Gå til innhold

Bitt av barn med AD/HD.

Anbefalte innlegg

Gjest Thekla84
Skrevet

Jeg klarte ikk helt bestemme meg for hvilket forum jeg skulle legge dette i, men uansett; For langt over ett år siden ble jeg altså bitt i låret av en gutt (med AD/HD) på 6 år i barnehagen hvor jeg jobbet. Det var så kraftig at det gikk gjennom klærne og jeg begynte å blø. Nå, over ett år senere, er bittet enda ikke borte. Det er et stort blått merke og en grop i huden hvor det ble bitt, det ser veldig stygt ut, og jeg kan ikke gå med skjørt som går over kne-høyde fordi det ser fælt ut. Har jeg krav på noe erstatning eller gratis "fiks" på dette her? dette ble ikke fulgt opp på arbeidsplassen min, da sjefen vår er veldig sløv med slike ting og mye annet.

På forhånd; tusen takk for alle svar ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest knarp
Skrevet

Dette er en yrkesskade. Da skal alle utgifter til behandling dekkes av Trygden. Dette inkluderer også plastisk kirurgi.

Gjest Thekla84
Skrevet

Dette er en yrkesskade. Da skal alle utgifter til behandling dekkes av Trygden. Dette inkluderer også plastisk kirurgi.

Men da jeg ringte legen min fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte noen sprøyte fordi barn har ikke så mnage bakterier i munnen som voksne. Men får jeg kanskje dekket en eventuell "oppretting" av det stygge blåmerket (som legen sier ikke vil gå bort av seg selv)? Jeg føler meg absolutt ikke pen i skjørt når man ser dette blåmerket så godt. Folk kommenterer det hver gang! arrgh... ;)

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Når det er yrkesskade skal det vel fylles ut skjema innen så og så lang tid for å dokumentere det som har skjedd?

Gjest AveM
Skrevet

Du skulle fylt ut et skjema på arbeidsplassen etter hendelsen. De fleste arbeidplasser har skjemaer for ulykker, uhell osv.

Ingen fødsel på gang ser jeg. Lykke til i allefall :)

Skrevet

Men da jeg ringte legen min fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte noen sprøyte fordi barn har ikke så mnage bakterier i munnen som voksne. Men får jeg kanskje dekket en eventuell "oppretting" av det stygge blåmerket (som legen sier ikke vil gå bort av seg selv)? Jeg føler meg absolutt ikke pen i skjørt når man ser dette blåmerket så godt. Folk kommenterer det hver gang! arrgh... ;)

Hmmm.. da min tanteunge ble bitt i nakken av ei med ADHD så måtte hun rett på legevakta å ta stivkrampesprøyte, barne bitt er like farlig som et bitt fra voksen...

Men der var det snakk om flenge da, som måtte syest.

Skrevet

På skolen hos poden praktiseres en stivkrampesprøyte (på legekontoret, ikke på skolen!) om et barn blir bitt (av et annet barn) sånn at det går hull på huden.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

På skolen hos poden praktiseres en stivkrampesprøyte (på legekontoret, ikke på skolen!) om et barn blir bitt (av et annet barn) sånn at det går hull på huden.

Blir man bitt gjennom klærne er neppe bakteriene i munnen i nærheten av såret en gang. Så fremst vedkommende ikke biter så hardt at det går hull på klærne, da, noe som sikkert er lite sansynlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...