Gå til innhold

Da er sydenturen bestilt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hørtes norsk ut, så det utestedet finner vi helt sikkert. :)

Utestedene har jeg naturligvis sjekket ut allerede, og det finnes også et sted som heter Daquari, som visstnok kun selger det som er av Daquari (hvis det skreives sånn?)-drinker.

Og alle som jobber der er visst unge og vakre jenter i minimale klær. :)

Strawberry daquiry (eller hvordan det staves ja...) er nyyyyydelig, særlig om det lages med frosne rørte jordbær... mmm!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

31

• flisa

8

• Gemini

6

• Gyda

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Åh, takk.

Er Claudia Schiffer singel? Kanskje jeg burde slå to fluer i en smekk og ta meg ei kone når jeg først er der nede.

Det kan jeg dessverre ikke svare på, jeg er bedre på sightseeing enn på kjendiser :-)

Skrevet

Urutinert av deg. Du burde naturligvis tatt turen innom Mallorca du også, så skulle jeg spandert en øl! :)

Hehe....valget sto faktisk mellom Mallorca og Kreta.

Og hadde jeg valgt Mallorca så skulle du fått være barnevakt mens jeg snurret meg i heftig flamencodans og kløp fyrrige spanjoler i hekken:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Strawberry daquiry (eller hvordan det staves ja...) er nyyyyydelig, særlig om det lages med frosne rørte jordbær... mmm!

Ja, det er utrolig godt. Det er vel den eneste daquary-drinken jeg har drukket, og en av de få drinkene jeg virkelig nyter.

Men i Norge er den så jævla dyr.

Skrevet

Oi. Thanks. Det var et langt bedre kart enn jeg har sett til nå!

Ser du, jeg kan komme med ikke-greske tips også ;-)

Skrevet

Nå ble jeg alvorlig tørst!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe....valget sto faktisk mellom Mallorca og Kreta.

Og hadde jeg valgt Mallorca så skulle du fått være barnevakt mens jeg snurret meg i heftig flamencodans og kløp fyrrige spanjoler i hekken:-)

Du hadde da ikke trengt å klype spanjoler i hekken hvis jeg var der!

Dessuten tror jeg det er flere briter og skandinaviere der enn spanjoler. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ser du, jeg kan komme med ikke-greske tips også ;-)

Jeg er ikke lite imponert akkurat nå. :)

Skrevet

Nå ble jeg alvorlig tørst!

Jeg også...! Har ikke smakt sånt på årevis...

Hm, tror jeg må lete opp en oppskrift og mekke sjøl. Som SDD sier, så er det jo aaaaaltfor dyrt å kjøpe sånt ute i Norge...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg også...! Har ikke smakt sånt på årevis...

Hm, tror jeg må lete opp en oppskrift og mekke sjøl. Som SDD sier, så er det jo aaaaaltfor dyrt å kjøpe sånt ute i Norge...

Fridays har utrolig gode strawberry daquary (eller hvordan det nå skrives...), men jeg tror de koster rundt hundrelappen, og det er naturligvis å anse som ran.

Men det er nok ikke vanskelig å lage det selv. Jordbær og sprit og isbiter og noe sukkergreier, tror jeg. :)

Skrevet

Såpass. Safaripark, ja, og appelsiner fra trærne. Er det Jaffa? :)

Jeg har åpenbart litt å sette meg inn i før vi drar.

Vi var også i dypstensgrottene og i safariparken (leide bil i to dager).

I den safariparken kom det en orangutang hoppende opp på panseret og spaserte videre over frontruta og opp på taket. Og der satt den. Og satt! Vi prøvde å kjøre fort, sakte, svingete og bråbremse - men orangutanten bare holdt seg fast i antenna på bilen og så ut til å like det hele. Av og til kikka den ned og inn til oss.

Vi turte selvfølgelig ikke å gå ut av bilen for å prøve å jage heller, for det var et rimelig stort dyr som vi ikke ante noe om reaksjonsmønsteret på.

Til slutt begynte den å gnage på gummien på antenna, og vi så for oss erstatning til utleiefirmaet. Vi måtte jo bare fortsette å kjøre, og etter en liten runde så fant orangutangen ut at kjøreturen hadde vært lang nok. Den labba ned igjen samme veien den kom opp - over panseret og ut av veien.

Spesielt for barna var jo dette en stor og morsom opplevelse.

