Gjest Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hei dr.Endsjø! Min mor på 75 har fått mye allergiplager med årene. Hun mistet luktesansen for over 10 år siden.hun gikk i årevis med tett nese og astma uten andre medisiner enn Otrivin o.l.(som jeg tror er årsaken til at hun ikke lukter.Hun går nå på Pulmicort og rhinocort og er bra i pusten.Men hun får så stygge byller med puss rundt øynene,og på øyelokkene veldig ofte.Det er fryktelig vondt og skjemmende for henne.Hun smører på noe kloramfenikolsalve,når det er som verst og påstår at hun har vært flimk å ta kuren som hun skal mange ganger tidligere.Men jeg har mistanke om at hun ikke tåler ost,for hun spiser mye sterke ostetyper så hun får noe som gir henne en slags smaksopplevelse. hun bor på et avsides sted uten erfarene leger,dessuten har hun legeangst og tror ikke at de kan gjøre noe. Kan hun noensinne få igjen luktesansen? og tror du at byllene kan være en form for allergi? Jeg synes så synd på henne.Hilsen Hanne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228796-mor-uten-luktesans/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.