Gå til innhold

Johannesurt


happyy

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Cipralex 20 mg mot depresjon og Inderal 80 mg mot rødming (angst). Har brukt det i 8 mnd.

Jeg klarer ikke mer av bivirkningene; null lyst på sex, følelsesløs , sliten, "lat"... Jeg er også sur og grinete og lei av alt! Tror ikke medisinen virker så godt på meg lenger, men jeg vil ikke øke dosen!

Har lyst til å prøve johannesurt, men er så redd for å trappe ned og slutte med medisinene. Prøvde å trappe ned cipralexen til 15 mg, men fikk veldig angst, så jeg trappa opp igjen. Hater medisinene, men føler jeg er "avhengig"! Er så redd for hvordan det blir å trappe ned, og om det andre funker!

Noen som har erfaring med johannesurt??

Virker det mot sosial angst??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fado

Jeg har akkurat begynt med Johannesurt (dobbel dose) i håp om å ta knekken på en bipolar depresjon. Foreløpig ingen effekt.Jeg tar ingen andre medisiner

Dette er det jeg har fått høre:

Fastlegen min mener det er å kaste penger rett ut av vinduet. Siden det er planteekstrakter er det usikkert om det er like stor mengde av aktive ingredienser i hver pakke. På apoteket visste de faktisk ikke om det er standariserte ekstrakter.

En psykiater spurte meg om jeg var klar over hvor mange psykoaktive ingredienser det faktisk er i Johannesurt. Det er ganske mange.

Konklusjonen må bli: spør legen din før du begynner! I pakningsvedlegget står det at det er til egenbehandling og da virker det så uskyldig, men jeg vet sannelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...