Fjellene har også spesielle formasjoner som det kan være verdt å se på. Og små, sjarmerende havnebyer med koselige fortausrestauranter som innbyr til lunsj eller forfriskninger. NB! Se etter parkeringsautomater. Vi fikk bot. :)

Gjest togli
Skrevet

Åh, det høres deilig ut! Mallorca er bra :-)

Vi reiser til Spania litt før deg, men det blir neppe anledning til særlig med rølping for min del. Unger og mann er tross alt med og holder meg i øra ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vi var også i dypstensgrottene og i safariparken (leide bil i to dager).

I den safariparken kom det en orangutang hoppende opp på panseret og spaserte videre over frontruta og opp på taket. Og der satt den. Og satt! Vi prøvde å kjøre fort, sakte, svingete og bråbremse - men orangutanten bare holdt seg fast i antenna på bilen og så ut til å like det hele. Av og til kikka den ned og inn til oss.

Vi turte selvfølgelig ikke å gå ut av bilen for å prøve å jage heller, for det var et rimelig stort dyr som vi ikke ante noe om reaksjonsmønsteret på.

Til slutt begynte den å gnage på gummien på antenna, og vi så for oss erstatning til utleiefirmaet. Vi måtte jo bare fortsette å kjøre, og etter en liten runde så fant orangutangen ut at kjøreturen hadde vært lang nok. Den labba ned igjen samme veien den kom opp - over panseret og ut av veien.

Spesielt for barna var jo dette en stor og morsom opplevelse.

Fjellene har også spesielle formasjoner som det kan være verdt å se på. Og små, sjarmerende havnebyer med koselige fortausrestauranter som innbyr til lunsj eller forfriskninger. NB! Se etter parkeringsautomater. Vi fikk bot. :)

Men det går altså løver rundt der? Er ikke det litt småfarlig da? Jeg mener... hvis en løve finner det for godt klarer den vel å gjøre relativt grei skade på en leiebil?

Jeg hadde nok ikke gått ut av bilen jeg heller. En kødder nok ikke med svære aper. :)

Skrevet

Fridays har utrolig gode strawberry daquary (eller hvordan det nå skrives...), men jeg tror de koster rundt hundrelappen, og det er naturligvis å anse som ran.

Men det er nok ikke vanskelig å lage det selv. Jordbær og sprit og isbiter og noe sukkergreier, tror jeg. :)

Nå fikk vi jo oppskriften her begge to, men må bare understreke at det skal være hvit rom, ikke hvilken-som-helst sprit. Strawberry Margueritas er - såvidt meg bekjent - nesten samme drinken, bare med tequila istedenfor rom, om man skulle foretrekke det. Jeg synes daiquiri er best! :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå fikk vi jo oppskriften her begge to, men må bare understreke at det skal være hvit rom, ikke hvilken-som-helst sprit. Strawberry Margueritas er - såvidt meg bekjent - nesten samme drinken, bare med tequila istedenfor rom, om man skulle foretrekke det. Jeg synes daiquiri er best! :-)

Jeg trodde det var med vodka. Men da lærte jeg det også. Har for øvrig ikke kjøpt hvit sprit siden det var trygt å kjøpe dunker, så det blir nok ikke til at jeg lager noe sånt selv. Men akkurat nå ble jeg nesten fristet til å ta en tur på polet. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Åh, det høres deilig ut! Mallorca er bra :-)

Vi reiser til Spania litt før deg, men det blir neppe anledning til særlig med rølping for min del. Unger og mann er tross alt med og holder meg i øra ;-)

Dere får kose dere med tapas og vin i stedet, funker nok det også. :)

Skrevet

Jeg drar til Kreta på omtrent samme tid, så jeg lover å tenke på deg når jeg ligger frisk, solbrun og uthvilt på hvite strender, mens du rølper rundt i prepubertal fylleørske:-)

Du får neppe anledning til å tenke på ham, for jeg driver og booker Sivert til Kreta i samme tidsrom.

Skrevet

Men det går altså løver rundt der? Er ikke det litt småfarlig da? Jeg mener... hvis en løve finner det for godt klarer den vel å gjøre relativt grei skade på en leiebil?

Jeg hadde nok ikke gått ut av bilen jeg heller. En kødder nok ikke med svære aper. :)

.......tenkte scenario: Hva gjør du i en sånn park om bilen begynner å brenne? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...