Gå til innhold

Tvangsmidler


Soria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ikke annet enn for å hindre at du skader deg selv og/eller andre alvorlig.

Dvs at om du tar "rennafart" og skaller hodet i veggen, vil de stoppe deg enten du er frivillig- eller tvangsinnlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annet enn for å hindre at du skader deg selv og/eller andre alvorlig.

Dvs at om du tar "rennafart" og skaller hodet i veggen, vil de stoppe deg enten du er frivillig- eller tvangsinnlagt.

Ok, takk for svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svaret

Jeg har vært frivillig innlagt, men holdt tilbake med nødrett. Da fikk jeg ikke skrive meg ut. Etter ca. 2 døgn tok kommunelegen affære og jeg ble fremsatt for tvungen legeundersøkelse, som resulterte i tvangsinnleggelse. Dette er nå over 1 måned siden og jeg er fremdeles på tvang, selv om jeg er overflyttet på åpen avdeling nå. Det har visst noe med faren for å ikke kunne gjennomføre behandling. Føler meg ikke suicidal, men har vært veldig ustabil og hatt grov selvskading. Så de kan faktisk gripe inn selv om man har vært frivillig innlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

Jeg har vært frivillig innlagt, men holdt tilbake med nødrett. Da fikk jeg ikke skrive meg ut. Etter ca. 2 døgn tok kommunelegen affære og jeg ble fremsatt for tvungen legeundersøkelse, som resulterte i tvangsinnleggelse. Dette er nå over 1 måned siden og jeg er fremdeles på tvang, selv om jeg er overflyttet på åpen avdeling nå. Det har visst noe med faren for å ikke kunne gjennomføre behandling. Føler meg ikke suicidal, men har vært veldig ustabil og hatt grov selvskading. Så de kan faktisk gripe inn selv om man har vært frivillig innlagt.

Faren for å ikke kunne gjennomføre behandlig,hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren for å ikke kunne gjennomføre behandlig,hva mener du med det?

Etter hva jeg forstår er det for å kunne holde meg tilbake, slik at jeg ikke skriver meg ut før de mener at jeg er stabil nok. Jeg er drittlei og vil bare hjem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lysglimt

Etter hva jeg forstår er det for å kunne holde meg tilbake, slik at jeg ikke skriver meg ut før de mener at jeg er stabil nok. Jeg er drittlei og vil bare hjem....

Stakkars deg,forstår godt at du vil hjem....

Alt er vel relativt når det gjelder å "være stabil" da,håper du kommer deg hjem snart...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært frivillig innlagt, men holdt tilbake med nødrett. Da fikk jeg ikke skrive meg ut. Etter ca. 2 døgn tok kommunelegen affære og jeg ble fremsatt for tvungen legeundersøkelse, som resulterte i tvangsinnleggelse. Dette er nå over 1 måned siden og jeg er fremdeles på tvang, selv om jeg er overflyttet på åpen avdeling nå. Det har visst noe med faren for å ikke kunne gjennomføre behandling. Føler meg ikke suicidal, men har vært veldig ustabil og hatt grov selvskading. Så de kan faktisk gripe inn selv om man har vært frivillig innlagt.

Psykiatrisk sykepleier har "lovet" meg tvangsinnleggelse når moren min døde. Det gjorde hun i natt. Det har ikke skjedd noe ennå, men jeg håpet på å unngå tvang ved å gå med på frivillig innleggelse. Tenkte da på tvangsmedisinering og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Psykiatrisk sykepleier har "lovet" meg tvangsinnleggelse når moren min døde. Det gjorde hun i natt. Det har ikke skjedd noe ennå, men jeg håpet på å unngå tvang ved å gå med på frivillig innleggelse. Tenkte da på tvangsmedisinering og sånt.

Kondolerer.

Håper du får den hjelp du trenger og fortjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annet enn for å hindre at du skader deg selv og/eller andre alvorlig.

Dvs at om du tar "rennafart" og skaller hodet i veggen, vil de stoppe deg enten du er frivillig- eller tvangsinnlagt.

Kan man ikke fatte vedtak om tvangsmedisinering selv om man er frivillig innlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kan man ikke fatte vedtak om tvangsmedisinering selv om man er frivillig innlagt?

Nei!

Det krever innleggelse etter §3-1.

Enkeltdose som tvangstiltak kan anvendes i ekstreme tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...