Gå til innhold

Jobb og besøk hos dødssyk...

Anbefalte innlegg

Gjest takk, takk for svar!!
Skrevet

Min mor ligger for døden, i en annen kant av landet.

Jeg er i full jobb. Hvilke rettigheter har jeg, hvis jeg har noen... for å få fri fra jobben for å besøke henne..?

Videoannonse
Annonse
Gjest svareren
Skrevet

Du får selvsagt velferdspermisjon uten lønn :-)

Gjest Persille
Skrevet

Fri får du, enten ferie du ikke har brukt, eller permisjon uten lønn.

Men om du får fri MED lønn avhenger vel av arbeidsgivers økonomiske situasjon og velvilje vil jeg tro. Tror ikke du har krav på det...

Gjest vernepleier
Skrevet

Jeg ville ringt kommunen og hørt, hvis du er ansatt i kommunen..

Men du kan antakelig få permisjon med lønn "ved alvorlig sykdom i nærmeste familie eller andre som står arbeidstakeren nær", inntil 5 dager. Se i permisjonsreglementet for kommunen din, eller ta en telefon som sagt :)

Gjest Isprinsessen
Skrevet

Så trist det med moren din! Føler med deg og sender deg varme tanker!

Hadde jeg vært deg hadde jeg helt klart ringt legen min og bedt om sykmelding pga situasjonen du er i.

Jeg hadde ikke hatt den minste dårlig samvittighet for å si at jeg føler meg dårlig i den situasjonen..

Mine nærmeste vil alltid gå foran jobben min,uansett hvor viktig jobb jeg har!!

Håper det ordner seg for deg og at du reiser!!

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde nok snakka med legen og bedt om sykemelding. Skulle jeg komme i en slik situasjon hadde jeg ikke engang hatt dårlig samvittighet for å be om sykemelding...

Skrevet

Hei, gode ønsker i den vanskelige tiden du er inne i.

Så til spørsmålet ditt: Jeg ville søkt om velferdspermisjon med lønn. Det vil de fleste arbeidsgivere innvilge, offentlige som private.

Gjest AveM
Skrevet

Jeg vet om en som kontaktet fastlegen og fikk sykemelding pga det samme.

Skrevet

Den forrige fastlegen min hadde uten å mukke sykemeldt meg i en slik situasjon. Jeg fikk 14 dagers sykemelding etter at min mor døde i alle fall.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg ville gått en tur til fastlegen, som sansynligvis ville sykmeldt meg så lenge jeg trengte det i den situasjonen.

Forøvrig går det an å søke om velferdspermisjon med lønn fra arbeidsgiver.

Skrevet

Blir dette helt rett, da? Dette gjelder jo for de som pleier pårørende (hjemme) i livets siste fase. Hun skriver jo bare at hun skal reise og besøke henne.

Hun sier ingenting om at det er hun som skal stå for pleien.

Det har du rett i. Forutsatt at hun ikke da skal utføre pleie.

Skrevet

På min arbeidsplass kommer dette under velferdspermisjon, flere av mine kolleger har fått slik permisjon i det siste.

Håper du kan ta en rolig & fin avskjed med mora di.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...