Gå til innhold

NHD:Seroquel og bivirkninger


bibben

Anbefalte innlegg

Jeg er under opptrapping på Seroquel.

Allerede ved 100 mg ble jeg helt slått ut. Det var som cortex krympet, jeg klarte nesten ikke stå på bena, og fikk sløret tale, og følte meg direkte påseilet.

Ved økning til 300 mg ble dette selvsagt bare verre, og bivirkningene henger i langt inn i neste dag.

Jeg blir så tung i kroppen at jeg ikke orker den minste ting, og jeg kan ikke snakke en sammenhengende setning. I tillegg opplever jeg økt sultfornemmelse, og får sjokolade-kick som aldri før.

Jeg har én dag forsøkt Zeldox som et alternativ, men på dette sov jeg ikke i det hele tatt. Med andre ord gikk jeg fra det ene ytterpunkt til det andre!

Finnes det et tilsvarende antipsykotikum som du kan råde meg til, som ikke påvirker sultfølelsen eller gjør meg så ekstremt trett?

Videre ønsker jeg en kommentar på hvor skadelig det er å drikke grapefrukt-juice i kombinasjon med Seroquel.

Jeg føler meg i villrede, og tar imot et hvert godt råd med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lysglimt

Det er ikke farlig å drikke juice,men kan gjøre at enkelte medikamenter ikke virker,det har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Sannsynligvis har opptrappingen vært alt for rask for deg, selv om den har fulgt vanlig plan.

Slik skal en ikke ha det!

En annen mulighet er Zeldox med tillegg av feks Truxal om kvelden.

Om forbruket av juice er vanlig (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abilify

Jeg hadde den samme bivirkningen av Abilify som du har av Zeldox, sltså at jeg ikke fikk sove. Jeg fortsatte allikevel på dem og gikk rundt som en "zombie" av mangel på søvn i mer enn en måned. Men denne bivirkningen forsvant og nå sover jeg bra.

Kanskje bivirkningene dine også vil minke etter en tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

Seroquel er den værste når det gjelder tretthet, og diffuse bivirkninger.

Den medisinen jeg har prøvd som har færrest bivirkninger er solian. Når jeg gikk på seroquel 800mg, så var jeg ganske angstfull og trett. Samme på mindre dose igrunn. Psykiateren jeg hadde da, mente at jeg skulle kanskje opp i 1200mg, fordi de dosene man oppererte med som max for seroquel var for små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Serenity, Abilify, NHD og Lysglimt.

Takk for at dere tok dere tid til å svare meg. Det satt jeg stor pris på!

Ønsker dere alle en god vårdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...