jeg syntes norges utøvere børr legge dette på husk, og true boikotting av hele forbannade OL...

Skrevet

"Det finnes flere hundretusen løshunder i Kina og mange av dem er rabies-smittet."

Står det i artikkelen i VG. De kan jo ikke godt begynne å rabiesteste alle, før de avlives.

Uansett så finnest det idag andre måter å gjøre dette på!

Man behøver ikke slå dem i hel med noen kosteskaft (så sånn ut på bilde)?

Skrevet

Tja -man spiser jo høner også -

Får man levende høner i butikkene i Norge? DET visste jeg ikke...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Uansett så finnest det idag andre måter å gjøre dette på!

Man behøver ikke slå dem i hel med noen kosteskaft (så sånn ut på bilde)?

Kjære deg da. Jeg har jo skrevet at jeg syns avlivingsmetoden var gal!

Skrevet

Får man levende høner i butikkene i Norge? DET visste jeg ikke...

Nei - men det blir ikke bedre av at vi ikke ser hvordan de lever....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...